Strona 1 z 1
komputer z GT
: 2010-05-17, 07:28
autor: arrow76
witam .
Mam pytanka dwa odnośnie mojego nismo. Czytałem sporo ale jakoś skołowany jestem

, odnośnie dolotu , chciałbym żeby silnik lepiej reagował na mniejszych obrotach stąd pytanie
1- jaka powinna być długość dolotu zakładam , że to co czytałem to powinna być dłuższa niż seryjny , a ja chce przedłużyć go o jakieś 10- 15 cm czy top coś da .
2 - czy warto zakupić komputer z silnika GT , do dalszych modów , łącznie z wizytą u coobcia

, powiem że posiadam primerke z 99r , 2.0 i 130KM
pozdrawiam
: 2010-05-17, 07:31
autor: bombel
arrow76
ad. 1. Jak chcesz miec lepszy dół to na przepływce stożek zamontuj
ad. 2. Zmiana kompa zablokuje Ci immobilizer. Kuba przesunie Ci odcinkę, a jak planujesz grubsze mody to będziesz musiał to i tak wystroić ECUMASTERM
: 2010-05-17, 07:41
autor: arrow76
ecu master też jest w planach , kurcze to widocznie źle przeczytałem odnośnie stożka

, ale cóż będzie trochę dłuższy od seryjnego a powietrze doprowadzę z nad kola . A i jeszcze jedno najpierw ecumaster , a później wizyta u coobcia tak

. Wspomnę jeszcze , że wymieniłem wałek z wersji GT i planuje mod wydechu 4-2-1 na fi-63mm bo mam możliwość zrobnienia po taniości tylko końcowy mam na fi55 , ale to chyba już nie będzie przeszkadzało
: 2010-05-17, 07:45
autor: bombel
arrow76 najlepiej to:
1. Dolot
2. MOd rozrzadu
3. Wydech
4. Ecumaster i strojenie. Jak tego nie robiłeś to nie dasz rady
: 2010-05-17, 07:55
autor: arrow76
dolot prawie gotowy , wydech będzie zrobiony w czerwcu bo trzeba zakupić , a reszta to juz do ugadania bo mod rozrządu to i tak u coobcia chce zrobić tylko chodziło mi o ten komputer czy jest sens wstawienia jak będę robił ecumaster

: 2010-05-17, 08:00
autor: bombel
arrow76 nie. NIe ma sensu
: 2010-05-17, 10:55
autor: arrow76
to fajnie zawsze parę złotych zostanie

: 2010-05-17, 12:18
autor: ciapek
bombel pisze:2. MOd rozrzadu
i mod rozrządu o co właściwie chodzi?
Czy jest jasiek info w necie np. hamerykańskie szpece. mają to jakoś opisane?
Jeżeli to jakiś patent Coobciowy to nie chce poznawać tajników tej operacji.
sorry sa OT
: 2010-05-17, 14:13
autor: dylson
: 2010-05-17, 18:21
autor: bodek
arrow76, im krótszy dolot tym słabszy dół czyli dokładnie odwrotnie jak pisze bombel

Jeżeli chcesz wstawić stożek to popatrz w dziale układ dolotowy jak ma to zrobione m.in. eszi. W P11 to najlepsze miejsce na stożek (nie licząc nadkola ale to już więcej rzeźbienia i niebezpieczeństwo zalania silnika)
Najlepszy sposób na polepszenie dołu i ogólnej charakterystyki momentu to przestawienie rozrządu. Wykonywałem takie przeróbki w niejednym już wozie i w każdym przypadku auto otrzymywało sporego strzała. Info na PW
: 2010-05-17, 18:42
autor: bombel
bodek, a u mnie na odwrót jest właśnie. PMW też tak miał
: 2010-05-17, 19:30
autor: arrow76
czytałem , że im dłuższy dolot tym dół jest mocniejszy , więc jak to jest czy to zależy od danego silnika

a jeśli chodzi o mod rozrządu to chce najpierw zrobic pozostałość a na samym końcu mod i strojenie
: 2010-05-17, 19:35
autor: Jastrząb
arrow76 bo tak jest, dlatego w pewnych autach jest stosowany kolektor dolotowy o zmiennej długości dolotu, np w daewoo Nubirze 2.0 , lub maximie

: 2010-05-17, 19:36
autor: arrow76
dzięki wielkie za info

: 2010-05-17, 21:18
autor: bodek
bombel, robiłeś pomiary długiego i krótkiego dolotu. Robiłeś to dupohamownią czy chociażby g-techem lub na rolkach? Ja robiłem dupohamownią, g-techem i startami z Kenetem. Kenet swoją C20 również robił pomiary z różnymi wersjami dolotu. Moje doświadczenia potwierdzają regułę a co do P11 to najrozsądniejsze jest miejsce między akumulatorem a błotnikiem. Jest tam w miarę chłodno, czysto i długość dolotu optymalna.
: 2010-05-17, 21:30
autor: Coobcio
u xTomka w SR20VE na krótkim dolocie jest właśnie więcej Nm z dołu i większy jest peek Nm w stosunku do długiego dolotu z nadkola tzn. CAI.
Na mojej stronce masz wykresy które powiedzą coś o długości dolotu:
http://sumo.boo.pl/?p=469
PS. W ostatnio swapowałem SR20VE do sunnego N14 GTi i żeby szybciej było to zamiast CAI wleciał Stożek odrazu na przepływkę i wyszło na seryjnych wałkach 214Nm... Wcześniej CAI było popularne np. w Yarko wozie taka sama konfirugracja (wydech, kolekotr, ustawienie rozrzadu, przepływka) i było 206 czy tam 207Nm...
Długi dolot lepszy dół to w prasie tak piszą... Tak sama jak luźny wydech który psuje dół a już wiele razy przedstawiałem wykresy które mówią dokładnie co innego
[ Dodano: 2010-05-17, 22:31 ]
Co do maximy to powyżej 5000obr.min się właśnie dolot wydłuża i poprawia górę zajebiście.
W Maxi u Szalonego doszło przynajmniej 35KM przy 6500obr.min...
: 2010-05-17, 22:24
autor: Jastrząb
Szczerze mówiąc cała ta historia dolot krótki / dolot długi , opiera się na testach , badaniach które były robione na silnikach starej konstrukcji (literatura z przełomu lat 70/80). Dlatego nie głupim stwierdzeniem było by, że obecne silniki różnie reagują na zmianę długości dolotu i trzeba metodą prób i błędów znaleźć optymalną długość.
: 2010-05-18, 06:02
autor: arrow76
i właśnie miałem zrobić coś takiego jak ma eszi tylko z nad kola pociągnąć rure do stożka
: 2010-05-23, 13:42
autor: bodek
Jeśli robić testy długości dolotu to na jednym aucie i w zbliżonych warunkach. U Tomka wleciały wałki z SR16 oraz przy okazji był zmieniany dolot. Jarkowóz i kolejne Sunny VE to tez inne auta ale nie kłócę się.
Chłodne powietrze to podstawa. Za akumulatorem jest nadmuch spod reflektorów ale można wywalić tłumik szmerów i spod nadkola poprowadzić rurę. Jeszcze lepiej tą rurę zakończyć w halogenie. Zrób tak, żeby jak najwięcej powietrza spoza maski leciało na stożek.