Strona 1 z 2

Interfejs ELM 327

: 2011-07-14, 23:46
autor: zielson81
Witam ,zakupiłem ostatnio interfejs ELM 327 OBDII ,pasuje jak ulał ale zach..nie moge się połączyć ,komibnowałem z prędkością przesyłu itd i tak Scan Master ELM łączy się i jak mi się poszczęści to pokazuje niektóre opcje ale nie wyświela żadnych wartości. scantool.net łączy się i po chwili pokazuje wskazania i od razu przechodzi wszędzie w stan N/A. Oprogramowanie nissanowskie nissan data scan i OBD nissan to już wogóle kaplica. Ma ktoś jakiś pomysł ?

: 2011-07-15, 07:15
autor: Mas
u mnie najlepiej chodzi Proscan. Dane ustawione: baud rate: 38400, protocol: auto, initialization: bypass.

Napisz jeszcze z którego roku masz N16 - przed liftem było EOBD, później OBD2.
Ale oba działają na ELM327 :)

Pozdr

: 2011-07-15, 08:45
autor: zielson81
Dzieki sprubuje ,mam 2001 r 1,5 benzyne ,żeby programy jakos zalapaly ustawilem port jak mowiles na 38400 ale przepustowosc na 512 kilo w jedna i druga i opoznienie 1ms

: 2011-07-16, 23:38
autor: bullitt
Oprócz tych parametrów prędkości ja u siebie na kompie musiałem jeszcze kilka opcji zmienić dla portu zanim to poprawnie poszło, jak nie uruchomisz to mogę Ci podesłać PDF-a na którym się opierałem przy instalacji.

: 2011-07-18, 08:23
autor: TomyDDC
Podeślij mi takiego PDF-a jeśli możesz, bo też mam problem z ELM 327. A chciałbym badać inne auta też.

: 2011-08-29, 00:19
autor: zielson81
bylbym wdzieczny damianzielinski@hotmail.com pozdro

: 2011-08-29, 14:48
autor: bullitt
zielson poszło, Tommy uruchomiłeś już może interfejs z tym PDF-em?

: 2011-08-29, 16:32
autor: lordkain
Ja też miałem problemy z połączeniem swojej P11.144 z 2000r. Jedyny program, który to przemielił to ProScan w wersji 5.8. Pamiętaj, że komputer w samochodzie potrzebuje kilkanaście sekund po załączeniu zapłonu na rozpoczecie komunikacji. Czyli na wyłączonym silniku, kluczyk wyciągnięty podłączasz kabel w złącze obd, potem do kompa, załączasz silnik i czekasz kilkanaście sekunda dopiero potem klikasz "połącz". Powodzenia.

: 2011-08-29, 16:45
autor: Ryba
zaciekawił mnie temat. Mam pytanie czy ten interfejs również działa w starszych modelach np P10 ?

: 2011-08-29, 17:52
autor: bullitt
Chyba nie będzie działał, z tego co kojarzę to interfejs obdII wszedł w 96 roku do samochodów, a do diesli chyba jakoś około 2000 roku.

: 2011-08-29, 19:19
autor: Ryba
hmm.. szkoda... bo też zastanawiałem się jakiś czas temu nad taką sprawą..
A tzw. adaptery do OBDII również nie pomogą.. ?

: 2011-08-29, 20:13
autor: lordkain
Mam taką przejściówkę z obd2 na obd ale czy działa jeszcze nie wiem bo nie miałem kiedy sprawdzić bo kolega z almerą z obd jest chwilowo nieobecny. Jak wróci zabiorę się do testów i dam znać jak poszło.

: 2011-08-29, 21:18
autor: Ryba
spoko :) mam nadzieje że zadziała i również będę mógł zakupić ten interfejs :)

: 2011-08-30, 06:43
autor: TomyDDC
bullitt pisze:Tommy uruchomiłeś już może interfejs z tym PDF-em?
Niestety, mam taki kocioł że nawet nie było czasu tego podłączyć... Ryba niestety coś o tym wie... :/

: 2012-12-23, 13:39
autor: zielson81
witam po dluzszej przerwie, interfejs zadzialal ale tylko na jednym programie :)

: 2014-01-13, 14:51
autor: grzeg255
Odkopię temat ;)
Może mi ktoś powiedzieć który interfejs kupić pod obdII ? Chcę używać w almie (2003r) jak i primce (2000r), obydwa benzyniaki.
Jest tego na allegro sporo i nie wiem,czy pierwszy lepszy np: http://allegro.pl/elm-327-fiat-ford-nis ... 96661.html
Lepiej na bt czy usb ? Będę używał netbooka.
Edit: z tego co widzę,to dołączone oprogramowanie nie działa z windowsem 7,8,ale to chyba nie problem,bo coś tam poszukam innego.

: 2014-01-13, 17:05
autor: cesiu111
grzeg255, ja mam i używam taki interfejs jak w tej aukcji (przynajmniej na zdjęciu wygląda tak samo)
przy primerce WP11.144 1.8 i sobie chwalę. Jeżeli masz pod ręką smartfona na androidzie,
to polecam apkę Torque. Kosztuje niewiele, a ma dużo możliwości. Na Jabłko i WinPhone pewnie też się coś znajdzie.
Co do programu na laptopa, to niestety nie pomogę. Próbowałem kilku, ale nie działały tak jak powinny.

Co do samego adaptera, to zdarza się, że nie chce się połączyć z telefonem, ale wystarczy chwilę odczekać i się udaje :)

: 2014-01-13, 19:23
autor: grzeg255
Aaa no to super.W sumie mam fona na wp8, żona na andku, więc jakbym na lapku nie dawał rady to zassam na smartfona. Dzięki za info:)

: 2014-01-13, 23:09
autor: Sajmooon
grzeg255, a ja właśnie mając coś takiego próbowałem się połączyć wielokrotnie i bez szans ,Vilq próbował u mnie to samo, Maniek też próbował jakimś sprzęciorem bez sukcesów ostatnia nadzieje w Mańku z innym kablem się okaże.

: 2014-01-14, 10:06
autor: grzeg255
Z naszymi primkami jest problem, zdaję sobie z tego sprawę, bo w warsztacie też nie mogli się połączyć. Myślę,że to zależne od rocznika i silnika.

: 2014-01-14, 16:46
autor: cesiu111
Sajmooon, a próbowałeś się połączyć poprzez smartfona? Bo ze zdjęć wychodzi, że masz dokładnie to samo co ja, a u mnie próbowałem 2 telefonami i z każdym się łączy.

Zwykłe parowanie w ustawieniach bluetootha, krótka konfiguracja w programie i działa :)

: 2014-01-14, 18:44
autor: grzeg255
Sajmooon ma ten sam motor co u mnie GA16 ,a w nich jest problem, mają jakiś lewy komputer ;) W zasadzie ,to tyle lat co nią jeżdżę nie widziałem checka,nawet jak coś było nie halo, a żaróweczka dobra.
W końcu kupiłem : http://allegro.pl/show_item.php?item=3866562174
Podobno jeden chincol to robi,więc różnią się obudową, w środku to samo :)
Jak nie zadziała w primie,to będzie do almy.

: 2014-01-14, 19:21
autor: laszlo
Ja też mam na bt i z torque smiga jak należy. Czasami jak podpinam jakiś "nieznany" samochód to trwa to z 3-4 min ale jak już się zapoznają to jest ok.

: 2014-02-15, 14:15
autor: grzeg255
Zainstalowałem program "zdiagnozuj samochód" na wp8 i w primce czyta tylko ładowanie aku, a w almie widzi wszystko i działa pięknie.
Koszt całości 40zł i nie trzeba będzie już latać na komputer za 100zł ;)
Przetestowane także na civic 2,2 i-cdti , błędy pokasowane.
Edit: sprawdzone i działa elegancko : ford mondeo 2002r. tdci, laguna III 2.0 dci

: 2014-08-27, 10:05
autor: bombel
A znacie to?:

Kod: Zaznacz cały

RENAULT DDT 2000 2.3.0.1 (1997-2006) [ENG/FRA] + instrukcja instalacji

Mam nadzieje że się komuś przyda i nie bedzie miał problemów z instalacją.

Przy pomocy tego programu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:

kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje i kodowanie wtrysków, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.),adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )kodować piloty.

Obsługiwane modele:

RENAULT:
Twingo
Clio
Modus
Megane & Scenic
Megane II
Laguna
Laguna II
Avantime
Safrane
VelStatis
Espace IV

Master
Kangoo
W61
Traffic
Mascott

NISSAN:
March-Micra
Primera
Almera

DACIA:
Logan
Nova 

wymagania: interfejs VAG lub ELM'em 327 

- min 64MB RAM,... (rekomendowane 128MB lub więcej)
- monitor o rozdzielczości min 800x600 pikseli
(zalecana rozdzielczość 1024x768), 256 kolorów
(zalecane 65536 kolorów lub więcej)
- port szeregowy (RS 232 ) lub USB
- K&L vehicle interfejs do połączenia z samochodem
- system Windows z Internet Explorer min 5 ( IE najlepiej w wersji 7 )
- MS Visual Basic 6.0 sp5
- XML 3.0 
Trzeba by na spocie sprawdzić. Z renault działa

: 2014-08-27, 12:28
autor: Wiooreck
No ciekawe. Może coś się w końcu skomunikuje z traktorem. Jeśli będziecie mieli taką możliwość to i to też sprawdzcie.

: 2014-08-27, 21:37
autor: ulisses
Z CD20T to nie zadziała.

: 2014-09-01, 12:01
autor: Wiooreck
Ehh... co za los :-o

: 2014-09-01, 16:09
autor: HakeN
pewnie w ogóle nie ma czegoś mądrego do szrotdizla :( co nie kosztuje milionów dolarów

ELM 327 bluetooth

: 2014-10-01, 12:49
autor: kundzi
U mnie również po podłączeniu ELM 327 bluetooth programy diagnostyczne pokazywały tylko jedną informację: ładowanie akumulatora. I nic poza tym. Niby się łączyło z OBDII i ECU 9141-2, ale zaraz potem zrywało połączenie z samochodem.
Okazało się że przy parowaniu ELM327 bluetooth nie wpisałem kodu - 1234, bo kreator tego nie wymagał. Po wpisaniu ręcznie programy zaczęły czytać pozostałe wartości. A podobno przy parowaniu z telefonem znaczenie ma nawet szybkość wpisania tego kodu. Wiec spróbujcie i dajcie znać czy pomogło.

I od razu moje pytanie: ma ktoś Primere SR20DE 103kw i możliwość podejrzenia parametrów silnika? Bo chciałbym porównać wartości pokazywane przez ten interfejs. W mojej Primci pokazało obciążenie silnika 26-27% przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Zastanawiam się czy to trochę nie za wiele, bo przy włączonej klimie i światłach robi się już 37-38%. Pozdro