Strona 1 z 1

Strojenia, montaż, pomiary AFR

: 2011-09-13, 11:33
autor: _chester_
Witajcie !!!

Zapewne wielu z Was może kojarzyć moją osobę, ponieważ od ponad 10 lat pasjonuję się motoryzacją i bawię w Tuning. Udzielam się tez od tego czasu na wielu forach zrzeszających miłośników samochodów.

Dodatkowo od blisko dwóch lat zajmuję się modyfikacjami ECU w samochodach z silnikami benzynowymi.

Auta w których programy do tej pory miałem przyjemność modyfikować jeżdżą bezawaryjnie a ich wyniki z hamowni potwierdzają przyrosty mocy jakie zdecydowanie zadowalają właścicieli tych pojazdów.
Specjalizuję się głównie w Nissanach których na dzień dzisiejszy odwiedziło mnie blisko 40.


Jeśli byłby ktoś zainteresowany pomiarem AFR, Strojeniem, zrobieniem logów lub montażem jakiegoś z urządzeń służącego do modyfikowania map ECU to serdecznie zapraszam.

Zajmuje się obsługą urządzeń: Ecumaster, SMT6, Nistune, AEM, Apexi PFC (strojenie na innych urządzeniach także jest możliwe po wcześniejszej konsultacji).

Oferuję: strojenie, montaż oraz sprzedaż urządzeń w przystępnych cenach.


Zapewniam profesjonalne podejście, bez jakichkolwiek prowizorek czy druciarstwa.
Robię to z czystej pasji i zamiłowania do motoryzacji, nie znoszę podejścia na "odwal się" o czym może potwierdzić każdy z właścicieli strojonych przeze mnie pojazdów.
Zależy mi na tym aby każde ze strojonych przeze mnie aut było zdrowe czyli jeździło szybko i bezawaryjnie, tak aby każdy był zadowolony.

Po szczegółowe informacje zapraszam na PW.

W temacie zamieszczać będę co jakiś czas opisy niektórych z samochodów które mnie odwiedziły.

Temat nie tylko posłuży jako reklama, ale mam nadzieję, że pomoże wielu z Was podjąć słuszne decyzje co do zastosowania planowanych modyfikacji w Waszych autach.

Pozdrawiam
SERDECZNIE ZAPRASZAM

: 2011-09-13, 15:27
autor: bombel
_chester_, a ile kosztuje samo wpadnięcie na tzw. ziomowanie się?? ;)

: 2011-09-18, 12:29
autor: _chester_
Dobra to może zacznijmy :).

Ponieważ jest to forum Nissana, będę zamieszczał opisy auta tylko tej jedynej słusznej marki :).

Jako pierwsze auto chce przedstawić swój samochód.


Jest to nissan 200sx s14a w wersji Racing który jest w moim posiadaniu od blisko 5lat i jest już moim drugim Racingiem ;).

Auto stroiłem przed poprzednim sezonem, od tamtej pory jest to jedyny uliczny SX poruszający się po naszych drogach bezawaryjnie generując moc blisko 400KM na seryjnym silniku ;).


SILNIK: Sr20det
O 2 stopnie zimniejsze świece irydowe NGK
Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie
Rozwiercona przepustnica
Filtra paliwa z Nissana 300zx z32
Inne kółko przepustnicy

ELEKTRONIKA:
Solenoid z 1.8T (n75)
Przepływomierz 300zx z32 TT
Ecumaster (głównie jako EBC)
Nistune Type 4

UKŁAD DOLOTOWY:
Duży Filtr stożkowy Simota
Orurowanie 2.5 & 2.75” wraz z IC zamontowanym w zderzaku
Bov Blitz
UKŁAD WYDECHOWY:
Rurowy kolektor wydechowy
3” na dwóch tłumikach przelotowych
DP 3"

UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Walbro 255h
Wtryski Nismo 555ccm

ZAWIESZENIE:
Sprężyny Eibach pro -35mm
Amortyzatory Bilstein B6 i Koni Sport
Rozpórka przednich kielichów CUSCO
Rozpórka tylnych kielichów TEIN
Regulowane wahacze tylnego zawieszenia

KOŁA:
Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver
Złote nakrętki D1 spec

Na 1/4 Mili: Białe OZ Ultraleggera 9x17" z Oponami R888 255/40
Na tor: Czarne OZ Superturismo 8x18" i 9x18" z oponami Federal 245/40

OPONY:
Przód- Toyo T1R 225/40
Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód- Komplet z nissana 350z/Skyline R34 GTR
Brembo 4tłoczkowe aluminiowe zaciski z tarczą 324mm
Tył-Seryjne zaciski 2 tłoczkowe z tarcza 260mm

WNĘTRZE:
-słupek ze wskaźnikami 60mm:
+wskaźnik doładowania Greddy (czarny)
+wskaźnik EGT Greddy (czarny)
-Turbo timer HKS

ZEWNĄTRZ:
-przyciemnione klosze lamp oraz postojówek
-oklejone lampy
-białe kierunki przednie Apex
-białe kierunki boczne Apex
-logo Silvia na masce
-Spoiler Kouki na klapie bagażnika
-Przerobiony przedni zderzak

AUDIO:
Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy

Czas na 1.4 mili na oficjalnych zadowach 12.81s (problemy ze ślizgającym się sprzęgłem).
Wg Racelogic czas to 12.5s.


ZDJĘCIA:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dzień do pierwszym strojeniu auto odwiedziło hamownię z racji Dyno Day.
Doładowanie 1.3 bara:
Obrazek
0.9 bara:
Obrazek

Program był bardzo zachowawczy i krył pewne rezerwy mocy, dzięki czemu został poprawiony. Hamownia drogowa Ecumastera również wskazywała poprawę.
Szacowana moc to 380KM i 500NM.

Więcej o aucie przeczytać można było w magazynie GT, Japan Trends, na innych forach, zobaczyć w OPT bądź na stronie www.200sx.cba.pl

: 2011-10-25, 23:18
autor: counterox
Kolega się zna to zadam pytanko ;)

Miałem ostatnio okazję bawić się kompem samochodowym. Czy przy przegazówce na luzie powinien cofać zapłon na -35 stopni ? Czy te 15-16 stopni standardowo ustawiane przez kompa powinno być utrzymywane w całym zakresie obrotów ?

: 2011-12-23, 13:46
autor: _chester_
Troszkę byłem zabiegany i brakowało czasu na wszystko. Teraz jednak postaram się nadrobić zaległości i przedstawić w temacie kilka w miarę ciekawych aut :).

Jako pierwsze auto przedstawię Nissana 200sx s14 Z-edition, którego właścicielem jest Jacek.
Modyfikacje w aucie Jacka to typowy Stage 3 czyli:

-Turbo Gt2871r
-Wtryski 550
-Wydech 3"
-Przepływomierz Z32
-FMIC

Auto zostało wystrojone, jednak Jacek nie był zadowolony z tego jak jeździł Nissan. Specjaliści doradzali mu remont silnika itp. Jacek jednak postanowił mi zaufać i zdecydował się na montaż Nistune ze strojeniem. Auto w końcu zaczęło konkretnie podawać i cieszyć właściciela na tyle mocno że długo widniał banan na jego buzi :).

Tutaj prowizoryczne porównanie wykresów tego co było jak przyjechałem i jak wyjeżdżałem od Jacka:
Przed:
Obrazek
Po:
Obrazek
Tutaj porównanie jak jeździło przed i po:
http://www.youtube.com/watch?v=fAk6mGA6 ... ature=plcp

Ostatecznie moc to ~360KM i 450Nm



Jacek był tak zadowolony, że postanowił iść za ciosem i ponownie wzmocnić Nissana. Zdecydował się na zakup wałków 264, większej przepustnicy, skrzyni biegów z Nissana 350z i zakucie silnika.

Po strojeniu auta zawitaliśmy od razu na hamowni Dominika w Ecu-Performance, aby nakreśliła nam prawdziwe kreski i zweryfikowała nasze odczucia drogowe, które konkretnie wskazywały że jest moc :). Auto do 7tyś obrotów na 6tym biegu napędzało się naprawdę szybko i bez najmniejszych problemów :). Do tego EGT przy chłoście na biegach 1-6 dochodziło max do 870stopni.


Niestety nie udało nam się określić ostatecznych parametrów gdyż na hamowni zaczęło się ślizgać sprzęgło i tylko to powstrzymało nas od uzyskania lepszych wyników. Chociaż szkoda, ponieważ na ulicy auto radziło sobie bez problemów.

Nie było jednak wyjścia i zmuszeni byliśmy zmniejszyliśmy doładowanie do 1.2 bara (1.4 w peaku)
Obrazek

Kilka zdjęć pacjenta:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Filmik 0- ~300kmh:
http://www.youtube.com/watch?v=-VsJOf3lVIs
Hamownia:
http://www.youtube.com/watch?v=yPHhiD_h5SM

: 2012-04-10, 20:13
autor: Dreams
Sliczne zabaweczki nie ma co <brawo> <lol>

: 2012-07-15, 09:05
autor: Coobcio
Ciekawy przypadek miałem okazję parę dni temu stroić i poprawiać elektrykę, auto to rajdóweczka do paplania w błocie i szutrze: 100NX GTi z SR20DET pod maską i położona na to czapka z SR20VE - chłopaki nie doprowadzili oleju dodatkowego do głowicy stąd też auto było strojone bez zmiennej fazy, turbinka to malutki garreccik T25g dmuchająca w piku 0,8bara opadające od 5500obr.min do 0,5bara, reszta modyfikacji to wtryski 370ccm z 200SX S14, wydech przelotowy fi 60mm, Oraz intercoler z Iveco, efekt:
Obrazek

Fotki pamiątkowe:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Limon ma jakiś filmik z piszczenia oponami :)

[ Dodano: 2012-07-15, 21:05 ]
Poniżej przykład Nissana 200SX S14a po podstawowych modach czyli:
- Wydech 3" wraz z "chińską nogą"
- FMIC 600x300x76 wraz z orurowaniem tłoczacym
- Stożek
- Pompa paliwa Wallbro GS341
- MBC
- Komputer typu SA frimy APEXI

Obrazek
Obrazek

EFEKT po strojeniu na Apexi Power FC i po podniesieniu Boostu:
Obrazek

Gdyby nie seryjna gumowa rura dolotowa która przy doładowaniu się zasysała tym samym drastycznie zmniejszając przepustowość 1,1 bara by było utrzymane do końca i powinno wyjść koło 310-315KM :)

[ Dodano: 2012-09-02, 19:32 ]
GTI-R - przykład naprawdę dopracowanego silnika (fabrycznie), modyfikacje:
- GT2871r z gorącą AR.64
- Wydech przelot 3"
- FMIC 600x300

Obrazek

Przy doładowaniu zaledwie 1 bara wyszło coś takiego:
Obrazek

A auto odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be

[ Dodano: 2012-11-22, 11:24 ]
Nissan Sunny VVL w którym zeswapowaliśmy SR20VE i ze starego silnika przełożony został stary turbo set wzbogacony o nową większą turbiną + większego FMIC-a, przy doładowaniu zaledwie 0,7bara wyszło coś takiego:

Obrazek

Obrazek

VVL zajebiście słychać:
http://www.youtube.com/watch?v=jXB_Sl9P ... e=youtu.be