Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

STROJENIE - Wasze spostrzeżenia,sugestie,porady .

Post autor: BeNeK » 2013-11-05, 20:06

Siemka ! Chciałem założyć taki temat dla osób nie mających wielkiego pojęcia a chcących zabrać się samemu za wystrojenie furki . Ja najbardziej ciekawy jestem korek dolotu,zapłonu i AFR , ktoś coś podpowie? Może z własnych doświadczeń ;)
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-05, 20:23

Mnie niedługo czeka samodzielne stroje DET2, to może coś powiem więcej wtedy :)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-11-05, 20:32

to ja wam powiem co mi powiedział kolega co stroi buła z masłem,ze ja cie krence tak powiedział i dodał ze jak zadzwonisz pod suport ecu mastra to ci przez telefon pomogą wystroić :mrgreen: takie chopaki
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
lazik
fanatyk nissana
Posty: 831
Rejestracja: 2012-07-21, 11:54
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: lazik » 2013-11-05, 20:38

skoro tak jest to czemu sporo osób/zakładów tak drogo sobie ceni tą usługę? :P
Było:
-Mazda 323F BA (Z5)
-Ford Mondeo mk1 4X4 - które bokiem latało
-honda concerto 1.8TD
-A32
Jest:
Primera W10
Primera P12
Sunny N14 GTi - moja miłość
Audi S6 C5 MTM
Mazda 6

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-05, 20:40

Hej, fajny temat i mam nadzieję, że co niektórzy na tym forum zamiast kręcić nosem pomogą i podzielą się własnymi doświadczeniami.

Sugestia.... zróbmy z tego merytoryczną dyskusje a nie chlew !

No cóż ja mogę powiedzieć że nie ma co podchodzi do strojenia bez sondy szerokopasmowej.
Gdy już taka będziemy posiadać a nasz ecu master jest podpięty to zaczyna się całą zabawa.

Wszelkiego rodzaju instrukcje itp. znajdziecie na stronie producenta.
Osobiście na początku przeczytałem instrukcje z ECU MASTERA DET 2,3 jednocześnie poznając przy tym program do strojenia w trybie offline. Na masę pytań ( głupich pytań ) uzyskałem odpowiedzi czytając temat na racingforum.pl

Takie były moje początki ...

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-11-05, 20:45

lazik, wiedza kosztuje... To cos na zasadzie wymiany filtra powietrza - niby latwe, ale nie kazdy wie, ze to takie jest i woli zaplacic :P
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-05, 22:36

Lazik niestety, ale to co napisał Zielkq to prawda - wiedza kosztuje. Ktoś zdobywa doświadczenie i wiedzę przez kilka lat, szkoli się, uczy się na własnych błędach (niekiedy kosztownych), a potem ma się dzielić tym za frajer z kimś kto nie ma pojęcia?! Nie sądzę. Najgorsze jest to, że jak się z kimś podzielisz własną wiedzą, ciężko zdobytą z kimś kto nie ma o tym pojęcia, a później ta osoba kozaczy co to nie ona i w ogóle jest znawcą tematu w szerz i w poprzek.

I to Ci piszę z własnego doświadczenia. Ja niezbyt chętnie dzielę się swą wiedzą i doświadczeniem. Co innego jeśli osoba sama próbuje, chce coś osiągnąć. Wtedy podzielę się swoją wiedzą i podpowiem to i tamto.


Z moich doświadczeń (na razie skromnych) to stwierdziłem, że doprowadzenie zimnego powietrza poprawiło zbieranie się auta podczas wyprzedzania. Nie mam wyciągniętego filtru powietrza w błotnik - dolot seria. Zrobiłem sobie tylko delikatny nadmuch zimnego powietrza tuż przez początkiem dolotu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-06, 08:56

Ja podpowiem tylko jedno. NIc nie wystroisz jak nie masz sondy szerokopasmowej i dobrze podpiętych kabelków. Reszta jest banalna i w kilka sekund można się nauiczyć. Warto też EGT mieć, ale to bardziej do Turbo

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-06, 19:45

Zielkq, janusz macie racje ale wydaje mi się że autorowi tematu właśnie chodziło o jakieś podpowiedzi a nie krok po kroku napisanie co trzeba robić.

Awatar użytkownika
BeNeK
fanatyk nissana
Posty: 776
Rejestracja: 2011-10-02, 11:19
Lokalizacja: Kielce

Post autor: BeNeK » 2013-11-06, 22:30

zuh, dokładnie tak !
Obrazek

SPRZEDAM Dwu Tłoczkowe Big Break Kit'y do b13/n14/n15 . Więcej info PW

SID
fanatyk nissana
Posty: 299
Rejestracja: 2011-05-02, 19:17
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: SID » 2013-11-09, 08:37

Ryba pisze:Hej, fajny temat i mam nadzieję, że co niektórzy na tym forum zamiast kręcić nosem pomogą i podzielą się własnymi doświadczeniami.
Kolego rozumiem ze w razie czego to udzielisz tych "bezcennych" informacji
Pozdrawiam
There are no impossible things to do . There're only things which need more time. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=kaIZWjItReI
http://www.youtube.com/watch?v=m00udFijVf0

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-09, 08:42

Ja moge podpowiedziec jak już podłaczony jest

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-09, 19:23

mapsensor potrzebny jest do strojenia np. vvl`a ?

[ Dodano: 2013-11-09, 19:50 ]
Kupując ECUmastera co potrzebuje?
Rozumiem że potrzebuje:
ECUmaster
wiązka którą połącze ecu z ecumasterem
kabel który podłączę świnke z laptopem
płyte z programem.
Coś jeszcze?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-09, 20:12

zuh wszystko masz w komplecie. Map sensor nie musi byc

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-09, 21:48

jakbym kupował używany to zawsze lepiej wiedzieć czy wszystko jest w komplecie.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-10, 20:41

Wiazke i tak musisz sam dorobic/ przedluzyc kable a najnowszy soft jest na stronie

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-11-10, 21:32

a uzywka DET2 mniej więcej ile kosztuje?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-11, 01:44

250-350zł. Ale nie łatwo dorwać ;)
450zł nówka u Coobcia - może jeszcze ma :))

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-11, 05:49

Jak sie poszuka to za 200 znajdziesz

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-11, 09:08

Owszem DET 2 za taką kasę można znaleźć. Jednak DET2 często występuje bez map sensora który należy zakupić i wlutować w układ - co jest banalenie proste ;)

Map sensor MPX MPX4250 można wyrwać za około 70 zł

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-11, 09:34

Ryba, tak, jeśli mowa o turbo. DO N/A MAP Sensor jest zbędny raczej ;)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-11-11, 09:53

Tak jak dubson pisze. Do N/A można olać map sensor

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-11-11, 18:25

ja za det 2 dałem 300zł w aukcji na allegro ;) słyszałem kiedyś od kolegi że on miał 2 do sprzedania za śmieszne pieniądze na racingforum, możesz tam spróbować uderzyć :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-11-28, 10:32

DubSon pisze:Ryba, tak, jeśli mowa o turbo. DO N/A MAP Sensor jest zbędny raczej ;)
Owszem, choć inni użytkownicy innych marek w wielu N/A przechodzą na map sensor.

Tak może dla potomnych poniżej wklejam zdjęcia jak sprawnie podłączyć takiego map sensora do ECU Mastera II

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-11-28, 14:27

Ryba, dzięki, może się przyda pod przyszłe dmuchnięcie ;)

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-03-23, 22:13

nie wiem gdzie sie wpiąć z tematem wiec tu zapytam , chce ustawiać procedurę startu na ecu masterze det 3 wiem że jest tam taka opcja ale zakłada ona montaż krańcówki pod pedałem sprzęgła , czy nie ma mozliwości tak jak miałem w hondzie że warunkiem rozłacznia procedury była prędkość powyżej jakiejś tam wartości . czy po prostu lepiej nia kombinować

Awatar użytkownika
yapko
fanatyk nissana
Posty: 694
Rejestracja: 2010-04-19, 16:45
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: yapko » 2014-03-23, 22:33

Moge powiedzieć jak jest w det2 :) myśle że w det 3 bedzie tak samo
Pod pedał sprzęgła dajesz stycznik ( taki jak pod hamulcem do zapalania światła STOPu), wpinasz w obwód opornik 7 Ohm'owy i wpinasz w EcuMaster.
W det 2 nie doszukałem się wyłączenia procedury powyżej prędkości obrotowej bo mam prędkościomierz na lince. Procedurę włączałem/wyłączałem guzikiem na desce rozdzielczej.
Warto mieć wyłączoną procedure przy przepinaniu biegów bo styczniki mają ograniczony czas opóżnienia i wycina zapłony/ dolewa paliwa co skutkuje gorszym czasem i speed'em
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-03-24, 09:48

no dobrze to jeśli zrobie to na zasadzie stycznika, to jeśli nie bede miał włącznika do niego to za każdym razem przy wciśnięciu sprzęgła bedzie załączała sie procedura . trochę słabo moim zdaniem gdyby dało sie zrobić warunek na predkość byłoby lepiej . bo w zasadzie po co go pakowac pod sprzegło i potem rozłączać jak można zrobć przełącznik , ruszasz rozłączasz , skoro i tak trzeba to rozłączyć .

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2014-03-24, 20:08

A nie dałoby rady w N14 z prędkością na linkę wpiąć się jakoś w kompa ABSu żeby sygnał prędkości jakoś ogarnąć?
Bo przy podłączeniu się consultem do sunnego mimo prędkościomierza na linkę można odczytać aktualną prędkość...
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Awatar użytkownika
hayboss
aktywny forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2013-09-25, 20:11
Lokalizacja: BP

Post autor: hayboss » 2014-03-24, 21:02

sorry moj błąd jest vss jako warunek rozłączenia procedury .....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”