Ilość powietrza zczytywana przez MAF, a dawka w mapie
: 2014-01-20, 18:30
Witam,
W manualu jest zawarte, że przepływka odczytuje ilość powietrza jaką dostaje silnik i do niej dobiera maksymalną dawkę paliwa, by zniwelować dymienie, no OK. Jest też tak, że jak przepływka się psuje, odczytuje automatycznie mniej tego powietrza i sterownik zmniejsza dawkę, co skutkuje spadkiem mocy i innymi przykrymi zagadnieniami.
Co w takim przypadku, gdy (mając sprawną przepływkę oczywiście) podniesiemy doładowanie? Nie mam zbyt dużego doświadczenia w mapach, ale nurtuje mnie sprawa właśnie tej maksymalnej dawki paliwa (która pewnie jest ustalona z góry i komp nie poda więcej paliwa nawet jak będzie dostawał więcej powietrza). Dodam, że sterownik nie odczytuje nigdzie poza przepływką żadnej wartości co do powietrza. Nie ma żadnego czujnika ciśnienia doładowani, żadnego zaworu (tak jak w innych autach z elektroniczną pompą), który by sterował max dawką sprężonego powietrza.
________________________________________________________________________
DuBson napisał:
W manualu jest zawarte, że przepływka odczytuje ilość powietrza jaką dostaje silnik i do niej dobiera maksymalną dawkę paliwa, by zniwelować dymienie, no OK. Jest też tak, że jak przepływka się psuje, odczytuje automatycznie mniej tego powietrza i sterownik zmniejsza dawkę, co skutkuje spadkiem mocy i innymi przykrymi zagadnieniami.
Co w takim przypadku, gdy (mając sprawną przepływkę oczywiście) podniesiemy doładowanie? Nie mam zbyt dużego doświadczenia w mapach, ale nurtuje mnie sprawa właśnie tej maksymalnej dawki paliwa (która pewnie jest ustalona z góry i komp nie poda więcej paliwa nawet jak będzie dostawał więcej powietrza). Dodam, że sterownik nie odczytuje nigdzie poza przepływką żadnej wartości co do powietrza. Nie ma żadnego czujnika ciśnienia doładowani, żadnego zaworu (tak jak w innych autach z elektroniczną pompą), który by sterował max dawką sprężonego powietrza.
________________________________________________________________________
DuBson napisał:
Niestety po awarii temat zniknął, a może ktoś coś więcej wie, bądź jakieś doświadczenie ma.W GTi-R może podnieść nieco doładowanie i ECU jest w stanie ogarnąć dawkę paliwa - wiadomo jak ktoś już robi 'grubiej' to potrzebny wtedy piggy-back.