Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Zakup nowych opon do Primery

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

tomek85fcb
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-01-24, 19:50
Lokalizacja: DLN

Zakup nowych opon do Primery

Post autor: tomek85fcb » 2011-02-05, 12:11

Witam!
Planuję zakup do Primery P11.144 1.8 2000r. nowych opon letnich.
Obecnie auto stoi na:
przód: 195/65/15 M+S Radial, data produkcji: 0508
tył: 195/65/15 letnie Radial, data produkcji: 2400
W związku z tym, że obecne tylne opony pójdą na śmietnik, to czy zostawić przednie wielosezonowe i dokupić 2-ie nowe letnie i dać na tył, a przód zostawić bez zmian ?
Czy lepiej będzie kupić 4 nowe letnie, a dokupić tylko 2 zimowe żeby były do pary z tymi które są obecnie na przodzie ?
Przepraszam jeśli zbyt zawile napisałem ;)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-02-05, 12:29

Jesli chcial bys kupic dwie letnie tylko to na przod je daj a wielosezonowki na tyl bo sa juz bardziej zuzyte a poza tym wiadomo ze letnie latem lepsze niz wielosezonowki.
Osobiscie jestem zdania ze na lato letnie a na zime zimowe. Bo jak cos jest do wszystkiego to jest do nizego. Ja mam dwa komplety i jestem zadowolony.
Zimowe Michelin Alpin
Letnie Fulda i Kleber
To jesli juz nie chcesz miec tyle wydatkow to kup cztery letnie a pozniej dwie zimowe i daj je na przod a wielozezonowki na tyl.
Ale lepiej miej kazdy komplet na felgach bo bez sensu jest zmieniac co sezon z felg. No i pozniej te kolejki w warsztatach i koszta dodatkowe.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-02-05, 15:12

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy , to nowe lepiej dać na tył.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-02-05, 15:18

Maniek-ol święta racja

jeżeli iść najniższymi kosztami to kup dwie letnie i wsadź na tył
[center]Obrazek [/center]

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2011-02-05, 15:24

Dokup wielosezonówki 2 szt. bp. goodyear dobre robi. W testach był tuż za ścisłą czołówką letnich opon i są lepsze niż jakieś dębice itp. Takie mieszanie letnie, wielosezonówki nie jest zbyt dobre wg. mnie no ale w razie czego lepsze na tył !
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-05, 15:58

Ostatno było o tym, że do przednionapedówki jednAK LEPIEJ LEPSZE NA PRZÓD, bo jak tył wpadnie w poslizg to łatwiej wyprowadzić niż mieć niesterowalny przód

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2011-02-05, 16:07

Lepsze na tył dlatego , żeby nie wpaść w poślizg.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-05, 17:11

Maniek-ol pisze:Lepsze na tył dlatego , żeby nie wpaść w poślizg.
Przednimi się napędzasz i hamujesz, a jak jezdzisz z głową to nigdy nie zarzuci Ci tyłu. Wolę by lepiej auto hamowało (czyt lepsze opony przód) niż mysleć, że kiedyś może wpadnę w poslizg

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-02-05, 17:19

bombel....... hamowało, skręcało i przyspieszało
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
agaj666
fanatyk nissana
Posty: 427
Rejestracja: 2010-07-02, 10:11
Lokalizacja: koło Warszawy
Kontakt:

Post autor: agaj666 » 2011-02-05, 17:22

bombel, jak za mocno przyhamujesz to Ci tył odleci i co wtedy? Ja kiedyś miałem gorsze z tyłu i właśnie tak się zakończyło ostre hamowanie. I nie ma znaczenia czy jeździsz z głową czy nie, bo sytuacje na drodze potrafią się szybko zmieniać...
Lepsze na tył, zdecydowanie.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-02-05, 19:14

Zdania sa podzielone. Ja tez jestem tego zdania ze lepsze na przod,bo nie ma takiego uslizgu przy skrecaniu,hamowaniu i ruszaniu.
Jak tyl ucieknie to wyprowadzic idziei przod musi wtedy dobrze ciagnac.
A odwrotnie to nie ma szans tylko w drzewo.
Obrazek

Awatar użytkownika
deBestciak
fanatyk nissana
Posty: 358
Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: deBestciak » 2011-02-05, 19:19

mądre głowy sugerują żeby lepsze zakładać na tył dlatego że przód jest "sterowny" a tył nie
przygoda z nissanem zakończona :( teraz TOYOTA ;)

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-02-06, 10:33

ja jeżdżąc autem z tylnym napędem lepsze zawsze kładłem na tył.
teraz jeżdżąc z przednim napędem lepsze zawsze na przód.

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2011-02-06, 10:55

no właśnie zdania są podzielone bo każdy ma inne doświadczenia i ta rozmowa będzie ciągnąć się do nieskończoności.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-06, 12:03

Polecam kupić 4 nowe i tyle :)

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-02-06, 12:54

bombel pisze:Polecam kupić 4 nowe i tyle :)

piwo dla tego pana <piwosz> :mrgreen:
[center]Obrazek [/center]

tomek85fcb
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-01-24, 19:50
Lokalizacja: DLN

Post autor: tomek85fcb » 2011-02-14, 10:31

Czy na pewno będą pasować do mojej Primery 1.8 opony 185/65 R15, bo w instrukcji napisane jest 195/60 R15, a nie chciałbym żeby obcierały lub spalanie poszło w góre ?
Póki co namierzyłem Uniroyale RainExpert 195/60/15, ale jeszcze czekam na odpowiedzi dotyczących tego mniejszego rozmiaru ogumienia.

Awatar użytkownika
rafi1990
wiem o czym pisze
Posty: 69
Rejestracja: 2010-03-10, 15:15
Lokalizacja: Turek

Post autor: rafi1990 » 2011-02-14, 12:20

185/65 R15 z tego co wiem nie były dedykowane do P11.144 ale u mnie na tabliczce są ujęte. więc u Ciebie tez podejdą spokojnie ;-)
na lato mam 195/60 R15 a na zime 195/65 R15 i też nic nie obciera
[center]Obrazek [/center]

tomek85fcb
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-01-24, 19:50
Lokalizacja: DLN

Post autor: tomek85fcb » 2011-02-14, 12:44

W manualu 185/65 są zalecane dla silnika 1.6, a ja mam 1.8.
Zależy mi głównie na bezpieczeństwie(szybko nie jeżdze) i żeby nowe opony letnie nie podwyższyły spalania.
Zastawiam się teraz nad uniroyal rainexpert i barum brillantis 2.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-14, 20:40

tomek85fcb pisze:Czy na pewno będą pasować do mojej Primery 1.8 opony 185/65 R15,
Ja miałem takie oryginalnie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”