Post
autor: cloud_9 » 2015-11-08, 19:18
Do hamowni DET2 trzeba wpisać ratio, które można wyliczyć zgodnie z instrukcją V_kmh/RPM lub znając dane skrzyni (wychodzi prawie to samo jak wiemy o ile nas kłamie obrotomierz i prędkościomierz)
przełożenie główne i biegu na którym sie hamuje, skrzynia z lifta to:
1 - 3.333
2 - 1.955
3 - 1.286
4 - 0.926
5 - 0.756
FD - 4.176
frontal area dla lifta to 2,01 metra kwadratowego (tutaj wszedie podają w calach lub stopach i tak przeliczają co daje współczynnik 21.73, przeliczyłem to na metry, P11 dla porownania ma 21.10)
co_drag - tutaj można załozyc 0.32 lub 0.31, tej danej nie znalazłem, ale inne P11 - 0.29, N16 - 0.34, wp11.144 - 0.33 , Altima - 0.31
wagę całkowitą, czyli wszystko wszystko, łącznie z kierowcą, paliwem etc., zakładam ze dla lifta z dwiema osobami i paliwem to pod 1600 kg
pomiar robimy na płaskim, trzeba ciągle przyspieszać (funkcja rosnąca), zakładka logs:) na zakładce dyno jest generowany wykres, otrzymamy moc na kołach, żeby mieć to co na silniku trzeba skorygować o straty, jaki to kaliber widać na wykresach dyno na forum, ale ogólnie przyjmuje się 15-40%
ja mam dziwne wyniki bo mam cos nie tak w wydechu (no chyba że ktoś widzi błąd w danych które użyłem), jestem na etapie poszukiwania kogoś kto mi to naprawi:) silnik sie dusi, wiec jeżdże spokojnie i oszczednie:)