Indeks prędkości
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
Indeks prędkości
Muszę kupić jedną oponę pirelli 195/60 r15. Znalazłem na alledrogo identyczną (rozmiar i model), ale różnią się indeksem prędkości. Ja mam na kołach T a ta z aukcji ma H. Czy to ma jakieś znaczenie, czy mogę kupić ją i będzie dobrze, czy wpłynie to jakoś na prowadzenie auta? Czy powinieniem ja założyć na tył, czy na przód?
Była P10SR20Di, była P11SR20DE
Koledzy poniekąd mają rację , ale nie do końca. Jeśli jest różnica w indeksie prędkości to może być różnica w budowie opony. Są dwa sposoby. Albo opona jest zbudowana na bokach z dwóch warstw , albo jest jedna warstwa z innego kordu tekstylnego. Jeśli będzie z dwóch warstw to będzie sztywniejsza na bokach od tej opony która jest zbudowana z jednej warstwy. Będzie wtedy różnica w prowadzeniu. Budowę opony można odczytać również na oponie , jest napisana małymi literkami na boku w języku angielskim.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Wszystkim dziękuję za odpowiedzi, jednak także czytalem, że na 100% jest różnica w budowie opony na bokach, przez co opona może być cięższa, co wg mnie może mieć wpływ na prowadzenie auta, na szczęście znalazłem taką jak moja w 100% identyczną, więc temat do zamknięcia.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Była P10SR20Di, była P11SR20DE