Budujemy dolot.
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Budujemy dolot.
Siemacie.
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?
Chce zrobić nowy dolot do swojej p11stki 2.0 (przed liftem) ale mam pare pytań. Jeżeli możecie i się wam chce coś napisać to byłbym wdzięczny.
1) Jaki filtr zastosować? Jaka firma? Suchy czy mokry?
2) Gdzie umieścić filtr? Za lewym reflektorem czy może w nadkolu?( a może inne miejsce?)
- jeśłi w nadkolu to jak zabazpieczyć go przed wodą jak w kałuże wiade
- jeśli za lampą to skąd doprowadzić nawiew zimnego powietrza?
3) Prowadzić od przepustnicy czy zostawić gumowy przewód (któy łączy przepustnice z przepływką)?
4) Jakiej średnicy użyć rury?
5) Co to jest ta pucha? (foto) Jest podłączona od dołu do przewodu dolotowego
6) Po co jest ten wycior? Znajduje się w przewodzie odmy
7) Gdzie jest tłumik szmerów?
1) stożek dobrej marki fujita, K&N,
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5
2)Oryginalne miejsce puszki(jeśli w nadkolu to istnieją hydroshields zabezpieczające przed wodą
3)Zostaw seryjną gumę
4)Do stożka zakupisz adapter na przepływomierz fi 70-80 jakoś i takiej średnicy kup łącznik jakiś jacky czy coś podobnego i na to stożek
5)Tłumik pojemnościowy dba o to by niutków dołem było więcej
7) tłumik wyciszający dolot + patrz pkt 5
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Tłumik szmerów można jak najbardziej wywalić i zatkać jakiejś odpowiedniej wielkości denkiem jego wejście do dolotuzuh pisze:Fotek zapomniałem dodać
[url=http://c.wrzuta.pl/wm13362/318365af0017bb214f175645/1]Obrazek[/url]
Ta już raczej nie potrzebna ale.....
[url=http://c.wrzuta.pl/wm4917/f8447a5e00245 ... 7012012713]Obrazek[/url]
[ Dodano: 2012-01-19, 01:07 ]
Pewnie mówi wam coś takiego jak "parówa" może ktoś napisać co to jest?
Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Czyli chcąc zmienić standardową plastykową rurę dolotową (tą prowadzącą do standardowej puszki filtra pow.) na szerszą, należy zostawić oryginalny tłumik szmerów i połączyć go z nową, szerszą rurą, tak?Modzelitto pisze:Właśnie ,,ta" najbardziej wpływa na pojemność dolotu. Jak to usuniesz stracisz kilka dobrych Nm. Potwierdzone kilkakrotnie, np. u PumyRST, Coobcia itp.zuh pisze:Ta już raczej nie potrzebna ale.....
pozdr. Kamil
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Pewnie że mógłbyśRyba pisze:Jeśli mógłbym Ci coś podpowiedzieć, to najlepiej aby mimo wszystko odma była w dolocie
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
![:P](./images/smilies/razz.png)
![:P](./images/smilies/razz.png)
Modzelitto, czyli jak przepływke chce zostawić oryginalną i przepustnicy zmieniał nie będe, to lepiej jest zostawić oryginalną rure z tłumikim i dalej puścić nową rure do stożka niż od przepustnicy prowadzić nowy dolot. Dobrze rozumiem?
- Chochlik
- doświadczony forumowicz
- Posty: 247
- Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
- Lokalizacja: Sieraków / Berlin
Co do odm i gdzie ją wpiąć to polecam: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.
I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
fajnie wyjaśnione, zalety/wady każdego rozwiązania.
I jakby ktoś na temat turbo potrzebował: http://www.sr20-forum.com/information-l ... ition.html
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!
podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Poczytaj mój temat Mas N16 i jak coś pytaj - przez ostatnie lata przerobiłem większość dostępnych opcji dla QG18DEAd@mus pisze:podepne sie pod temat
podpowie ktos jak nalepiej w qg18de zrobic dolot?? wykorzystam w/w informacje ale mam jeszcze pytanie o przepustnice i przeplywke-chce je wymienic na fi60 z tym ze nie chce kombinowac za duzo ze swiniakami
elektronika ma zostac seryjna-wiec z czego co zalozyc
![8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Fujita ma ,moim zdaniem, najlepszy stosunek ceny do jakości. Cechuje się łatwością w konserwacji a co za tym idzie - będzie spełniał swoją rolę dłużej niż filtry z niższej półki.
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.
Wszystko zależy od kieszeni![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Na Simote również nie mogę narzekać choć po roku użytkowania zauważyłem nalot rdzy na "rusztowaniu" membrany filtrującej.
Wszystko zależy od kieszeni
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Coś od siebie dorzucę do tematu, bo kiedyś szukałem szukałem i znaleźć nie mogłem... Niech będzie dla "potomnych"
U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście
głównie kombinowałem z wyjściem z wtrysku( rant za niski żeby złapać cybantem) dorabiałem blaszki kleiłem silikonem do wstawiania szyb, ostatecznie skończyłem na obudowie monowtrysku od VW golfa
z gumową uszczelką zmniejszającą średnice obudowy czyli coś takiego:
Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.
Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu
podejrzewam że, bardziej to kwestia poduszek silnika niż dolotu.
Tak to wygląda teraz
[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą![:-/](./images/smilies/kwasny.gif)
U mnie na wtrysk nie dało się założyć żadnego kolanka, kombinacja była, generalnie ze 3 zmiany koncepcji. Od początku była kibelrura oczywiście
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:razz:](./images/smilies/razz2.png)
![Obrazek](http://img94.imageshack.us/img94/1899/schemat1k.jpg)
Dalej jak wiadomo kibelrura (fi 75 albo 80) do aku, stożek w obudowie.
Po drodze było trochę kłopotów z przydławianiem się nissana od 3-4 tys. obr. ale przeszło mu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Tak to wygląda teraz
![Obrazek](http://imageshack.us/a/img823/5409/zdjcie0152e.jpg)
[ Dodano: 2013-04-12, 22:47 ]
Kwestia podciśnień hmmm... u mnie każde ma jakieś swoje miesce pod kopułą
![:-/](./images/smilies/kwasny.gif)
Troche odkopie temat. Było pisane, że wywalenie tłumika szmerów pogorszy moment.
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?
Dzisiaj zaglądałem do mojej primery po lifcie i coś mi tam brakowało. Otworzyłem maskę w primerze przed liftem i mnie olśniło. W P11.144 nie ma tłumika szmerów. Chyba, że jest gdzieś schowany.
Dlaczego po lifcie zrezygnowano z tłumika szmerów?
Zuh w polifcie tłumik jest w nadkolu. Natomiast jeśli chodzi Ci o ten przyczepiany do rury, która idzie od filtra powietrza do przepustnicy to nie wszystkie egzemplarze to miały - jedne tak inne nie.
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... r_cleaner/
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
zuh, a kolektor ssący jest taki sam w obu autach? Bo jak kiedyś porównywałem zdjęcia to wyglądało, że ssący w P11.144 jest inny niż w P11/P11GT.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.
Wg mnie to nie jest tak, że przy tym samym ssącym może być dolot z tłumikiem albo bez, raczej jest tak, że z jednym kolektorem był tłumik, z innym nie. Bo wtedy całościowo to inny dolot, inna pojemność, inaczej wyglądają w nim zjawiska falowe.
pozdr. Kamil
A ja się pozwolę podpiąć pod temat z pytaniem o swój dolot. Wygląda na to, że już 4 lata tak śmiga i jest git. Filtr mam wrzucony w nadkole, od spodu poprzez szpary plastików go widać. Dodatkowo jest osłonięty jakąś siatką, zapewne jakimś rain schieldem. Wszyscy polecają zmienić układ dolotu, by filtr był gdzieś pod maską, a z nadkola pociągnąć sam nadmuch, dlatego się pytam, co można zrobić, lub czy warto zmieniać położenie stożka? Wiem, że chyba w zeszłym roku komuś wpadła woda przez tak umiejscowiony dolot i silnik powiedział "pa pa" i tego się trochę obawiam. Jednak staram się wszystkie kałuże omijać ![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
N00bowskie pytanie, czy możliwe jest, że przez stożek obroty na jałowym mogą raz falować, a raz nie?