Strona 1 z 1
Intercooler w GAxxDE
: 2010-01-15, 08:44
autor: MICHOO
Witam wszystkich zainteresowanych. czy ktoś montował Intercooler do swojego woza?? Czy warto w ogóle się za takiego moda zabierać, jakie przyrosty mozna uzyskać w jednostce benzynowej po jego załozeniu. Z góry dzieki za wszelkie sugestie
: 2010-01-15, 09:38
autor: SiwoL
Czy ty chcesz montować IC do wolnossącej jednostki?

: 2010-01-15, 09:43
autor: dylson
W wolnossacym silniku chcesz montowac ic? Nie warto.
: 2010-01-15, 13:19
autor: mimier
Kolega
MICHOO pewnie był zaspany z rana
http://pl.wikipedia.org/wiki/Intercooler
: 2010-01-15, 16:14
autor: MICHOO
Ale generalnie rzecz biorąc w zimnym powietrzu jest więcej tlenu a co za tym idzie wydajniejsze spalanie mieszanki.
Podam wam prsty przyklad osób które separują np filtr stożkowy aby nie znajdował się w komorze silnika, zasysają powietrze ze zderzaka lub innych miejsc. a tu przy niewielkich nakładach masz zimne powietrze dostarczone bezposerednio z komory silnika.

Kolego mimer doczytaj tego linka co mi przesłałeś do końca to dowiesz się o co mi chodzi.
Czy ktoś próbował tego na własnej skórze i ma to poparte doświadczeniem?? bo koszt intercoolera używanego jest niewielki.
''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego zwiększa się jego gęstość, a co za tym idzie - rośnie masa ładunku[2] dostarczana do silnika. Możliwe jest więc spalanie większej ilości paliwa i wzrost mocy silnika (zwiększenie wysilenia). Jednocześnie sprężanie chłodniejszego powietrza obniża pracę sprężania, co zwiększa sprawność silnika.''
: 2010-01-15, 16:21
autor: dylson
Za bardzo zwiekszysz dlugosc dolotu. Chcesz zimne powietrze w dolocie w niedoladowanym aucie zrob jakis cai.
: 2010-01-15, 17:10
autor: bullitt
MICHOO pisze:''Obniżając temperaturę sprężonego powietrza w chłodnicy powietrza doładowującego
No właśnie gdzie w silniku wolnossącym jest sprężane powietrze w dolocie?
: 2010-01-15, 17:15
autor: MICHOO
to powietrze jest sprężane w komorze spalania, a nie w układzie dolotowym, i o to mi głównie chodzi.

: 2010-01-15, 19:06
autor: bullitt
No to dopiero tak na dobrą sprawę w tej komorze by Ci się ten intercooler przydał

A tak poważnie idea intercoolera ma sens tylko w turbo bo powietrze rozgrzewa się raz przy sprężaniu a dwa od turbiny która napędzana jest gorącymi spalinami i tylko wtedy ma to sens, nawet przy kompresorach intercoolery są sporo mniejsze bo nie ma tam turbiny napędzanej spalinami, w silniku w którym w dolocie nie masz powietrza sprężanego a co za tym idzie nie jest ono rozgrzewane przez to sprężanie intercooler może tylko coś pogorszyć bo żeby go zamontować musiałbyś drastycznie wydłużyć dolot co pewnie zabiłoby reakcję na gaz i osiągi to raz a dwa żeby jeszcze cokolwiek chłodził ten intercooler to musiałbyś wlot powietrza do filtra zamontować chyba nad kolektorem wydechowym, bo tak powietrze zassane ma praktycznie tą samą temperaturę co powietrze które miałoby to wszystko chłodzić więc albo sam CAI albo odizowowany stożek w N/A inaczej tylko pogorszyć wszystko możnaby.
: 2010-01-15, 19:13
autor: bodek
IC ma zbyt duże opory wewnętrzne i nie chłodzi powietrza zasysanego gdyż ma ono temperaturę zewnętrzna. Nie montuje się takich rzeczy w autach wolnossących
: 2010-01-15, 21:26
autor: MICHOO
Ok. Wielkie dzieki za wszelkie sugestie i komentarze. Pozdro dla wszystkich:)