Strona 1 z 4

STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .

: 2013-11-05, 20:06
autor: BeNeK
Siemka ! Chciałem założyć taki temat dla osób nie mających wielkiego pojęcia a chcących zabrać się samemu za wystrojenie furki . Ja najbardziej ciekawy jestem korek dolotu,zapłonu i AFR , ktoś coś podpowie? Może z własnych doświadczeń ;)

: 2013-11-05, 20:23
autor: DubSon
Mnie niedługo czeka samodzielne stroje DET2, to może coś powiem więcej wtedy :)

: 2013-11-05, 20:32
autor: killer2000
to ja wam powiem co mi powiedział kolega co stroi buła z masłem,ze ja cie krence tak powiedział i dodał ze jak zadzwonisz pod suport ecu mastra to ci przez telefon pomogą wystroić :mrgreen: takie chopaki

: 2013-11-05, 20:38
autor: lazik
skoro tak jest to czemu sporo osób/zakładów tak drogo sobie ceni tą usługę? :P

: 2013-11-05, 20:40
autor: Ryba
Hej, fajny temat i mam nadzieję, że co niektórzy na tym forum zamiast kręcić nosem pomogą i podzielą się własnymi doświadczeniami.

Sugestia.... zróbmy z tego merytoryczną dyskusje a nie chlew !

No cóż ja mogę powiedzieć że nie ma co podchodzi do strojenia bez sondy szerokopasmowej.
Gdy już taka będziemy posiadać a nasz ecu master jest podpięty to zaczyna się całą zabawa.

Wszelkiego rodzaju instrukcje itp. znajdziecie na stronie producenta.
Osobiście na początku przeczytałem instrukcje z ECU MASTERA DET 2,3 jednocześnie poznając przy tym program do strojenia w trybie offline. Na masę pytań ( głupich pytań ) uzyskałem odpowiedzi czytając temat na racingforum.pl

Takie były moje początki ...

: 2013-11-05, 20:45
autor: Zielkq
lazik, wiedza kosztuje... To cos na zasadzie wymiany filtra powietrza - niby latwe, ale nie kazdy wie, ze to takie jest i woli zaplacic :P

: 2013-11-05, 22:36
autor: janusz
Lazik niestety, ale to co napisał Zielkq to prawda - wiedza kosztuje. Ktoś zdobywa doświadczenie i wiedzę przez kilka lat, szkoli się, uczy się na własnych błędach (niekiedy kosztownych), a potem ma się dzielić tym za frajer z kimś kto nie ma pojęcia?! Nie sądzę. Najgorsze jest to, że jak się z kimś podzielisz własną wiedzą, ciężko zdobytą z kimś kto nie ma o tym pojęcia, a później ta osoba kozaczy co to nie ona i w ogóle jest znawcą tematu w szerz i w poprzek.

I to Ci piszę z własnego doświadczenia. Ja niezbyt chętnie dzielę się swą wiedzą i doświadczeniem. Co innego jeśli osoba sama próbuje, chce coś osiągnąć. Wtedy podzielę się swoją wiedzą i podpowiem to i tamto.


Z moich doświadczeń (na razie skromnych) to stwierdziłem, że doprowadzenie zimnego powietrza poprawiło zbieranie się auta podczas wyprzedzania. Nie mam wyciągniętego filtru powietrza w błotnik - dolot seria. Zrobiłem sobie tylko delikatny nadmuch zimnego powietrza tuż przez początkiem dolotu.

: 2013-11-06, 08:56
autor: bombel
Ja podpowiem tylko jedno. NIc nie wystroisz jak nie masz sondy szerokopasmowej i dobrze podpiętych kabelków. Reszta jest banalna i w kilka sekund można się nauiczyć. Warto też EGT mieć, ale to bardziej do Turbo

: 2013-11-06, 19:45
autor: zuh
Zielkq, janusz macie racje ale wydaje mi się że autorowi tematu właśnie chodziło o jakieś podpowiedzi a nie krok po kroku napisanie co trzeba robić.

: 2013-11-06, 22:30
autor: BeNeK
zuh, dokładnie tak !

: 2013-11-09, 08:37
autor: SID
Ryba pisze:Hej, fajny temat i mam nadzieję, że co niektórzy na tym forum zamiast kręcić nosem pomogą i podzielą się własnymi doświadczeniami.
Kolego rozumiem ze w razie czego to udzielisz tych "bezcennych" informacji
Pozdrawiam

: 2013-11-09, 08:42
autor: bombel
Ja moge podpowiedziec jak już podłaczony jest

: 2013-11-09, 19:23
autor: zuh
mapsensor potrzebny jest do strojenia np. vvl`a ?

[ Dodano: 2013-11-09, 19:50 ]
Kupując ECUmastera co potrzebuje?
Rozumiem że potrzebuje:
ECUmaster
wiązka którą połącze ecu z ecumasterem
kabel który podłączę świnke z laptopem
płyte z programem.
Coś jeszcze?

: 2013-11-09, 20:12
autor: bombel
zuh wszystko masz w komplecie. Map sensor nie musi byc

: 2013-11-09, 21:48
autor: zuh
jakbym kupował używany to zawsze lepiej wiedzieć czy wszystko jest w komplecie.

: 2013-11-10, 20:41
autor: bombel
Wiazke i tak musisz sam dorobic/ przedluzyc kable a najnowszy soft jest na stronie

: 2013-11-10, 21:32
autor: zuh
a uzywka DET2 mniej więcej ile kosztuje?

: 2013-11-11, 01:44
autor: DubSon
250-350zł. Ale nie łatwo dorwać ;)
450zł nówka u Coobcia - może jeszcze ma :))

: 2013-11-11, 05:49
autor: bombel
Jak sie poszuka to za 200 znajdziesz

: 2013-11-11, 09:08
autor: Ryba
Owszem DET 2 za taką kasę można znaleźć. Jednak DET2 często występuje bez map sensora który należy zakupić i wlutować w układ - co jest banalenie proste ;)

Map sensor MPX MPX4250 można wyrwać za około 70 zł

: 2013-11-11, 09:34
autor: DubSon
Ryba, tak, jeśli mowa o turbo. DO N/A MAP Sensor jest zbędny raczej ;)

: 2013-11-11, 09:53
autor: bombel
Tak jak dubson pisze. Do N/A można olać map sensor

: 2013-11-11, 18:25
autor: Boro1989
ja za det 2 dałem 300zł w aukcji na allegro ;) słyszałem kiedyś od kolegi że on miał 2 do sprzedania za śmieszne pieniądze na racingforum, możesz tam spróbować uderzyć :)

: 2013-11-28, 10:32
autor: Ryba
DubSon pisze:Ryba, tak, jeśli mowa o turbo. DO N/A MAP Sensor jest zbędny raczej ;)
Owszem, choć inni użytkownicy innych marek w wielu N/A przechodzą na map sensor.

Tak może dla potomnych poniżej wklejam zdjęcia jak sprawnie podłączyć takiego map sensora do ECU Mastera II

Obrazek

Obrazek

: 2013-11-28, 14:27
autor: DubSon
Ryba, dzięki, może się przyda pod przyszłe dmuchnięcie ;)

: 2014-03-23, 22:13
autor: hayboss
nie wiem gdzie sie wpiąć z tematem wiec tu zapytam , chce ustawiać procedurę startu na ecu masterze det 3 wiem że jest tam taka opcja ale zakłada ona montaż krańcówki pod pedałem sprzęgła , czy nie ma mozliwości tak jak miałem w hondzie że warunkiem rozłacznia procedury była prędkość powyżej jakiejś tam wartości . czy po prostu lepiej nia kombinować

: 2014-03-23, 22:33
autor: yapko
Moge powiedzieć jak jest w det2 :) myśle że w det 3 bedzie tak samo
Pod pedał sprzęgła dajesz stycznik ( taki jak pod hamulcem do zapalania światła STOPu), wpinasz w obwód opornik 7 Ohm'owy i wpinasz w EcuMaster.
W det 2 nie doszukałem się wyłączenia procedury powyżej prędkości obrotowej bo mam prędkościomierz na lince. Procedurę włączałem/wyłączałem guzikiem na desce rozdzielczej.
Warto mieć wyłączoną procedure przy przepinaniu biegów bo styczniki mają ograniczony czas opóżnienia i wycina zapłony/ dolewa paliwa co skutkuje gorszym czasem i speed'em

: 2014-03-24, 09:48
autor: hayboss
no dobrze to jeśli zrobie to na zasadzie stycznika, to jeśli nie bede miał włącznika do niego to za każdym razem przy wciśnięciu sprzęgła bedzie załączała sie procedura . trochę słabo moim zdaniem gdyby dało sie zrobić warunek na predkość byłoby lepiej . bo w zasadzie po co go pakowac pod sprzegło i potem rozłączać jak można zrobć przełącznik , ruszasz rozłączasz , skoro i tak trzeba to rozłączyć .

: 2014-03-24, 20:08
autor: Chochlik
A nie dałoby rady w N14 z prędkością na linkę wpiąć się jakoś w kompa ABSu żeby sygnał prędkości jakoś ogarnąć?
Bo przy podłączeniu się consultem do sunnego mimo prędkościomierza na linkę można odczytać aktualną prędkość...

: 2014-03-24, 21:02
autor: hayboss
sorry moj błąd jest vss jako warunek rozłączenia procedury .....