Strona 1 z 2

Coobciowy "Power Button"

: 2014-07-22, 19:05
autor: garygary
Odkopałem post na NKP, pomyślałem zamontuję :evil:
Zrobiłem to tak:

[img]http://www.iv.pl/images/43734059782714707513.png[img]

Po przełączeniu obr. wzrastają do ok 1600, pytanie czy to ma być tak podłączone? Bo kombinowałem też między szary, a brązowy kabelek. Wtedy obroty podskakiwały na chwilę i wracały do normy, a podczas jazdy - toczenia bez gazu po przełączeniu było czuć takie pojedyncze szarpnięcie.

I pytanie, Czy opornik ma być równorzędnie do np. tylko szaregokabelka, czy szerogowo między dwa kabelki czujnika szary a brązowy?

: 2014-07-22, 19:45
autor: karol282
Wydaje mi się że jak podskakują obroty na stałe to masz dobrze podłączone, wtedy idzie sygnał do kompa że silnik jest zimny ;)

: 2014-07-22, 21:27
autor: garygary
No tak i wzbogaca się mieszanka co z kolei = kopyto, tylko coś mam takie wrażenie, że na podłączeniu opornika szeregowo - pomiędzy szarym a brązowym było jakby lepiej ?

: 2014-10-23, 21:30
autor: Ad@mus
mialem taki power set przez przypadek bo czujnik byl uwalony i mowil ze jest -40=kupa, nie rowno sie wkrecal, kopyto jako tako mial powyzej 5tys

: 2015-04-11, 07:28
autor: Ramzes_II
Ten schemat umieszczony przez @garygrary nie ma prawa działać.
Poniżej zamieszczam połączenia dla różnych wersji czujników

1) - czujnik z dwoma przewodami - sygnał i masa
Obrazek

2) - czujnik z jednym sygnałem (obudowa czujnika jest masą)
Obrazek

3) - czujnik podwójny - z wyjściem na zegary (wskaźnik temp.) i pomiar dla ECU
Obrazek

Oczywiście wartość rezystora należy dobrać doświadczalnie, czyli zmierzyć czujnik w temp. około 0 stopni i taki zastosować rezystor jaki odczyt da czujnik.

: 2015-10-07, 10:16
autor: garygary
Tak sobie pomyślałem, że do tego ustrojsta, ze względu na zalewanie silnika na niskich obr, był by dobry nie przełącznik a np. przycisk o taki.

Obrazek

i wtedy powiżej 5tys obr wciskamy i jest odpał, tylko na takim przycisku da radę podłączy?

: 2015-10-07, 11:00
autor: foo
To może jeszcze inaczej, uśmiechnij się do naszego nadwornego elektronika janusza, niech wykmini układ sterujący czujnikiem po TPS'ie, a odpalany z buttona na czas deptania :D

: 2015-10-07, 11:07
autor: janusz
Foo, tak właśnie przeczytałem to, co napisałeś i już chyba wymyśliłem :] Tylko nie wiem jak to zadziała w praktyce, na początek trzeba przesymulować.

: 2015-10-07, 11:28
autor: foo
No i pro :D Trzymam kciuki wobec tego :]

: 2015-10-07, 11:29
autor: garygary
janusz, Kombinuj, kto jak nie Ty :)

: 2015-10-07, 15:14
autor: Ad@mus
lepiej kupić za 200zl / 300zl smt6 lub masterka det2, ustroić i smigac a nie guziki naciskac :D

Zrobisz zapłon i paliwo po AFR i po temacie.

Wysokie obroty to dość szczególny zakres pracy silnika i ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to wciskanie w trakcie kręcenia magicznego guzika

Power buton można potraktować jako ciekawostke lub obiekt testów i zabaw, ale nie jako mod i tuning bo na bank przyczyni się do umarcia motora

: 2015-10-07, 16:01
autor: foo
Ad@mus bo Ci warna załatwię za off topa, temat jest o C.P.B. ;)

: 2015-10-08, 05:38
autor: Ad@mus
a czy moja wypowiedź nie jest o CPB? Wyłamałem się i zamiast AHu i EHu opisałem minusy rozwiązania i zaproponowałem właściwe podejście w temat...

: 2015-10-08, 09:38
autor: foo
Adaś, zgoda, mody konkret = strojenie itd. żadna ameryka, ale seryjne auto chcesz stroić? C.P.B. wpisuje się w kanon budżetowych modów seryjnego auta, wykorzystując dostępne możliwości kompa... rezystor + kawałek przewodu + włącznik. Owszem, też to nazywam tuningiem dla ubogich, ale dlaczego nie skorzystać skoro masz możliwość? Ile wydasz, 3pln na to? Jechałeś takim seryjnym Sunny/NX GTI z zapiętym buttonem zimną nocą? Poczułeś i znasz tę różnicę, że piszesz to co piszesz? Mierzyłeś afr na tak wymuszonym "dogrzewaniu", ile pokazało? Stałeś choćby koło w ten sposób wysadzonego SR20? No to gratuluję, bo za 12lat zabaw z SR20 nie zdarzyło mi się choćby o takim przypadku pokątnie usłyszeć, w przeciwieństwie do wysadzonych strojeniem reliktem smt6, czy wykrzaczającym się co zmiana pory roku det2, ale to nie o tym temat ;)

: 2015-10-08, 10:20
autor: Ad@mus
foo pisze: Mierzyłeś afr na tak wymuszonym "dogrzewaniu", ile pokazało?
a mierzył ktoś? jeśli tak to podajcie wartości... cenna informacja, cenniejsza od kosztu rezystora
foo pisze:Jechałeś takim seryjnym Sunny/NX GTI z zapiętym buttonem zimną nocą?
Nie
foo pisze:Poczułeś i znasz tę różnicę, że piszesz to co piszesz?
Nie
foo pisze:Stałeś choćby koło w ten sposób wysadzonego SR20?
Nie!
foo pisze: w przeciwieństwie do wysadzonych strojeniem reliktem smt6
Nie wysadził
foo pisze:czy wykrzaczającym się co zmiana pory roku det2,
latam... nie krzaczy. Chyba ze ktoś sumy kontrolne pomyli to wtedy jest kupa
foo pisze:ale seryjne auto chcesz stroić?
czyli do seryjnego auta guzik i gra muzyka :) to ile ten AFR wynosił? Jak z dopalaniem paliwa? Jak z rozrzedzaniem oleju? Coś często panewki kręciło... bo SR ma slabe panewki i popsute fabrycznie pomy oleju. No nie bo ACL racing tez obracało... no ale guzik to na pewno nie był :D


foo, szanuję twoje zdanie. Nie wiem ile SRek zrobiłeś, przypuszczam że sporo bo co chwila się koło ciebie jakiś ciekawy nissan kręcił. Jeśli uważasz że guzik to jest Mod Modów to okej-ale pamiętaj, że są osoby które mają inne zdanie w tej materii. Forum to wyrażanie swoich opinii. Może ktoś, kto czyta te wszystkie nasze wypociny wybierze swoją własną metode moda i też będzie okej.

Notabene jest łatwiejszy sposób na podlanie seryjnego silnika, skówka w powrocie na listwie paliwowej i tez dawkowanie zwiększysz... drożej w mody idąc to MFC etc itd. bla bla bla
foo pisze:mody konkret = strojenie itd. żadna ameryka
a jednak :mrgreen: ile takich sr u nas na forum?
zamiast propagować zdrowe podejście do tematu coraz więcej trafia się tenatów za grosze.
Okej, power rura, wydech z odzysku czy przyśpieszanie zapłona jest okej, ale nie wiem czy gmeranie w algorytmach ecu to dobry pomysł-stąd moje wstawki w temat

Aby nie było OT to dodam od siebie mody za frytki które podlewają silnik:
-CPB omawiany w tym temacie
-zwężenie powrotu na listwie wtryskowej (low budget MFC)
-odpięcie lambdy w SR z sondami tytanowych (Egt ph1, sunny GTI, 100nx GTI)

wszystkie powyższe wykonujecie na własne ryzyko ;)


a Ciebie Krzysiu zapraszam na prywatną rozmowę do siebie lub tel który podeśle ci na PW ;)

: 2015-10-08, 10:31
autor: Pawel18PL
Czy jest na sali MOD :-P :roll:

: 2015-10-08, 10:54
autor: Ad@mus
Jeśli mod usunie to co napisałem totalnie tego nie zrozumie
Pawel18PL, co ci nie pasuje? chyba ze pytasz o MOD rozrządu :-D

: 2015-10-08, 11:12
autor: Pawel18PL
Po prostu lubię jedynie rzeczową dyskusję - zawsze mi nie pasuje jak ktoś zbacza bo bałagan się robi - moim zdaniem temat do wydzielenia z instrukcją wykonania zamknięty i osobno dyskusja w temacie.

: 2015-10-08, 11:12
autor: VE Killer
mam jedno pytanie, mianowicie: co powoduje ten baton w seryjnym silniku bez jakichkolwiek innych modyfikacji?

: 2015-10-08, 12:28
autor: janusz
VE Killer, tylko to, że komp myśli, że silnik jest zimny i go trochę bardziej podlewa.....

: 2015-10-08, 12:48
autor: VE Killer
ok. czy ktoś mierzył jak zachowuje się AFR na ciepłym silniku w serii i jaki ma wpływ zastosowanie batona na AFR??? jestem ciekaw wyników pomiaru.

: 2015-10-08, 15:13
autor: DubSon
VE Killer, mogę to zrobić ale w GA16. mam pomiar AFR, a zrobienie przycisku to chwila.
Także jak finalnie skończę swap silnika to mogę pomóc :)

: 2015-10-08, 15:32
autor: VE Killer
DubSon pisze:VE Killer, mogę to zrobić ale w GA16. mam pomiar AFR, a zrobienie przycisku to chwila.
Także jak finalnie skończę swap silnika to mogę pomóc :)
było by miło bo w końcu chyba każdy wie przy jakim AFR sa najlepsze osiągi silnika i czy faktycznie podlanie paliwem na ciepłym zrobi nam dobrze ;)

[ Dodano: 2015-10-08, 16:34 ]
jest jeszcze jedna kwestia która mnie zastanawia ... co dzieje sie z mapą zapłonu w tej sytuacji

: 2015-10-08, 15:38
autor: Ad@mus
VE Killer pisze:co dzieje sie z mapą zapłonu w tej sytuacji
nic się nie dzieje, komp leje bo widzi -40st, ot cała historia :)

: 2015-10-08, 16:46
autor: foo
Taaaa, to by było na tyle w temacie. Adaś, mam Twój telefon, będę przelotem w okolicy, to kolnę i jak szczęście dopisze na herbatkę wdepnę. Naprawdę są dużo ciekawsze tematy do rozmowy niż sr20...

Nie jestem skory do dzielenia się ot tak wiedzą, bo raz, że nie diagnozuję aut na odległość - wróżką nie jestem, a i czasu i kasy niekiedy ta wiedza kosztowała mnie sporo. Nie wypowiadam się na tematy których ręką nie dotknąłem, a Ci co mieli szczęście (w skromności swej niebotycznej, że hej hehehe) mnie poznać, wiedzą, że tak jest. Jak mam Ci powiedzieć, że coś robisz źle - usłyszysz to ode mnie, nie będę głaskał po jajkach bo jesteś fajny kumpel, czy coś i to czynię choćby w tym momencie, się lubi, się nie lubi - piąteczka, mądry ogarnie.

Ja się nie wpierniczam ludziom na siłę. Ktoś chce - wybiera taką ścieżkę, ktoś chcę inną - proszę uprzejmie. Nie bądź jak pies ogrodnika co sam nie spróbuje i innemu też nie da, bo jego mojsza jest najmojsza. Święte słowa z tym, że łatwiej świniaka itd., ale tuning w PL tych konkretnych aut to drut druta pogania. 20.000 wsadzone w SSS, w idealną budę, heble, zawias, osprzęt w każdym calu tip top wszystko na nówkach i 9000 nie było komu wyłożyć... Tak, że tym bardziej trzeba docenić mod za 3pln, bo rzeczywistości nie zmienisz ot tak.

Chcesz stroić - strój w gis-mol, czy w skali frygijskiej, albo miksolidyjskiej, choćby po zmianie piór wycieraczek - i poprę Cię jak ma to przynieść choćby 2KM bo jak mantrę powtarzam od lat, jestem za każdą formą zwiększania mocy i każdemu kibicuję na równi, choćby patenty miał z kosmosu, ale niechajże zrobi coś sam, a nie płacze, że nie może podstawowego swapa dokończyć, bo coś tam itd.

EOT, bo tu nie ma o czym pisać i epopeja jakaś rośnie. Pozdro!

: 2015-10-08, 16:52
autor: VE Killer
musze przyznać że to była merytoryczna odpowiedź

: 2015-10-08, 18:02
autor: Ad@mus
no dobra, widzę że nie mam argumentów i zostałem odpowiednio zaszufladkowany
nie samym SR żyję, inne tematy? no problem, nawet nie wiesz ile mamy ich do omówienia :)

Nie od dzisiaj wiem, że przez to, że dzielę się zdobytą wiedzą jestem znienawidzony przez tych, którzy tego przez lata nie robili...Zakładajta power batony, ja sie już nie wypowiadam

: 2015-10-08, 18:34
autor: VE Killer
a mi się wydawało że od tego jest forum żeby dyskutować :-o

: 2015-10-08, 22:46
autor: garygary
Hehe, ale się dyskusja wywiązała :-P
Ad@mus pisze:Aby nie było OT to dodam od siebie mody za frytki które podlewają silnik:
-CPB omawiany w tym temacie
-zwężenie powrotu na listwie wtryskowej (low budget MFC)
-odpięcie lambdy w SR z sondami tytanowych (Egt ph1, sunny GTI, 100nx GTI)
Właśnie CPB różni się tym - od chociaż by odpięcia sondy, że jak chcesz to go wciskasz i masz więcej paliwa, a jak nie chcesz to jest seria.

Co do bezpieczeństwa stosowanie to szczerze nie mam pojęcia, przyrosty km, też nie wiem. Ale każde auto na ssaniu ma większe kopyto, a dokładnie to robi CPB załącza ssanie. Żeby CBP był jak kolwiek bezpieczny dla silnika, trzeba zmierzyć oporność czujnika temperatury cieczy na zimnym silniku, i zastosować taki opornik który zapewni identyczną, bądź bardzo zbliżoną opornoś po włączeniu CPB. Patent na dokłądkę do kierownicy ala nitro, ma zapobiegać przelewaniu do 4k obr.

Pozatym przy odłączonej sondzie, silnik do jakichś 3k obr będzie wariował, a przy CPB, jak go przytrzymasz kciukiem, przekraczając 3-4 k obr, doleje chwilowo paliwa, jak zabierzesz kciuk to wszystko wraca do normy, więc mamy serię + mały dodatek.

Przyrosty mocy na wciśniętym batonie, będą pewnie większe przy zastosowaniu stożka. :)

: 2015-10-09, 05:44
autor: VE Killer
garygary pisze:Ale każde auto na ssaniu ma większe kopyto
ma większe kopyto od czego???
garygary pisze:Przyrosty mocy na wciśniętym batonie, będą pewnie większe przy zastosowaniu stożka.
dlaczego tak uważasz?? i na jakiej podstawie sadzisz że będą w ogóle jakieś przyrosty mocy przy zastosowaniu magicznego batona?