E16S Nissan Sunny
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
E16S Nissan Sunny
Witam wszystkich od niedawna mam nissana z silnikiem E16S, chcialbym sie dowiedziec co mozna w nim zrobic zeby latal troche mocniej. Nie zalezy mi na prdkosci-racej na przyspieszeniu, stary biedak nie ma naet sily dobrze kapcia spalic, dziki za wszelka pomoc. Peace!
garygary, zrób jakąś prezentację fury .
Gaźniki fajna sprawa ... z tym, że ciężko jest znaleźć kogoś kto bez marudzenia podejmie się wyregulowania takiego sprzętu .. przeważnie każdy gaźnikowiec marudzi, że przeróbki .. że po co to .. że i tak nie warto .. ech.... sam mam ten problem ..
ale trzymam kciuki
Gaźniki fajna sprawa ... z tym, że ciężko jest znaleźć kogoś kto bez marudzenia podejmie się wyregulowania takiego sprzętu .. przeważnie każdy gaźnikowiec marudzi, że przeróbki .. że po co to .. że i tak nie warto .. ech.... sam mam ten problem ..
ale trzymam kciuki
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
zrobie zrobie;) tylko musze zdjecia wrzucic, komp lezy kozystam z telefonu, i nie moge ich wgrac o gaznikach mysle calkiem powaznie, gdzie mozna dostac taki sprzet? jakie koszta? I jak wyglada sprawa filtra powietrza za gaznikami wychodza 4 rurki rozumiem ze nimi jest zasysane powietrze? jesli chodzi o kolektor wydechowy to plan jest wypuscc z kazdego gara rure i zlaczyc gdzies pod silnikiem tylko zastanawiam sie jak zrobic mocowanie do glowicy >> kolektor zeliwo myslalem zeby uciac mocowanie od starego kolektora i polaczyc z rurkami a rury beda pewnie stalowki wiec z zeliwem chyba sie nie polubia:), etap planowania jak na razie. Do tej pory jest stozek, wywalone ERG i brak kata, nastepny etap to gazniki i wydech. moze jeszcze jakis inny walek?
garygary, ciężko jest dostać takie gaźniki .. na allegro są .. ale drogie .. nawet po kilka tysi .. (ostatnio znalazłem super zestaw za 1500zł ) . może pomyśl o motogaźnikach .. Tu odsyłam do kolegi Alfaboxa - on ma o tym spore pojęcie poczytaj o tzw "ITB" na gaźnikach
Co do powietrza - wspólny airbox i dolot na rurze .. no i stożek , ewentualnie gąbka .
To co jest na zdjęciu to zwykłe "tuby" bez żadnego filtra . .raczej średnio bezpieczna rzecz ..
[ Dodano: 2012-06-10, 14:15 ]
tu masz np. :
http://allegro.pl/bmw-e10-e21-m10-1-8i- ... 02054.html
http://allegro.pl/gaznik-solex-40-z-kol ... 70734.html
http://allegro.pl/vw-garbus-weber-dello ... 98094.html
Co do powietrza - wspólny airbox i dolot na rurze .. no i stożek , ewentualnie gąbka .
To co jest na zdjęciu to zwykłe "tuby" bez żadnego filtra . .raczej średnio bezpieczna rzecz ..
[ Dodano: 2012-06-10, 14:15 ]
tu masz np. :
http://allegro.pl/bmw-e10-e21-m10-1-8i- ... 02054.html
http://allegro.pl/gaznik-solex-40-z-kol ... 70734.html
http://allegro.pl/vw-garbus-weber-dello ... 98094.html
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
http://allegro.pl/honda-prelude-iii-2-0 ... 33171.html a co byscie powiedzieli o czyms takim? czyli 2 gazniki zaporzyczone z innego autka gdzie byl to standard do tego kolektor z tego samego modelu spasowany pod sunny,
Sam czaiłem się na gaźniki z preludy Jest jeden mały problem, kolektor musiał byś sam rzeźbić i nie jestem na 100% pewien czy stal się do tego nada. Chodzi głównie o przyjmowanie i oddawanie temperatury, jak wiemy gaźniki są wrażliwe na temperaturę w jakiej pracują. No i podstawy cieplejszy kolektor mniej mocy dlatego np. usuwa się podgrzewanie cieczą chociażby we wtryskach ( patrz ITB).
Chodziło mi o oddawanie ciepła z głowicy do kolektora, aluminium nagrzewa się tak samo bo głowica też jest z alu. Stal natomiast nagrzewa się dłużej i dłużej traci temperaturę. Taśma termoizolacyjna nie jest rozwiązaniem, prędzej gruba uszczelka z np. azbestu pomiędzy głowicę a kolektor
Znalazłem zdjęcie kolektora od preludy z gaźnikami, z tego co widzę to raczej różni rozstawami szpilek i umiejscowieniem otworów.
KOLEKTOR
Znalazłem zdjęcie kolektora od preludy z gaźnikami, z tego co widzę to raczej różni rozstawami szpilek i umiejscowieniem otworów.
KOLEKTOR
garygary, gaźnik możesz i od żuka wstawić .. pytanie co chcesz osiągnąć? Jeśli interesuje Cię wyłącznie moc .. to ja bym przed taką inwestycją sprawdził na początek kondycję "motoru" - spalanie oleju, kompresję itp.. Może okazać się , iż przy obecnym stanie silnika wymuszanie na nim mocy to gwóźdź do trumny i mocne uszczuplenie portfela.. Jeśli silnik jest ok .. to ja bym zainwestował w jakieś gaźniki 40mm .. typu "lornetka" czyli solex , weber lub dellorto .. to typowo "sportowe" gaźniki .. lub ITB na motogaźnikach np. od hondy cbr 600
Jeśli ma być oszczędniej .. to tylko jeden taki gaźnik lub prosty gaźnik od auta o większej mocy (pojemności) - jakiś weberek ..
Jeśli ma być oszczędniej .. to tylko jeden taki gaźnik lub prosty gaźnik od auta o większej mocy (pojemności) - jakiś weberek ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Mysle ze jak rocznik 89 i ok 260k km to dobry wynik, jezdzila nim wczesniej starsza babeczka, ja kupilom go od 60latka z grupa inwalidzka, wiec raczej tragedii nie ma, jak zajrzalem pod maske to bylem w ciezkim szoku... Kalbe + swiece seria :O na akumulatorze z ktorym go kupilem, jezdzili chyba czteraj pancerni o psie nie wspominajac. A plyn chlodniczy i chamulcowy przed wymiana, kupione byly za kartki jeszcze za czasow wałęsy, samochod na 4 biegu pracowal tak jak by zawory byly rozregulowane az balem sie jezdzic. Po wymianie swiec... Silnik nissana pracuje rowniej niz 10 letnie bmki, jesli chodzi o olej, hmm troszke ubywa od wyminy 2 m-ce temu jakies 3-4 mm na banecie
garygary, sprawdź kompresję .. Co do gaźników .. trzeba pamiętać , że nie jest tu tak "prosto" jak z wtryskami .. Kolektor musi być prosty (gaźnik musi być wypoziomowany) a gaźniki dobrze zsynchronizowane ...
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
No tak i jeszcze kwestia podlaczenia komputra pod te gazniki, http://moto.allegro.pl/honda-civic-1-5- ... 15145.html moze cos w ta strone mysle ze prosciej byloby to poskladac do kupy. No bopo za gaznikami coz pozostaje nie liczac swapa?
jakiego kompa chcesz podłączyć ? Nie baw się w żadne "elektroniczne" cuda .. standardowe gaźniki są w pełni mechaniczne - bez żadnej elektroniki..garygary pisze:komputra pod te gazniki
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Re: twin no
Są niemal identyczne jak te w preludzie, tylko są mniejsze.garygary pisze:A twin z hondy civic?
Scubzik napisał o itb z cbr 600, to jest już większa rzeźba, brak komputera do sterowania wtryskami z itb i wiele innych pierdół, kosztowna i przy tym poziomie zaawansowania przeróbkami w silniku ( w tym przypadku zerowym ) skusił bym się na montażu albo gaźników z pralki na rzeźbionym kolektorze, albo gaźnikach z dużego motocykla ( np cbr 1000) na kolektorze też rzeźbionym.
W sumie garygary wszystko zależy od Twojej inwencji twórczej i zaplecza choć myślę że 4 gaźniki to tak jakoś lepiej wygląda
Generalnie jesli chodzi o ten komputer to znajduje sie on dokladnie po siedzeniem kierowcy. Do gaznika sa podpiete ze 3 kostki z przewodami. Po przekreceniu pokretla na komputerze czuc zapach benzyny. Czyli nissan dostaje za duzo wachy... dobrze glowkuje ? Hmm wiec to rownie dobrze moze byc monowtrysk, ale N13 chyba nie wychodzily na monowtrysku(?)
garygary, może masz elektroniczny gaźnik .. ? daj VIN to się rozkoduje dziada i zobaczymy
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
nooo staaaary .. i ty chcesz się bawić w gaźnikigarygary pisze:240sx i mam w nim prawie 200koni
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
hehehe no autentycznie sam bylem w szoku http://xarchiwum.pl/img/14/3877/4169.jpg tak wyglada moj "gaznik"
garygary, tak .. to jest gaźnik .ale masz jakieś pokrętło na "komputrze"
no to pozostaje sprawdzenie motorowni i rzeźba gaźnika
[ Dodano: 2012-06-12, 15:43 ]
możesz też zawsze kupić nowy kit
http://www.redlinemotive.com/store/repl ... uretor+Kit
garygary pisze:Po przekreceniu pokretla na komputerze czuc zapach benzyny
no to pozostaje sprawdzenie motorowni i rzeźba gaźnika
[ Dodano: 2012-06-12, 15:43 ]
możesz też zawsze kupić nowy kit
http://www.redlinemotive.com/store/repl ... uretor+Kit
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
http://moto.allegro.pl/nissan-sunny-n13 ... 66226.html taki mam komputer po siedzeniem kierowcy przez dziureke widac dwie diody zielona i czerwona, a obok jest pokretlo na srubokret max. mozna je obrucic 2 razy
[ Dodano: 2012-06-12, 16:03 ]
I mam pytanie odnosnie Wałka, Jaki walek mozna zapakowac do mojego sunny co by mu troche lat odjac
[ Dodano: 2012-06-12, 16:03 ]
I mam pytanie odnosnie Wałka, Jaki walek mozna zapakowac do mojego sunny co by mu troche lat odjac
To nie jest gaźnik ! To jest monowtrysk, taki sam jak u mnie w moim GA 16i. Wydaje mi się że najprawdopodobniej albo masz wałek z papierami lub przełożyli silnik w tym nissanie. Możesz zmienić już podpis w profilu albo zarzuć fotką silnika bo może przełożyli wtrysk do E 16S. Zagadkowa sprawa A te diody to są od kodów silnika, ilość mrugnięć i kolor podają jakąś informację. Największy ból w tym że nie wiem gdzie można znaleźć te kody...
hmm .. sugerowałem się oznaczeniem silnika .. S - to silnik zasilany gaźnikiemkarol282 pisze:To jest monowtrysk
http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_E_engine
garygary, wrzuć fotę "live" w ludzkim rozmiarze ..
i zapodaj VIN
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
garygary, wg. VIN masz wtrysk czyli E16i
VIN: JN10FPN13U00-32 169
Model: FPLN13HFIOKR12
Nazwa: SUNNY
Seria modeli: N13
Data wydania: 03,1988
TUŁÓW: 5 HATCH BACK DOOR
SILNIK: Typ silnika E16I
GRADE: TYP SLX
TRANS: 5-SP manualna skrzynia biegów
WHL DRV: napęd na 2 koła
Kod regionu: EL1
Na zewnątrz: 526 czyli BRIGHT RED
Wewnątrz kolorze: K
VIN: JN10FPN13U00-32 169
Model: FPLN13HFIOKR12
Nazwa: SUNNY
Seria modeli: N13
Data wydania: 03,1988
TUŁÓW: 5 HATCH BACK DOOR
SILNIK: Typ silnika E16I
GRADE: TYP SLX
TRANS: 5-SP manualna skrzynia biegów
WHL DRV: napęd na 2 koła
Kod regionu: EL1
Na zewnątrz: 526 czyli BRIGHT RED
Wewnątrz kolorze: K
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"