Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Indeks prędkości

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Horche
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-19, 21:05
Lokalizacja: Toruń

Indeks prędkości

Post autor: Horche » 2010-11-19, 11:50

Muszę kupić jedną oponę pirelli 195/60 r15. Znalazłem na alledrogo identyczną (rozmiar i model), ale różnią się indeksem prędkości. Ja mam na kołach T a ta z aukcji ma H. Czy to ma jakieś znaczenie, czy mogę kupić ją i będzie dobrze, czy wpłynie to jakoś na prowadzenie auta? Czy powinieniem ja założyć na tył, czy na przód?
Była P10SR20Di, była P11SR20DE

Awatar użytkownika
konopiec
wiem o czym pisze
Posty: 40
Rejestracja: 2010-01-29, 15:31
Lokalizacja: WB

Post autor: konopiec » 2010-11-19, 12:33

nie powinno miec zadnego wplywu na jazde
NISSAN ALMERA N15 1998 1.6 16V SR GA16DE EMOTION + tunning za 20gr ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-11-19, 14:06

Różnia się prędkością

T - do 190 kmh

H - do 210 kmh

Lepiej założyć na tył, bo nie są to koło napędzane

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2010-11-19, 18:26

bierz śmiało i tak jak radzi bombel załóż ją na tył.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-11-19, 23:07

Koledzy poniekąd mają rację , ale nie do końca. Jeśli jest różnica w indeksie prędkości to może być różnica w budowie opony. Są dwa sposoby. Albo opona jest zbudowana na bokach z dwóch warstw , albo jest jedna warstwa z innego kordu tekstylnego. Jeśli będzie z dwóch warstw to będzie sztywniejsza na bokach od tej opony która jest zbudowana z jednej warstwy. Będzie wtedy różnica w prowadzeniu. Budowę opony można odczytać również na oponie , jest napisana małymi literkami na boku w języku angielskim.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Horche
nowy na forum
Posty: 16
Rejestracja: 2009-12-19, 21:05
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Horche » 2010-11-20, 20:10

Wszystkim dziękuję za odpowiedzi, jednak także czytalem, że na 100% jest różnica w budowie opony na bokach, przez co opona może być cięższa, co wg mnie może mieć wpływ na prowadzenie auta, na szczęście znalazłem taką jak moja w 100% identyczną, więc temat do zamknięcia.
Pozdrawiam.
Była P10SR20Di, była P11SR20DE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi, Opony i Nakrętki”