E16S Nissan Sunny
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Witam wszystkich, chwile mnie nie bylo, praca, dom, dziewczyna... Zycie jednym slowem. Do nissana trafila kierownica Monza, byly plany swapu na GA16i 12V , ale plany jak to plany Dzis przyszla chwila na przerobienie dolotu powietrza, generalnie wszystko wyszlo calkiem ladnie - jest tylko jeden problem, storzek z monowtrysku doszedl rurka fi 60 do lewego blotnika. Dalej scianka izolujaca od silnika i rurka z naddola. Ale ku mojemu zdziwieniu, na tescie dobrze jest tylko do 4k obr. pozniej sunny sie dlawi, tak jakby go ktos ciagnal za tylny zderzak i nie dawal sie wkrecic bardziej niz na 4k. Dlaczego tak sie dzieje ( na rurce fi 90 i fi 70 jest to samo) i CO Z TYM ZROBIC, za pomoc z gory dziekuje. Peace
generalnie na "luzie" wkreca sie dobrze problem jest podczas jazdy, dzis skierowalem dolot do prawego blotnika tak ze kawalek sie w nim chowa, na rurkach fi 60, teraz wszystko jest ok, ale chcialbym miec go po lewej stronie, tam jest teraz pusta dziura. W n13 to miejsce (lewa strona komory silnika) jest poprostu stworzone na stozek, eliminuje je tylko problem obrotow,
[ Dodano: 2012-07-26, 16:02 ]
bardziej niz ilosc zasysanego powietrza, ma tu chyba znaczenie jego cisnienia, u mnie filtr ma malo miejsca, pomiedzy pompa wspomagania, a zbiorniczkami wyrownawczymii teraz jest spoko, wczesniej nad skrzynia biegow bylo duzo wolnej przestrzeni i bylo zle
[ Dodano: 2012-07-26, 16:02 ]
bardziej niz ilosc zasysanego powietrza, ma tu chyba znaczenie jego cisnienia, u mnie filtr ma malo miejsca, pomiedzy pompa wspomagania, a zbiorniczkami wyrownawczymii teraz jest spoko, wczesniej nad skrzynia biegow bylo duzo wolnej przestrzeni i bylo zle
Z tego co zauważyłem buszujesz po forach o nissanach. Nie wiem czy czytałeś na jednym z nich bardzo duży temat o właśnie filtrach stożkowych dokładniej CAI ( Cold Air Intake ). Jeśli chcesz uzyskać więcej z tego zestawu który skonstruowałeś spróbuj jeszcze wykombinować obudowę w okół stożka do tego rura w zderzak ( np. w miejsce halogenu u nas w n13 ) lub zabudowa przy błotniku bo tam też jest trochę miejsca. Chodzi o to żeby jak najzimniejsze powietrze wpadało na stożek, wtedy poczujesz większą różnicę niż dotychczas
zabudowa jest wydaje mi sie ok. Wczesniej dlawil sie bez zabudowy zobaczymy jak bedzie teraz zaraz jade po panne - bedzie test drive w sumie pal licho ten silnik max 2 m-ce i albo 1.6gti albo 1.6 12v nie ma co pchac kasy w e16i znalazlem na allegro silnik 1.6gti facet chce 150 zl brak miski olejowej i pompy oleju i nie wiadomo czego jeszcze, kuppuje i powoli remontuje a potem.... do 18 punktow karnych a potem autobusem
[ Dodano: 2012-07-27, 17:12 ]
stozek na tej samej rurce co wczesniej( ta sama dlugosc fi 60) tylko ze skierowalem go w druga strone tzn. w kierunku prawego blotnika (strona pasazera) nic sie nie dlawi nic nie przymula... BAJKA poprostu ale jedno mnie zastanawia: wymiary rury dolotowej i jej przekroj to samo co wczesniej wiec? Jaka jest roznica pomiedzy strona w ktora skierowalem dolot????? Nie kumam tego
[ Dodano: 2012-07-27, 17:12 ]
stozek na tej samej rurce co wczesniej( ta sama dlugosc fi 60) tylko ze skierowalem go w druga strone tzn. w kierunku prawego blotnika (strona pasazera) nic sie nie dlawi nic nie przymula... BAJKA poprostu ale jedno mnie zastanawia: wymiary rury dolotowej i jej przekroj to samo co wczesniej wiec? Jaka jest roznica pomiedzy strona w ktora skierowalem dolot????? Nie kumam tego
Po prawej stronie masz wentylator od chłodnicy i dużą przestrzeń, tam powietrze bardziej się nagrzewa wg. mnie niż z lewej strony. Ja swoją rurę dolotową opierdzieliłem izolacją termiczną, na stożek zrobiłem obudowę i z obudowy wyprowadziłem rurę w zderzak, totalna zmiana jeśli chodzi o pracę silnika. Bez względu temp. silnika jedzie tak samo i nawet nie grzeje się już tak wydech jak to miało miejsce wcześniej bo dostaje non stop zimne powietrze, dolot do filtra jest z rury aluminiowej wykorzystywanej do wentylacji