Strona 1 z 1

: 2010-03-31, 15:53
autor: Ryba
jezeli masz abs to opony nie maja duzo do znaczenia

: 2010-03-31, 15:57
autor: dylson
Ryba pisze:jezeli masz abs to opony nie maja duzo do znaczenia
Dlaczego?

: 2010-03-31, 16:01
autor: Ryba
ABS wiadomo za co jest odpowiedzialny
Chyba nie muszę tego tłumaczyć

: 2010-03-31, 16:10
autor: dylson
Ryba pisze:ABS wiadomo za co jest odpowiedzialny
Chyba nie muszę tego tłumaczyć
Nie pytam jak dziala abs tylko dlaczego lepsze/bardziej przyczepne opony nie maja wplywu na droge hamowania z tym systemem.

: 2010-03-31, 16:43
autor: wronek
Ty Ryba powinieneś jakąś książkę napisać. Motoryzacja wg. Ryby :mrgreen:

: 2010-03-31, 17:09
autor: Ryba
Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...

: 2010-03-31, 17:28
autor: bullitt
Ryba pisze:Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...
Ryba co Ty gadasz, ABS nie służy do skracania drogi hamowania tylko do tego żeby nawet przy pełnym hamowaniu zachować kontrolę nad samochodem i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.

: 2010-03-31, 17:36
autor: NadiR
bullitt pisze:[i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.
A nie na odwrót?

: 2010-03-31, 17:40
autor: Ryba
hehe ja mysle ze tu Magaver się może wypowiedziec. owszem masz racje jezeli chodzi o kontrole nad samochodem jednak co do dł. drogi hamowania jest krótsza

: 2010-03-31, 17:42
autor: alib1984
bullitt pisze:
Ryba pisze:Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...
Ryba co Ty gadasz, ABS nie służy do skracania drogi hamowania tylko do tego żeby nawet przy pełnym hamowaniu zachować kontrolę nad samochodem i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.
Dobrze prawi, nalać mu <piwo>

: 2010-03-31, 17:45
autor: Ryba
<lol2>

: 2010-03-31, 18:51
autor: dylson
Wszystko zalezy od nawierzchni na jakiej hamujemy. Na jednej abs skraca a na drugiej wydluza droge hamowania.

Cos takiego znalazlem na necie
http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... wanie-abs/

: 2010-03-31, 19:45
autor: NadiR
Ale offowo się porobiło, trzeba poprzenosić.


No a co do linku dylsona, to w 100% prawda, że na lodzie, śniegu, jesienią na mokrych liściach abs wypada tragicznie niż jak by go nie było.
Akurat sam to kilka razy sprawdziłem i cm mnie uratowały od uszkodzenia wozu.

: 2010-04-01, 07:53
autor: GrzegorzPPP
W oponach jest ta różnica że na dobrych ABS będzie się załączał dużo później jak w przypadku słabych opon.

Ja też robiłem sobie testy z ABSem i bez. Według mnie lepiej samochód jednak hamuje z ABSem, przynajmniej na mokrej czystej nawierzchni. Na suchej nie sprawdzałem.

: 2010-07-04, 21:27
autor: wert
a ja po kursach które prowadzili panowie z BORU wiem że droga chamowania z abs-em jest dłuższa od drogi bez abs-u. :-P
i tego będe się trzymał..

: 2010-07-04, 21:46
autor: Jastrząb
Hm..no ja bym tutaj polemizował, jak masz dobrze opanowane swoje hamulce, to na normalnej suchej nawierzchni lepiej, skuteczniej działają hamulce bez ABS-u, gorzej jest w sytuacjach awaryjnych, nagłych kiedy noga od razu wali w pedał hamulca i koło się blokuje (dlaczego nie obydwa koła, bo zapewne dużo osób nasłuchało się o hamowaniu silnikiem, a w przypadku nagłego hamowania bez abs-u jedno z kół będzie miało dostarczany moment obrotowy z silnika - mowa tutaj o autach przednio napędowych).
Co do powierzchni mokrej, śliskiej, no cóż różnie bywa, nie raz zblokowałem koła przy dojeździe do skrzyżowania gdzie zapalało się "żółte", ale jak wyczułem auto to wiedziałem gdzie jest granica i droga hamowania do wersji z ABS-em była krótsza ale nieznacznie.

Dlatego osobiście gdybym miał przełącznik ABS ON/OFF to na suchej nawierzchni był by OFF a na mokrej/śliskiej ON.

Dużo zależy też od samego ABS-u w jakim momencie się włącza, tutaj mogę podać przykład z tegorocznego Zlotu Nissanzone, gdzie w Oesie jechałem Almerą N15 z ABS-em i na do hamowaniu na nawierzchni suchej ale z lekkim piaseczkiem cholerne ustrojstwo włączało się gdzie w moim sunnym bez ABS-u spokojnie bym wyhamował.

: 2010-10-13, 19:22
autor: hary7
A moje doświadczenia są takie : w zimę na letnich oponach ABS włączał się od razu i niestety jeździłem jak bez hamulców, po założeniu zimówek auto "nagle" zaczęło super hamować. Moje wnioski są takie że jak jest ABS to i opony muszą być odpowiednio dobrane do warunków pogodowych.

: 2010-10-13, 20:23
autor: wert
abs nie słuzy do szybszego hamowania Panowie. tylko do tego abyśmy mogli w nagłych przypadkach panować nad samochodem. gdy wciśniemy hamulec w podłoge przy absie możemy kontrolować kierunek jazdy a bez absu kierownicą kręcimy a samochód jedzie prosto!!! a nie każdy jest kierowcą zawodowym lub sportowym i nie każdy potrafi kontrolować tor jazdy podczas nagłego chamowania bez absu.

: 2010-10-13, 20:55
autor: Jastrząb
wert no właśnie, zapomniałem dodać, tak jak napisałeś abs pozwala zapanować nad kierunkiem jazdy podczas nagłego hamowania np w zakręcie lub coś omijając.

: 2010-10-14, 18:34
autor: hary7
Tylko że jak opony mają słabą przyczepność to se możemy pokręcić kierownicą a auto i tak niewiele zmieni tor jazdy. Ale tak w ogóle to przedmówcy dobrze piszą :-D