Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Mit obalony... VQ35DE... zmiana CAI = brak różnicy...

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Mit obalony... VQ35DE... zmiana CAI = brak różnicy...

Post autor: Tomek g35c » 2013-02-22, 00:09

Tu znajdziecie ciekawe informacje...
Trochę to zaskakujące ale prawdziwe... :(

http://xbcustoms.com/Rob/intakedyno.htm

Nic nie poradzę ;(
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-02-22, 10:57

Hmm ciekawe to nie powiem, ale zastanawiam się czy jest tak tylko przy tym silniku czy w innych też. Trochę to nielogiczne, może te doloty są po prostu do kitu. A w tym wykazie jest dolot ze stożkiem pod zderzakiem? Albo krótki dolot z doładowaniem dynamicznym ze zderzaka i wydzieloną komorą przy stożku od silnika?
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-02-22, 11:39

Szczególnie ten jest mało podatny...
Wniosek... Może fabryka po wieloletnich doświadczeniach zaprojektowała naprawde dobry dolot... :evil: żeby ludzie nie kombinowali z Cheap Tuningiem...
Fakt jest tylko jeden - zmienia sie dźwięk na bardziej drzący mordę... i to tyle...

BTW nie wiem czy krótki dolot z doładowaniem dynamicznym ze zderzaka i wydzieloną komorą przy stożku od silnika coś pomoże czy nie ale temat kosztowny a efekt nie pewny... więc czy warto zaryzykować...
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2013-02-22, 15:17

Na hamowni może nie zmieni ale podczas jazdy kto wie
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2013-03-03, 00:27

kiedys ogladalem filmik jak 2 kolesi testowalo wkladke seria, wkladke KN i stozek, tani i drogi-nie pamietam jak sie to nazywalo ale jakby tuningowe mit basters
testowali 2 auta, alto chyba i jakas starsza subarke-stwierdzili ze seryjna wkladka najlepsza-hamowali wszystkie opcje na biezaco

ale jaki to ma sens?? przekladac filetrki i zaraz hamowac?? komputer musi sie zaadaptowac, ja zawsze robilem resteta (na 15min klema out) i potem adaptacja

wg mnie taka podmianka i hamowanie nie da miarodajnego wyniku
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-03, 14:53

ale to chodzi oopory przepływy jaki daje filtr więc co ma zmienić kasowanie kompa bo nie rozumiem ?

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2013-03-03, 17:31


czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-03, 18:03

i wszystko na temat. fakt że spadek jest logiczny bo stożek ciągnieciepłe powietrze z komory

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-03-03, 19:03

Na innym filmiku robili testy CAI na RB25, wyszło im 1,7% zysku... Szkoda, że nie zrobili takiego testu z NA, bo bez intercoolera różnice powinny być większe.
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-03-03, 19:37

Mi przede wszystkim chodziło o to żeby pokazać iż w VQ35DE nie ma znaczenia jaki stożek... ponieważ nic to nie daje... nie twierdzę że przy innych silnikach jest tak samo... z uwagi na mój model zainteresowałem się tematem... to wszystko w temacie... jakby ktoś chciał mi pomóc w obaleniu tego co tu napisałem - to jedynie za darmo - bo ja za to nie zapłacę 1 tys. PLN ... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2013-03-03, 23:48

wydaje mi się, że to płytkie podejście do tematu...
stożek w N/A to delikatna kwestia i wymaga dobrania odpowiednich średnic i długości.
w N/A walczy się o każdego KM i Nm i każde 3 czy 5% ma znaczenie - a wydłużenie dolotu o 20cm potrafi dać takie przyrosty nawet w QG. W VQ powinno być przynajmniej porównywalnie...

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-04, 08:06

tak tyle że bez porónań nie sprawdzisz tego zatem wydasz kupe kasy na filtry doloty i pomiary na hamowni a zyskasz jakis drobiazg. wyjdzie na to że bardzo słono zapłacisz za jedeń KM czy NM. wolałbym chyba za te pieniądze kupić sobie np. regulowane kółka rozrządu:)

zgodze się żew N/A walczy się o każdego KM i NM ale są tańsze sposoby aby wiecej ich zyskać. na pewnym etapie modówprzestaje być to opłacalne bo gruba kasa idzie a przyrosty znikome.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-31, 18:07

Sprawdzone również wielokrotnie że stożek w zetkach nic nie daje. Nawet zabiera moc. Najlepszy seryny dolot z wkladką k&n ;)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-03-31, 19:23

Limon pisze:Sprawdzone również wielokrotnie że stożek w zetkach nic nie daje. Nawet zabiera moc. Najlepszy seryny dolot z wkladką k&n ;)
A za każdym razem robiliście też remap dla paliwa i zapłonu ??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Tomek g35c
fanatyk nissana
Posty: 806
Rejestracja: 2012-04-25, 21:38
Lokalizacja: Płock / Warszawa

Post autor: Tomek g35c » 2013-03-31, 19:30

Jeśli chodzi o remap dla paliwa to już inna bajka...
Mowa jest o działaniu na samym dolocie i bez kombinowania z mapami spalania...
Gdy zaczniemy w tej materii działać to nawet wyniki osiągniemy przy seryjnym dolocie ale przecież nie to mamy na myśli w tym temacie... :->
...Biała Strzała ^ VQ35DE po drodze mknie...kto dogoni mnie? pewnie już nikt bo sprzedany :) ...
...a pewnie to będziesz Ty - blabla ... bo teraz rodzinne kombi mam i to diesel'a ;)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-03-31, 19:40

wg mnie choc moze sie nei znam jakos specjalmnie , ale jesli dajesz wiecej powietrza stroisz to z paliwem i wtedy mozesz porownac roznice

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-03-31, 20:20

tyle żejeśli chcesz z fabrycznej mapy coś uzyskać trzeba ując coś z dawki paliwa. fabryka robi mapy bezpieczne dla silnika czyli przylewa paliwem. stąd gdyby filtr miał poprawiać przepływ i dostarczać wiecej powietrza(tlenu) działało by to podobnie jak delikatna korekta mapy paliwa świnką.

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2013-03-31, 20:36

Co do korekty zapłonu i paliwa. To odpowiadam testowalismy CAI z wycietym zderzakiem tzw air duck czy jak to tam sie pisze, wkladkami, kn, długimi dolotami aem. Za kazdym razem było gorzej niż na seryjnych puszkach i wkładce kn.
Co do korekty paliwa to nie jest ona konieczna, bo zmiany nie dostaczamy jakieś mega wiekszej dawki powietrza. Korekte robi sobie przepływomierz. Robiliśmy również zetkę z de-cat plus wkladki kn, przesunięcie limitera i wyszło 300 cos tam kucy.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”