Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wpływ opon na działanie ABS

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-31, 15:53

jezeli masz abs to opony nie maja duzo do znaczenia

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-31, 15:57

Ryba pisze:jezeli masz abs to opony nie maja duzo do znaczenia
Dlaczego?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-31, 16:01

ABS wiadomo za co jest odpowiedzialny
Chyba nie muszę tego tłumaczyć

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-31, 16:10

Ryba pisze:ABS wiadomo za co jest odpowiedzialny
Chyba nie muszę tego tłumaczyć
Nie pytam jak dziala abs tylko dlaczego lepsze/bardziej przyczepne opony nie maja wplywu na droge hamowania z tym systemem.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-03-31, 16:43

Ty Ryba powinieneś jakąś książkę napisać. Motoryzacja wg. Ryby :mrgreen:
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-31, 17:09

Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...
Ostatnio zmieniony 2010-03-31, 17:17 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bullitt
fanatyk nissana
Posty: 348
Rejestracja: 2009-12-09, 00:38
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: bullitt » 2010-03-31, 17:28

Ryba pisze:Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...
Ryba co Ty gadasz, ABS nie służy do skracania drogi hamowania tylko do tego żeby nawet przy pełnym hamowaniu zachować kontrolę nad samochodem i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-31, 17:36

bullitt pisze:[i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.
A nie na odwrót?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-31, 17:40

hehe ja mysle ze tu Magaver się może wypowiedziec. owszem masz racje jezeli chodzi o kontrole nad samochodem jednak co do dł. drogi hamowania jest krótsza

Awatar użytkownika
alib1984
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2009-12-09, 14:43
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alib1984 » 2010-03-31, 17:42

bullitt pisze:
Ryba pisze:Może źle sie wysłowiłem. Chodziło mi o to że samochod z ABS-em nawet na złych oponach bedzie miał lepszy rezultat hamowania niż auto bez ABS-u z dobrymi oponami.


Wronuś widze ze kolejny poscik wpadł ile juz tam nazbierałeś...
Ryba co Ty gadasz, ABS nie służy do skracania drogi hamowania tylko do tego żeby nawet przy pełnym hamowaniu zachować kontrolę nad samochodem i jest bardzo dużo przypadków w których właśnie to samochód bez ABS-u zatrzyma się szybciej.
Dobrze prawi, nalać mu <piwo>

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-03-31, 17:45

<lol2>

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-31, 18:51

Wszystko zalezy od nawierzchni na jakiej hamujemy. Na jednej abs skraca a na drugiej wydluza droge hamowania.

Cos takiego znalazlem na necie
http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... wanie-abs/

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-31, 19:45

Ale offowo się porobiło, trzeba poprzenosić.


No a co do linku dylsona, to w 100% prawda, że na lodzie, śniegu, jesienią na mokrych liściach abs wypada tragicznie niż jak by go nie było.
Akurat sam to kilka razy sprawdziłem i cm mnie uratowały od uszkodzenia wozu.

Awatar użytkownika
GrzegorzPPP
aktywny forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: GrzegorzPPP » 2010-04-01, 07:53

W oponach jest ta różnica że na dobrych ABS będzie się załączał dużo później jak w przypadku słabych opon.

Ja też robiłem sobie testy z ABSem i bez. Według mnie lepiej samochód jednak hamuje z ABSem, przynajmniej na mokrej czystej nawierzchni. Na suchej nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-07-04, 21:27

a ja po kursach które prowadzili panowie z BORU wiem że droga chamowania z abs-em jest dłuższa od drogi bez abs-u. :-P
i tego będe się trzymał..
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-07-04, 21:46

Hm..no ja bym tutaj polemizował, jak masz dobrze opanowane swoje hamulce, to na normalnej suchej nawierzchni lepiej, skuteczniej działają hamulce bez ABS-u, gorzej jest w sytuacjach awaryjnych, nagłych kiedy noga od razu wali w pedał hamulca i koło się blokuje (dlaczego nie obydwa koła, bo zapewne dużo osób nasłuchało się o hamowaniu silnikiem, a w przypadku nagłego hamowania bez abs-u jedno z kół będzie miało dostarczany moment obrotowy z silnika - mowa tutaj o autach przednio napędowych).
Co do powierzchni mokrej, śliskiej, no cóż różnie bywa, nie raz zblokowałem koła przy dojeździe do skrzyżowania gdzie zapalało się "żółte", ale jak wyczułem auto to wiedziałem gdzie jest granica i droga hamowania do wersji z ABS-em była krótsza ale nieznacznie.

Dlatego osobiście gdybym miał przełącznik ABS ON/OFF to na suchej nawierzchni był by OFF a na mokrej/śliskiej ON.

Dużo zależy też od samego ABS-u w jakim momencie się włącza, tutaj mogę podać przykład z tegorocznego Zlotu Nissanzone, gdzie w Oesie jechałem Almerą N15 z ABS-em i na do hamowaniu na nawierzchni suchej ale z lekkim piaseczkiem cholerne ustrojstwo włączało się gdzie w moim sunnym bez ABS-u spokojnie bym wyhamował.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-10-13, 19:22

A moje doświadczenia są takie : w zimę na letnich oponach ABS włączał się od razu i niestety jeździłem jak bez hamulców, po założeniu zimówek auto "nagle" zaczęło super hamować. Moje wnioski są takie że jak jest ABS to i opony muszą być odpowiednio dobrane do warunków pogodowych.

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2010-10-13, 20:23

abs nie słuzy do szybszego hamowania Panowie. tylko do tego abyśmy mogli w nagłych przypadkach panować nad samochodem. gdy wciśniemy hamulec w podłoge przy absie możemy kontrolować kierunek jazdy a bez absu kierownicą kręcimy a samochód jedzie prosto!!! a nie każdy jest kierowcą zawodowym lub sportowym i nie każdy potrafi kontrolować tor jazdy podczas nagłego chamowania bez absu.
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-10-13, 20:55

wert no właśnie, zapomniałem dodać, tak jak napisałeś abs pozwala zapanować nad kierunkiem jazdy podczas nagłego hamowania np w zakręcie lub coś omijając.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

hary7
stały bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 2010-01-02, 00:03
Lokalizacja: Susz

Post autor: hary7 » 2010-10-14, 18:34

Tylko że jak opony mają słabą przyczepność to se możemy pokręcić kierownicą a auto i tak niewiele zmieni tor jazdy. Ale tak w ogóle to przedmówcy dobrze piszą :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”