Strona 1 z 1
					
				Co z pcv?
				: 2010-01-18, 18:50
				autor: dylson
				Jesli chcemy zrobic sobie dolot to co zrobic z pcv (Positive Crankcase Ventilation). Na odme mozna zalozyc filterek albo zamontowac catch tanka ale co z pcv? Zaslepic, zostawic czy zrobic tak jak z odma? Nie chce zeby za jakis czas lecial mi olej z kazdej mozliwej uszczelki.
			 
			
					
				
				: 2010-01-18, 19:58
				autor: bodek
				Ja bym to olał. W sumie usuwanie odmy to taki speudo tuning chyba, że ma się naprawdę duże przedmuchy na pierścieniach.
			 
			
					
				
				: 2010-01-18, 20:58
				autor: dylson
				Przedmuchow raczej nie ma a odma nie jest umazana w oleju. Chodzi o to, ze taka odma, pcv czy egr "zanieczyszczaja" nieco powietrze w dolocie i moze przy okazji robienia dolotu pozbyc sie tego wszystkiego.
			 
			
					
				
				: 2010-01-18, 22:13
				autor: bodek
				Według mnie zanieczyszczają tak nieznacznie, że zostawił bym to tak jak jest. Ale jeśli chcesz pozbyć się wszystkich odm to może zrób to profi i poprowadź odmy do jakiegoś zbiorniczka osadczego.
			 
			
					
				
				: 2010-01-19, 09:50
				autor: dylson
				Catch tank lezy w domu i wlasnie zastanawiam sie co i jak zrobic. Jesli usuwanie tego to przerost formy nad trescia to nie bede nic ruszal. Zobaczymy teraz i tak jest za zimno a garazu nie posiadam wiec jesli bede cos robil to na wiosne.
			 
			
					
				
				: 2010-01-19, 18:44
				autor: bodek
				ponoć w Hądach usuwanie odmy daje mega przyrosty... ciekawe dlaczego  

 
			
					
				
				: 2010-01-20, 08:34
				autor: goago
				Usuwanie odmy szczególnie przydatne dla silników z LPG które mało jeżdżą na Pb.  Benzyna obmywa trzonki zaworów z tego syfu. Przy zasilaniu gazowym tworzą się takie gluty na trzonkach i zawężają przepływ. Podobnie jest w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.  Moim zdanie warto odmę odłączyć aby zachować czystość 

 
			
					
				
				: 2010-03-08, 11:25
				autor: Hiszpan 207
				a ja zadam pytanie co z pcv, ale mam namyśli plastikowe rury wodno kanalizacyjne  

 . Poza tym że po zrobieniu dolotu z takich rur i kolanek będzie wyglądać wiejsko, są jakieś przeciwskazania do używania czegoś tak banalnego i taniego zarazem? takie rury można by jeszcze obłozyć otuliną rurową, żeby nie grzały się od silnika.
byc może dla wyjadaczy, jest to pytanie godzące w honor prawdziwego tuningu, ale może ktoś zna konkretne argumenty za i przeciw?
 
			
					
				
				: 2010-03-08, 12:28
				autor: Mas
				Hiszpan 207 pisze:a ja zadam pytanie co z pcv, ale mam namyśli plastikowe rury wodno kanalizacyjne  

 . Poza tym że po zrobieniu dolotu z takich rur i kolanek będzie wyglądać wiejsko, są jakieś przeciwskazania do używania czegoś tak banalnego i taniego zarazem? takie rury można by jeszcze obłozyć otuliną rurową, żeby nie grzały się od silnika.
byc może dla wyjadaczy, jest to pytanie godzące w honor prawdziwego tuningu, ale może ktoś zna konkretne argumenty za i przeciw?
 
Jak najbardziej można wykorzystać.
Prawdę mówiąc plastikowe są nawet lepsze - znacznie bardziej izolują temperaturę niż stal czy aluminium.
Widziałem takie doloty - polakierowane pod kolor auta albo w metalic wyglądają wcale nieźle 
 
 
tylko nie przesadź ze średnicą rur  
 
 
 
			
					
				
				: 2010-03-08, 12:59
				autor: Szymeq
				Prosze bardzo  

 
			
					
				
				: 2010-03-08, 14:03
				autor: alfabox
				Materiał jest super,z tym że te kolana są za ostre  i tworzą cię zawirowania.Od wewnątrz wygląda to tak że po (małym łuku) czyli po wewnętrznej zagięcia mamy w praktyce ostrą krawędź przecięcia dwóch rur.Można to podgrzać opalarką i wypchnąć a następnie łuk wewnętrzny wygładzić 
 [ Dodano: 2010-03-08, 14:07 ]
 
[ Dodano: 2010-03-08, 14:07 ]

Nie patrzcie na wymiarówkę to tylko poglądowo.
 
			
					
				
				: 2010-03-09, 08:58
				autor: Hiszpan 207
				średnica zewnętrzna ma 75mm. za 20 zl mozna miec kawał rury i 4'ery kolanka.
			 
			
					
				
				: 2010-03-13, 12:12
				autor: TOMMY1981
				Szymeq pisze:Prosze bardzo  

 
Rurę masz podpartą czy jakoś przymocowaną ?
 
			
					
				
				: 2010-03-16, 10:44
				autor: Szymeq
				W micrusie jest krótko i kolanko jest wciśnięte na podstawę i dalej trzyma się na wcisk ( wiadomo gumowe uszczelki 

 ). Jedynym miejscem mocowania jest pierścień stożka. Przymocowany do budy poprzez metalowa listewkę. Do tej pory rura ani razu się nie zsuneła. Drgania eliminuje filtr.
 
			
					
				
				: 2010-03-16, 11:05
				autor: wert
				alfabox pisze:Materiał jest super,z tym że te kolana są za ostre i tworzą cię zawirowania
ja pracuje w firmie która robi linie produkcyjne i wszystko oparte jest na tworzywach sztucznych,więc mam kolanka różnej średnicy i różne kąty do wyboru do koloru 
 
 Mas pisze:Widziałem takie doloty - polakierowane pod kolor auta albo w metalic wyglądają wcale nieźle  
kolor rur też moge sobie wybrać w zależnośni jaki jest to materiał.
myślę że fajnie by też wyglądało z materiały pvc-transpatent albo megaronu(charakteryzują się tym że są przeźroczyste) a zwłaszcza ten drógi ma właściwości takie jak szkło ale nie jest taki kruchy i nie popęka 

 
			
					
				
				: 2010-03-17, 00:26
				autor: alib1984
				Ooo  

  Ciekawa opcja... Masz jakiś cennik? Mam ochotę na dolocik ostatnio i taki przezroczysty byłby bardzo ciekawy... Rurki by mnie interesowały z fi wew ok 65 mm, da się załatwić???
 
			
					
				
				: 2010-03-17, 10:52
				autor: wert
				piszcie na priv
ludzie z pracy też czytają 

 
			
					
				
				: 2010-03-19, 15:19
				autor: dylson
				Wroce do pierwotnego tematu tego tematu czyli do pcv i odmy. 
lukasgt pisze:przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ 
Nie chcialem robic ot w temacie gdzie zostalo to napisane dlatego pytam tutaj. Dlaczego mozna zakatowac silnik przez nie podlaczenie odmy, tylko wsadzenie jej do catch tanka.
viewtopic.php?t=1898
Link do tematu w ktorym padlo to stwierdzenie.