Rozważania na temat ITB

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1018
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Rozważania na temat ITB

Post autor: alfabox » 2010-01-16, 23:58

Co i kto ma własne przemyślenia w kwestii ITB?
Że jest różnica to już wiem,ale jak można poprawić takie sprawy jak osprzęt,sterowanie,zasilanie paliwem,no i kwestia sporna :czy wymagane jest podgrzewanie kolektorów (gaźniki motocyklowe) i ewentualnie samych gaźników.
Ponadto zalecane średnice, materiałyi inne rozwiązania pomocne przy tego rodzaju rzeźbie .
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 773
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-01-17, 11:03

z tego co opieram na własnych doświadczeniach z ITB,ale te zna gaźnikach DELLORTO to podgrzewanie kolektora jeszcze gorzej wpłynie na działanie całości--mój kolektor był za krótki i cały czas paliwo mi odparowywało-nie dało siętego dobrze wystroić[choć tu pewnie miał wpływ brak FACHOWEJ WIEDZY]

wszędzie poszukiwałem uszczelki TERMICZNEJ aby odizolować gażniki od kolektora ale nie znalazłem nic konkretnego
eksperymentowałem z BAKELITOWĄ USZCZELKĄ ale to materiał zbyt słaby i kruchliwy

kolejny problem to sama długość kolektora ssącego oraz lejki wprowadzające powietrze do przepustnic-rózne długości i kształty to zupełnie odmienna charakterystyka pracy MOTORU...
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1018
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-17, 19:52

Zastanawiałem mnie co można zrobić z faktem skraplania się paliwa w kolektorach do czasu nagrzania silnika ,a jest to nieraz kwestia kilkuset metrów a nierzadko i więcej, o tej porze roku.
Nie ma tego problemu w okresie od wiosny do jesieni.Myślałem nawet o jakiejś grzałce pod gaźnikami lub kolektorami załączanej oczywiście na czas rozgrzania się silnika,a następnie rozłączanej przy pomocy wyłącznika termicznego.Szukam alternatywnych rozwiązań ;-)

[ Dodano: 2010-01-17, 19:57 ]
Co do twoje uszczelki separacyjnej,to podejrzewam że tekstolit byłby dobrym materiałem.Jest niezłym izolatorem ,a jednocześnie jego struktura materiałowa,czyli włókno szklane zaprasowane w żywicy epoksydowej odpowiada wymaganiom konstrukcyjnym tego elementu.Nie wspomnę już o płycie teflonowej na przyklad ze stolnicy masarskiej (wręcz idealny materiał) :mrgreen:

[ Dodano: 2010-01-17, 20:04 ]
Z Dellorto czy poziomymi Weberami jest skomplikowana sytuacja ze względu na dobór odpowiedniej zwężki,zależnej od pojemności pojedynczego cylindra,co akurat przy zastosowanych u mnie gaźnikach motocyklowych nie ma większego znaczenia ponieważ są to gaźniki CVK i są one o zmiennej geometrii zwężki ustalanej poprzez przepustnice suwakowe sterowane membranami (podciśnienie)

[ Dodano: 2010-01-17, 20:06 ]
Zwężki dellorto zależne od pojemności cylindrów

pojemnosc cylindra: 250cc - zwezka 28mm,
pojemnosc cylindra: 300cc - zwezka 30mm,
pojemnosc cylindra: 350cc - zwezka 32mm,
pojemnosc cylindra: 400cc - zwezka 34mm,
pojemnosc cylindra: 462cc - zwezka 36mm,
pojemnosc cylindra: 525cc - zwezka 38mm,
pojemnosc cylindra: 600cc - zwezka 40mm,
pojemnosc cylindra: 800cc - zwezka 42mm,
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 849
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-17, 22:01

Co do uszczelek to również proponował bym teflon. Bardzo wytrzymały i do tego doskonały izolator. Można kupić w postaci puca i oddać tokarzowi do obrobienia. Co do ITB to się nie wypowiadam :)
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 773
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2010-01-19, 22:37

No fakt... zupełnie zapomniałem że w końcu problem z nagrzewaniem kolektora rozwiązałem właśnie uszczelkami z teflonu...2mm chybas miała taka uszczelka tylko a świetnie izolowała--wiem jedno JEŚLI ITB to tylko wtryskowe bym robił-dużo łatwiej to wystroić [chociaż wcale nie jest to proste-coobcio stroił już jakieś BMW na itb]

ale do strojenia to tylko ECU MASTER,albo STAND ALONE-z gaźn ikami to wakuometry pomogą
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-20, 19:43

Nie pamietam dokladych przyrostow ale jeden koles na sxoc zalozyl do swojego s14a N/A jakis zestaw ITB renomowanej japonskiej firmy i po wielu walkach zeby wszystko gralo jak trzeba opisal ta przerobke jako "najbardziej bezcelowa modyfikacja SR20" :) Przyrosty rzedu kilku koni a naklad finansowy mega... Podobno zaczal za to duzo ladniej mruczec :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-22, 01:08

Lukasz w wielopunkcie też są wakuometry potrzebne... Nimi tylko i wyłącznie ustawiasz podciśnienie - by było równe na wszystkich garach czyli w zasadzie kultura pracy na wolnych obrotach, nie ma to najmniejszego wpływu gdy otworzysz je na maksa...

Szkoda że jak miałeś te gaźniczki wtedy nie dysponowałem jeszcze sprzętem do pomiaru AFR...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

koziro
stały bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2010-01-22, 11:33

kolega który ściga się w gsmp hondą civic 1,6 V-tec i z itb własnej konstrukcji ugrał 190 km.ładnie to zap***.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-22, 20:58

Swojego czasu byłem świadkiem strojenia 1,6 V-teca na pojedyńczej przepustnicy fi 66mm który wypluł 203KM...
Ba seryjne SR16VE N1 tyle mocy ma :) a jak wiadomo posiada jedną przepustnicę Fi70mm
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-04-06, 11:04

szkoda że temat u nas umarł, jakiś musi być przepis na mocne ITB, pomijając fakt że sr20de z ITB miało my mniej koników od sr16ve N1 to po podniesieniu maski ten pierwszy by wyglądał bardziej epicko:)

tak poogladałem sobie co google mowi o takich modach, wiem ze wiaze sie to z niezlymi kosztami, ale mozna ugrywac po 250ps w n/a:) o ile mozna wierzyc w takie wykresy z googla bo cyferki cyferkami ale wazne jak to jedzie

aj polodżajs za kotleta :mrgreen:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 893
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2014-10-15, 21:34

porównywanie ITB w silniku doładowanym i w N/A jest bez sensu.
Jeśli ITB w N/A ma dać konkretny efekt w N/A przepływka musi być wywalona. itb powoduje lepsze i równomierne napełnianie wszystkich cylindrów o ile jest wszystko prawidłowo zbudowane i wystrojone. głównie chodzi o podciśnienie jakie wytwarza się pomiędzy zaworem a przepustnicą jak również o opory przepływu

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2018-02-10, 23:14

Widzę, że temat umarł a ostatnio zainteresowałem się budową ITB do swojego sr20ve. Obecnie jestem na etapie kompletowania gratów na modzenie na wałkach n1 - liczę na jakieś 230km, więc w zasadzie żeby z silnika wycisnąć więcej brakuje do szczęścia właśnie ITB. Skontaktowałem się z firmami które mają kilka takich projektów na koncie - budują kompletne itb na przepustnicach z motocykli np. GSXR ale nie tylko bo można również wykorzystać przepustnice z emek BMW albo Toyoty np.e101. Kompletna budowa z montażem, obliczeniem takiego cuda to koszt ok 3,5-4,5 tys zł. Problem w tym, że w każdej z firm usłyszałem, że nie podejmują się strojenia tego na DET3 - z ich doświadczenia wynika, że na DET3 to nie będzie nigdy dobrze chodzić i konieczne byłoby postawienie silnika na standalone typu Vems, czy EMU. No i teraz nasuwa się pytanie ile na tym można ugrać nie ruszając głowicy ?
Moim zdaniem nie więcej niż 20 koni. Dlatego jeśli doliczę sobie, że postawienie silnika na EMU będzie kosztowało drugie 4 tys zł to daje mi razem koszt jakiś 8,5 tys zł i nie ma gwarancji że zabieg ten da więcej niż 5 koni. Stąd doszedłem do wniosku, że na ten moment montaż ITB uważam za ekonomicznie nieuzasadniony - uważam, że lepiej dołożyć parę groszy i dołożyć do auta dobry zawias np. Proflexa (moim zdaniem to da lepszy efekt czasowy na odcinkach specjalnych) a ITB to będzie raczej ostatnia modyfikacja w moim Sunnym jaką zrobię. Być może właśnie temat umarł dlatego bo większość ludzi ma tego typu rozkminy a montaż ITB to już tuning ekstremalny gdy walczymy o każde 5 koni a w auto mamy władowane już 50 tys. Tak ja to widzę - ale może myślicie inaczej ? To chętnie wysłuchałbym waszych przemyśleń na ten temat.
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

d3mox
doświadczony forumowicz
Posty: 222
Rejestracja: 2014-08-10, 12:02
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: d3mox » 2018-02-13, 08:58

Ja osobiście wkładam do swojego SR20DE ITB bo w sumie nie dużo wyszło/wyjdzie a i tak będe go stroił na EMU ze względu na problemy z zapłonem na DET3. Nie wiem dlaczego ITB wyszło Ci tak drogo, musisz kupić 4 przepustnice które da się regulować na lewo i prawo i dorobić do tego flanszę i tyle. (Bardzo fajnie pasują przepustnice z BMW - CK Motorsport potwierdzi :P). Co nie zmienia faktu, że na Twoim miejscu nie inwestowałbym w moc tylko właśnie w zawieszenie, bo na moc zawsze będzie czas ;).

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2018-02-13, 10:48

No chyba nie tylko. Bo jeszcze te przepustnice trzeba połączyć czymś, obliczyć odległość, do tego listwa wtryskowa, potencjometr, trąbki odpowiedniej długości(policzone) filtry/filtr i jego mocowanie, uszczelki, przepustnice muszą być wyregulowane/zsynchronizowane, samo emu dużo kosztuje a i jego podłączenie i strojenie wymaga wiedzy, więc nie ma opcji żebym podjął się budowy/montażu tego samemu-za cienki bolek jestem :) A kwoty które podałem pochodzą z firm które by się tym mogły zająć od a do z :) Ale bardzo fajnie, że przecierasz szlak- może dzięki twoim doświadczeniom więcej osób odważy się na budowę itb :)
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
Matiz
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-02-14, 00:18

ja troche węszyłem swego czasu i dalej głupi jestem :-| :-P moi kumple hondziorze przez moment mieli faze ,ale to bardziej pod wygląd niż osiagi... :roll: Przepustnice z GSXA+ urzniety kolektor z D16 i miało to hulać. O przyrostach nikt nie mówił, chyba nie o nie chodziło. Przeważnie historia kończyła sie gdy trzeba było gdzieś umieścić przepływke...

Na razie z tego co widze to chyba prościej jest sie przesiąść na gaźnik + itb. Niby uwstecznienie względem wtrysku,ale jak sie ktoś uprze na budżetowe ITB to chyba lepsza droga.

Ostatnio nawet smialiśmy sie z kumplem gdy podesłałem mu filmik z AE86 festivalu Noriyaro- KAŻDA była na trąbkach. Ustaliliśmy że to pewnie wygląda tak:

"tam u nich to jest bajka, jedziesz do Autobacksa i mówisz "ohayo, czy są ITB do 4AGE?
A ekspedient na to:
-jaki kolor trąbek?"

:lol:

karol282
fanatyk nissana
Posty: 353
Rejestracja: 2011-08-12, 00:06
Lokalizacja: Swarzędz / Hull

Post autor: karol282 » 2018-02-14, 20:35

ja troche węszyłem swego czasu i dalej głupi jestem :-| :-P moi kumple hondziorze przez moment mieli faze ,ale to bardziej pod wygląd niż osiagi... :roll: Przepustnice z GSXA+ urzniety kolektor z D16 i miało to hulać. O przyrostach nikt nie mówił, chyba nie o nie chodziło. Przeważnie historia kończyła sie gdy trzeba było gdzieś umieścić przepływke...
Matiz, syfiki nie mają przepływek chyba że jakiś klekot albo te najnowsze.
Old School JDM

B12 GTI V6, done ? :)

viewtopic.php?t=19111

Awatar użytkownika
Matiz
wiem o czym pisze
Posty: 75
Rejestracja: 2017-03-05, 02:51
Lokalizacja: Ślunsk
Kontakt:

Post autor: Matiz » 2018-02-15, 08:17

karol282 pisze: Matiz, syfiki nie mają przepływek chyba że jakiś klekot albo te najnowsze.
no to jak mają MAP to jeszcze gorzej 8/

W sumie faktycznie, civiki w "parówach" do CAI nie mają miejsca na maf , głupi ja... :P

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2018-02-15, 11:47

A może pierw zapytam, na tych wałkach od N1 jakie macie przepustnice? :) Bo jak od sr20ve to jest ona o 10mm węższa od tych z N1. Jaki stopień CR? No i finalnie jak strojone.

Bo z tego co ja powąchałem to z sr20ve można zrobić bezpieczne i stabilne 190ps na świniakach etc.

Moc w okolicy 210ps to już inne CR, inne wałki (n1) inna przepustnica, ale dalej na świniaku.

Gdyby to ogarnąć na EMU z cewkami to pykło by więcej bo lepiej to wtedy wystroić.

ITB? 250-300ps, zależy od budżetu.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2018-02-15, 17:39

U mnie jest zrobiony wydech przelot 2,25+ssac przepustnica ma ok 66mm średnicy wewntrznej, wkładka pipercross, odchudzony zamach, wystrojony na det3 i ma 203km. Dlatego liczę na przynajmniej 225km przy wałkach n1 i wyższej odcince. Bez obróbki głowicy nie liczyłbym na więcej niż 260km przy itb.

Myślicie, że jest sens przed strojeniem zmieniać przepustnicę na 70mm ?( wiąże się to z rzeźbą dolotu)
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

Awatar użytkownika
cloud_9
stały bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 2013-09-22, 10:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cloud_9 » 2018-02-15, 23:00

Skąd masz przepustnice 66mm? ori nissana dało sie do 64 o ile pamiętam, a i tak wewnątrz jest c.a. 62mm, bo się zwęża. Jak załozysz uniwersalną 70mm to na bank musisz stroić bo zupełnie inna ilość powietrza pójdzie. Uniwersalne mają inny kształt przy liściu czy coś:) Chyba, że masz nadal przepływkę, to polecam wywalić ją i od razu porządnie zestroić na FI z odcinką wyżej (nie wiem ile tam możesz). Wątpie czy Ci się uda 225 po zmianie wałków na n1 to już raczej jest graniczna moc tego motoru, ale przy całym zestawie n1. Ogólnie powyżej 200 przygotuj się na większe zmiany żeby coś więcej wypluło (np. kolektor ssący tam już zaczyna nie wyrabiać, nawet jak dasz przepustnice dużą).

Ale przepustnice większą polecam, VE lubi :) najprostsza rzeźba to uciąć kolorektor przy przepustnicy i wspawać nową flanszę dalej. Mimo wszystko jak myślisz o ITB to lepiej kasę odkładać a później to razem z większymi wałkami stroić, n1 to nie są największe wałki:) kelfordy 184C i ITB powinno robić, chyba że zostaniesz na 2.25 i SSAC.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2018-02-15, 23:27

Przy takim docelowym punkcie mocy chyba nawet 184E mogły by być...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4135
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2018-02-16, 13:41

Są możliwości :) Pierw trzeba mieć plan przemyślany od a do z a potem zacząć budowac.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
jacekpsk
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2011-12-18, 21:15
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: jacekpsk » 2018-02-17, 10:13

U mnie ITB siedzi od 1.5 roku w VVL :)
Obrazek
blabla widziałeś już mojego Nissana ??

Awatar użytkownika
woytaz_gdy_elb
stały bywalec
Posty: 123
Rejestracja: 2015-04-15, 21:37
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: woytaz_gdy_elb » 2018-02-17, 22:16

Skąd masz przepustnice 66mm?
tego nie wiem bo to poprzedni właściciel rzeźbił wiele lat temu, ale suwmiarka nie kłamie - średnica wew.ok 66mm z kawałkiem do tego po numerach wydaje mi się, że potencjometr przepustnicy pochodzi od Ca18det a przepływka na 100% jest z p11gt i ma 80mm - od kiedy mam to auto to jest to zagadka :)


n1 to nie są największe wałki:) kelfordy 184C i ITB powinno robić
Kelfordy 184C moim zdaniem się nie opłacają

https://www.kelfordcams.com/nz/camshaft ... t-set.html

pewnie sugerujecie się, że mają wysokie czasy otwarcia a to często chwyt marketingowy bo istotne jest to przy na jaki wznios to było mierzone. Przykładowo wałek ssący ma czas otwarcia 314 ale przy 13mm a czas otwarcia 288 dla wałków n1 jest podany dla wzniosu 12,5mm - jeśli policzymy przy tym samym wzniosie wyjdzie na to, że różnica jest między nimi nie duża a cena Kelfordów wychodzi tak 1225$ =4103,75 zł + Vat 23% (trzeba zapłacić bo Amerykański vat nie jest w PL uznawany) = 5047,61 zł + koszt wysyłki pewnie koło 100$ to już mamy 5500 zł a do tego jeszcze cło :)

Moim zdaniem warto jest sprowadzić jedynie Kelfordy 184E i można to potraktować jako next stage - ale wydaje mi się, że należałoby to właśnie połączyć z ITB i kompletną obróbką głowicy z wymianą zaworów. Problem też w tym, że to wszystko teoretyczne rozważania bo nie znam nikogo w PL kto by miał sr20ve z Kelfordami :)
U mnie ITB siedzi od 1.5 roku w VVL
No to konieczne podziel się wrażeniami - jak to jeździ, jak to stroiłeś ? ile wypluło na hamowni, jakich gratów użyłeś ?
Sunny n14 GTI SR20VE - rajdówka
Almera n15 GTI Daily kuchenka gazowa
BMW X3 3,0d dupowóz, lawetociągnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ Dolotowy”