Strona 1 z 2

[P10/WP10] p10 jakie koła :)

: 2010-01-15, 09:17
autor: kolobambolo
Z racji tego ze do wiosny juz blizej niz dalej , szukuje mi sie wymiana oponek na letnie :/ jakies alusy naturalnie tez. Pytanie ... jakie najwieksze moge wlozyc alusy ? jaka oponka moze byc najszersza tak zeby nie obcieralo nic , na jakim profilu ?
Przepraszam szukalem i nie znalazlem podobnego tematu

: 2010-01-15, 09:36
autor: KTR
mysle ze spokojnie 17 wejda, Xkarol miał kiedyś 17'' w swojej GT, jaki masz silnik jak?? duże koła zabija Ci osiagi, też mam GT i ja zakupiłem 15'' z opona 195/55 mysle ze to bedzie dobry kompromis pomiedzy komfortem i osiagami i prowadzeniem.
http://img189.imageshack.us/i/p1010846f.jpg/
tak wyglada ta 15" na seryjnym zawiasie z GT ;-)

: 2010-01-15, 10:00
autor: kolobambolo
tak własnie mysle o jakiejs 15 na oponce 185-195 wiem ze rozstaw ma byc 4 x 114 ale jaki otwor ?

: 2010-01-15, 10:03
autor: siwy77
kolobambolo pisze: ale jaki otwor ?
otwor 66,1 mm

: 2010-01-15, 10:27
autor: kolobambolo
i to wszystko co powinienem wiedziec przed zakupem ?

: 2010-01-15, 10:29
autor: Rysiu83
jeśłi fabrycznie był to rozmiar 185/65R14 to zamiennik wygląda tak...

dla 16" - 195/50R16 - 205/45R16 i od biedy 205/50 R16
koło marca będę miał swoje 16" AEZ-y na handel jeśli byłbyś zainteresowany

[ Dodano: 2010-01-15, 10:30 ]
powinieneś znać jeszcze ET czyli odsadzenie

: 2010-01-15, 10:49
autor: kolobambolo
a mozesz mi podlesac foto jakies ? bo wlasnie kolo marca planuje zakup

: 2010-01-15, 19:27
autor: bombel
Ja w P11.144 miałem 215/45 R17 i bylo minimalne tarcie. Najbardziej optymalne to 215/40R17

: 2010-01-16, 08:11
autor: kolobambolo
to powiem ci ze miales mega wielkie tak mi sie wydaje

: 2010-01-16, 16:55
autor: LISIDŁO
dobry zestaw to 17" oponka 215/30R17 albo profilek 35
drogie nówki dobrych firm.niestety profile od 30 do 45 ładnie wyglądają,ale nie nadają się na nasze dziurawe drogi niestety,może za 10 lat... :-/
Całe zawieszenie w dupsko dostaje taka prawda,a to nie popularny golf III gdzie klamoty masz tanie jak barszcz,zwłaszcza zamienniki.
Osobiście mam oponki 195/55R15 i czyba takie już zostaną,ewentualnie myślałem o profilu 50.
Średnica wejścia na piastę 66,1 ,rozstaw śrub mocujących 4x114,3
Max.szeroka felga to 7,5 J -przy takiej feldze ET musi być najlepiej 37(najlepiej),ale byle nie było mniejsze niż 35.

pozdro.

: 2010-01-16, 19:45
autor: marceli
LISIDŁO pisze:dobry zestaw to 17" oponka 215/30R17 albo profilek 35
No Ci powiem że chyba aż za dobry :-P
LISIDŁO pisze:Max.szeroka felga to 7,5 J -przy takiej feldze ET musi być najlepiej 37(najlepiej),ale byle nie było mniejsze niż 35.
Mam 7,5J ET 35 i 195/50R15 jest ok. Koło na równi z rantem.

: 2010-01-16, 22:05
autor: NadiR
Jak do lansu to 16 205/45, 7,5x16, ET:35 min. Ale takie gumy są bardzo drogie.

Ja się pozbyłem tego zestawu.
Tak to wyglądało:

Obrazek

Obrazek


Ewentualnie 205/50 R16, le auto będzie wolniejsze niż na 195/50 r15, poza tym po cholerę guma 205 jak tam pewnie nie masz więcej jak 120km (jeśli masz 2.0)

Osobiście przechodzę na 15" 195/55 6,5/7x15 na takie cuś :cool:

Obrazek
+ laczki Dunlopa/Uniroyal'a.

i taki rozmiar fel i opon polecam co by to przede wszystkim się odpychało jaki i zarazem wyglądało.

: 2010-01-17, 02:28
autor: tofu
niestety jak ktoś buja po dziurawym mieście to 195/50 r15 to strasznie mało i bardzo buda to odczuwa przeszedłem na 195 /65 % /15" przód ok jednak z tyłu na chopkach obcierają ,,,lipa ,,,ale to wielkie koła są ,,,,

16=17 " na szerokim (205 i wiecej) kapciu ładnie wygląda ale niestety nie jest funkcjonalne możemy sie pogonić po muldach i po deszczu ,,jak ktoś nie wierzy ,,ale wiecie jak to wygląda
....

Moje P10 bardzo sztywne jest . mi sie marzy komplet 185/65/15 wąsko w przyczepności nie straci bedzie to samo co 195/60 a i na spalaniu i kręceniu kierą lepiej ,,

: 2010-01-17, 09:55
autor: kolobambolo
NadiR, ile za tego ozeta płaciłes ?

: 2010-01-17, 09:58
autor: smyndrok
Kolego powyżej ma racje! Na polskie realia to "kapcie" przyniosą same problemy.Świetny Wygląd kosztem wytłuczeniem auta, kierowcy i pasażerów. Po za tym jeśli połamiesz felgi na dziurzę to możesz zapomnieć o jakimkolwiek odszkodowaniu jeśli nie masz wbitej zmiany kół w dowodzie rejestracyjnym.

: 2010-01-19, 20:20
autor: ArtLdz
ja osobiście śmigam na 16 205/50 7,5 cala i powiem tak, wygląda to naprawde bardzo dobrze, ale niestety podzielam zdanie innych, nasze drogi się na to nie nadają i szkoda auta i oczywiście felg...

: 2010-01-20, 22:11
autor: zecikk
ja mam 195/50r15 felga 7 cali. jak dla mnie optymalnie do tego autka :)

: 2010-02-04, 16:54
autor: @MANIEK@
ja swoja primka pomykam na 15/195/55 i mysle ze jak na nasze drogi do bardzo dobra opcja ale wybor nalezy do kierowcy
a ładne auto zawsze bedzie ładnie wygładac :lol:

: 2010-02-05, 18:50
autor: NadiR
kolobambolo pisze:NadiR, ile za tego ozeta płaciłes ?
Dopiero zapłacę.

Co do laków to jednak tak jak piszę @MANIEK@ 195/55 R15 jeśli chodzi o nie zglebioną P10. Będzie wyglądało jak i jeździło.

: 2010-02-06, 16:34
autor: G.Adam
ja spróbowałem R15 do mojego auta 2.0d i 120km/h to był max a o wyprzedzaniu mogłem zapomnieć :-? , teraz letnie mam R14

: 2010-02-07, 15:29
autor: august
Ja obecnie jeżdżę na 185/65/R14 w planach mam wymianę przednich hamulców w swojej Primerze P10 na te z P11GT więc jestem zmuszony zakupić na lato jakieś 15" felgi.Opony będą pewnie 195/55/R15 albo 195/50/r15.

Pytanie jest takie jak duży spadek odczuje w przyspieszeniu i ogólnie osiągach auta ?

: 2010-10-13, 19:52
autor: ojciec mateusz
[pilne] Przepraszam za takie odkopywanie starych tematów, ale powiedzcie mi, czy do primery p10 2.0 da się założyć felgi 13' (opony 175/70/R13) i czy potem da się tym jeździć? Chodzi o zimówki - mam fajną ofertę (oponki 8 mm bieżnika + koła z hyundaia - 4x114,3). Komplet za za 180 PLNów. Dajcie mi znac jakoś szybko, dzięki :)

: 2010-10-14, 23:34
autor: Ryba
chyba to odpoda... ;/ zalezy od felgi ale nie nie wydaje mi sie zeby 13" pasowała skoro seria miała 14"

: 2010-10-15, 09:50
autor: klfsolec
ja mam przy swojej 13 tki ale trochę oszukuja na km 175/70/13 od poloneza oponki

: 2010-10-15, 13:22
autor: janusz
Do silników 1.6 i 2.0D z tego co pamiętam 13" powinny pasować natomiast do 2.0B już nie ze względu na hamulce. Najmniejszy rozmiar 14". Dodatkowo rozstaw śrub to nie wszystko. Musisz także wziąć pod uwagę otwór centrujący, ET, szerokość felgi

: 2010-10-15, 21:36
autor: ojciec mateusz
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Odpuszczę sobie takie kombinacje :)

: 2010-10-19, 07:08
autor: devil1985
Ja u siebie p10 1,6 miałem 175/70 R13, nie wiem jak to się miało z licznikiem i spalaniem ale samochód od zawsze jeździł na takich, nawet zapas to 13 i tabliczka z ciśnieniem w oponach też podaje R13. Teraz kupiłem 185/65 R14 ale dopiero testuje. Felgi oczywiście oryginały od Nissana bo od innych samochodów mają inne ET.

: 2010-11-01, 20:36
autor: kubek
A jak felgi miały by ET 40 to co wtedy?

: 2010-11-02, 07:40
autor: bombel
A jak felgi miały by ET 40 to co wtedy?
Pewnie nic. Im mniejsze ET tym felga bardziej wystaje. Przy 40 byłaby schowana, ale to zawsze można załatwić dystansem

: 2010-11-02, 17:41
autor: kubek
dzieki :mrgreen: