Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Co z pcv?

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Co z pcv?

Post autor: dylson » 2010-01-18, 18:50

Jesli chcemy zrobic sobie dolot to co zrobic z pcv (Positive Crankcase Ventilation). Na odme mozna zalozyc filterek albo zamontowac catch tanka ale co z pcv? Zaslepic, zostawic czy zrobic tak jak z odma? Nie chce zeby za jakis czas lecial mi olej z kazdej mozliwej uszczelki.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-18, 19:58

Ja bym to olał. W sumie usuwanie odmy to taki speudo tuning chyba, że ma się naprawdę duże przedmuchy na pierścieniach.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-18, 20:58

Przedmuchow raczej nie ma a odma nie jest umazana w oleju. Chodzi o to, ze taka odma, pcv czy egr "zanieczyszczaja" nieco powietrze w dolocie i moze przy okazji robienia dolotu pozbyc sie tego wszystkiego.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-18, 22:13

Według mnie zanieczyszczają tak nieznacznie, że zostawił bym to tak jak jest. Ale jeśli chcesz pozbyć się wszystkich odm to może zrób to profi i poprowadź odmy do jakiegoś zbiorniczka osadczego.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-01-19, 09:50

Catch tank lezy w domu i wlasnie zastanawiam sie co i jak zrobic. Jesli usuwanie tego to przerost formy nad trescia to nie bede nic ruszal. Zobaczymy teraz i tak jest za zimno a garazu nie posiadam wiec jesli bede cos robil to na wiosne.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-19, 18:44

ponoć w Hądach usuwanie odmy daje mega przyrosty... ciekawe dlaczego :mrgreen:
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2010-01-20, 08:34

Usuwanie odmy szczególnie przydatne dla silników z LPG które mało jeżdżą na Pb. Benzyna obmywa trzonki zaworów z tego syfu. Przy zasilaniu gazowym tworzą się takie gluty na trzonkach i zawężają przepływ. Podobnie jest w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Moim zdanie warto odmę odłączyć aby zachować czystość :-P

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-08, 11:25

a ja zadam pytanie co z pcv, ale mam namyśli plastikowe rury wodno kanalizacyjne :-P . Poza tym że po zrobieniu dolotu z takich rur i kolanek będzie wyglądać wiejsko, są jakieś przeciwskazania do używania czegoś tak banalnego i taniego zarazem? takie rury można by jeszcze obłozyć otuliną rurową, żeby nie grzały się od silnika.

byc może dla wyjadaczy, jest to pytanie godzące w honor prawdziwego tuningu, ale może ktoś zna konkretne argumenty za i przeciw?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-08, 12:28

Hiszpan 207 pisze:a ja zadam pytanie co z pcv, ale mam namyśli plastikowe rury wodno kanalizacyjne :-P . Poza tym że po zrobieniu dolotu z takich rur i kolanek będzie wyglądać wiejsko, są jakieś przeciwskazania do używania czegoś tak banalnego i taniego zarazem? takie rury można by jeszcze obłozyć otuliną rurową, żeby nie grzały się od silnika.

byc może dla wyjadaczy, jest to pytanie godzące w honor prawdziwego tuningu, ale może ktoś zna konkretne argumenty za i przeciw?
Jak najbardziej można wykorzystać.
Prawdę mówiąc plastikowe są nawet lepsze - znacznie bardziej izolują temperaturę niż stal czy aluminium.
Widziałem takie doloty - polakierowane pod kolor auta albo w metalic wyglądają wcale nieźle ;)
tylko nie przesadź ze średnicą rur :shock: ;)

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-08, 12:59

Prosze bardzo :mrgreen:
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-03-08, 14:03

Materiał jest super,z tym że te kolana są za ostre i tworzą cię zawirowania.Od wewnątrz wygląda to tak że po (małym łuku) czyli po wewnętrznej zagięcia mamy w praktyce ostrą krawędź przecięcia dwóch rur.Można to podgrzać opalarką i wypchnąć a następnie łuk wewnętrzny wygładzić :mrgreen:

[ Dodano: 2010-03-08, 14:07 ]
Obrazek
Nie patrzcie na wymiarówkę to tylko poglądowo.
ObrazekObrazek

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-09, 08:58

średnica zewnętrzna ma 75mm. za 20 zl mozna miec kawał rury i 4'ery kolanka.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
TOMMY1981
fanatyk nissana
Posty: 912
Rejestracja: 2009-12-09, 11:24
Lokalizacja: PLESZEW

Post autor: TOMMY1981 » 2010-03-13, 12:12

Szymeq pisze:Prosze bardzo :mrgreen:

Rurę masz podpartą czy jakoś przymocowaną ?

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2010-03-16, 10:44

W micrusie jest krótko i kolanko jest wciśnięte na podstawę i dalej trzyma się na wcisk ( wiadomo gumowe uszczelki :) ). Jedynym miejscem mocowania jest pierścień stożka. Przymocowany do budy poprzez metalowa listewkę. Do tej pory rura ani razu się nie zsuneła. Drgania eliminuje filtr.
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-03-16, 11:05

alfabox pisze:Materiał jest super,z tym że te kolana są za ostre i tworzą cię zawirowania
ja pracuje w firmie która robi linie produkcyjne i wszystko oparte jest na tworzywach sztucznych,więc mam kolanka różnej średnicy i różne kąty do wyboru do koloru :mrgreen:
Mas pisze:Widziałem takie doloty - polakierowane pod kolor auta albo w metalic wyglądają wcale nieźle
kolor rur też moge sobie wybrać w zależnośni jaki jest to materiał.
myślę że fajnie by też wyglądało z materiały pvc-transpatent albo megaronu(charakteryzują się tym że są przeźroczyste) a zwłaszcza ten drógi ma właściwości takie jak szkło ale nie jest taki kruchy i nie popęka :mrgreen:
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-03-17, 00:26

Ooo :-o Ciekawa opcja... Masz jakiś cennik? Mam ochotę na dolocik ostatnio i taki przezroczysty byłby bardzo ciekawy... Rurki by mnie interesowały z fi wew ok 65 mm, da się załatwić???

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-03-17, 10:52

piszcie na priv
ludzie z pracy też czytają :-P
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-19, 15:19

Wroce do pierwotnego tematu tego tematu czyli do pcv i odmy.
lukasgt pisze:przez te nie podłączone odmy zakatowałem już3 nissanowskie silniki--ODMA MUSI BYĆ
Nie chcialem robic ot w temacie gdzie zostalo to napisane dlatego pytam tutaj. Dlaczego mozna zakatowac silnik przez nie podlaczenie odmy, tylko wsadzenie jej do catch tanka.

viewtopic.php?t=1898
Link do tematu w ktorym padlo to stwierdzenie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”