Strona 1 z 1

SR20 - Przejście z rozdzielacza zapłonowego na osobne cewki

: 2011-11-08, 22:10
autor: Ryba
Powitać specjalistów...

Czy ktoś już podjął temat i próbował przejść z rozdzielacza zapłonowego na osobne cewki zapłonowe w naszych SR-kach ??

Czy ktoś wie jakie plusy i minusy są owej modyfikacji ??

: 2011-12-27, 17:04
autor: Coobcio
Wiązkę elektryczną oraz CAS-a musiał byś pobrać z S14, CAS-a musiał byś dodatkowo zmodyfikować...

Zaleta chyba żadna poza tym że mniej miejsca taki CAS zajmuje w stosunku do aparatu zapłonowego z rozdzielaczem.

Choć zaleta jest tak że przy dużym doładowaniu seryjne cewka nissana + irydowa świeca są w stanie ogarnać boost do ok 1,7bara...

A w przypadku rozdzielacza i seryjnej cewki powyżej 1,2-1,3 bara zaczynają się już problemy... Ale zawsze można zapodać mocniejszą cewkę np. z trabanta.

: 2012-10-05, 20:21
autor: SenTex
Odkopie temat super łopatą... Jak sie sprawa ma w innych markach? Chodzi mi o wyp... aparatu zapłonowego i uruchomieniu silnika na 2 cewkach w Wasted Spark, czy da się to wysterować czymś innym niz standalone? Albo uruchomić to na seryjnym ECU - chociaż to już pewnie niemożliwe bez piggybacka.

: 2012-10-05, 23:56
autor: Limon
Jaki samochód?

: 2012-10-06, 07:16
autor: Coobcio
Nie da się... Tylko SA.
jeśli chcesz dużo dmuchać i problemy masz z zaplonem pozostaje dołożenie wzmacniacza zapłonu i montaż wydajniejszej cewki.