Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

komputer z GT

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

komputer z GT

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 07:28

witam .
Mam pytanka dwa odnośnie mojego nismo. Czytałem sporo ale jakoś skołowany jestem :( , odnośnie dolotu , chciałbym żeby silnik lepiej reagował na mniejszych obrotach stąd pytanie
1- jaka powinna być długość dolotu zakładam , że to co czytałem to powinna być dłuższa niż seryjny , a ja chce przedłużyć go o jakieś 10- 15 cm czy top coś da .
2 - czy warto zakupić komputer z silnika GT , do dalszych modów , łącznie z wizytą u coobcia :) , powiem że posiadam primerke z 99r , 2.0 i 130KM
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-17, 07:31

arrow76

ad. 1. Jak chcesz miec lepszy dół to na przepływce stożek zamontuj

ad. 2. Zmiana kompa zablokuje Ci immobilizer. Kuba przesunie Ci odcinkę, a jak planujesz grubsze mody to będziesz musiał to i tak wystroić ECUMASTERM

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 07:41

ecu master też jest w planach , kurcze to widocznie źle przeczytałem odnośnie stożka :( , ale cóż będzie trochę dłuższy od seryjnego a powietrze doprowadzę z nad kola . A i jeszcze jedno najpierw ecumaster , a później wizyta u coobcia tak ?? . Wspomnę jeszcze , że wymieniłem wałek z wersji GT i planuje mod wydechu 4-2-1 na fi-63mm bo mam możliwość zrobnienia po taniości tylko końcowy mam na fi55 , ale to chyba już nie będzie przeszkadzało

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-17, 07:45

arrow76 najlepiej to:

1. Dolot
2. MOd rozrzadu
3. Wydech
4. Ecumaster i strojenie. Jak tego nie robiłeś to nie dasz rady

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 07:55

dolot prawie gotowy , wydech będzie zrobiony w czerwcu bo trzeba zakupić , a reszta to juz do ugadania bo mod rozrządu to i tak u coobcia chce zrobić tylko chodziło mi o ten komputer czy jest sens wstawienia jak będę robił ecumaster ??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-17, 08:00

arrow76 nie. NIe ma sensu

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 10:55

to fajnie zawsze parę złotych zostanie :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-05-17, 12:18

bombel pisze:2. MOd rozrzadu
i mod rozrządu o co właściwie chodzi?
Czy jest jasiek info w necie np. hamerykańskie szpece. mają to jakoś opisane?
Jeżeli to jakiś patent Coobciowy to nie chce poznawać tajników tej operacji.

sorry sa OT

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-05-17, 14:13


Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-17, 18:21

arrow76, im krótszy dolot tym słabszy dół czyli dokładnie odwrotnie jak pisze bombel ;-) Jeżeli chcesz wstawić stożek to popatrz w dziale układ dolotowy jak ma to zrobione m.in. eszi. W P11 to najlepsze miejsce na stożek (nie licząc nadkola ale to już więcej rzeźbienia i niebezpieczeństwo zalania silnika)

Najlepszy sposób na polepszenie dołu i ogólnej charakterystyki momentu to przestawienie rozrządu. Wykonywałem takie przeróbki w niejednym już wozie i w każdym przypadku auto otrzymywało sporego strzała. Info na PW
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-05-17, 18:42

bodek, a u mnie na odwrót jest właśnie. PMW też tak miał

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 19:30

czytałem , że im dłuższy dolot tym dół jest mocniejszy , więc jak to jest czy to zależy od danego silnika ?? a jeśli chodzi o mod rozrządu to chce najpierw zrobic pozostałość a na samym końcu mod i strojenie

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-05-17, 19:35

arrow76 bo tak jest, dlatego w pewnych autach jest stosowany kolektor dolotowy o zmiennej długości dolotu, np w daewoo Nubirze 2.0 , lub maximie :)
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-17, 19:36

dzięki wielkie za info :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-17, 21:18

bombel, robiłeś pomiary długiego i krótkiego dolotu. Robiłeś to dupohamownią czy chociażby g-techem lub na rolkach? Ja robiłem dupohamownią, g-techem i startami z Kenetem. Kenet swoją C20 również robił pomiary z różnymi wersjami dolotu. Moje doświadczenia potwierdzają regułę a co do P11 to najrozsądniejsze jest miejsce między akumulatorem a błotnikiem. Jest tam w miarę chłodno, czysto i długość dolotu optymalna.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-17, 21:30

u xTomka w SR20VE na krótkim dolocie jest właśnie więcej Nm z dołu i większy jest peek Nm w stosunku do długiego dolotu z nadkola tzn. CAI.

Na mojej stronce masz wykresy które powiedzą coś o długości dolotu:
http://sumo.boo.pl/?p=469

PS. W ostatnio swapowałem SR20VE do sunnego N14 GTi i żeby szybciej było to zamiast CAI wleciał Stożek odrazu na przepływkę i wyszło na seryjnych wałkach 214Nm... Wcześniej CAI było popularne np. w Yarko wozie taka sama konfirugracja (wydech, kolekotr, ustawienie rozrzadu, przepływka) i było 206 czy tam 207Nm...

Długi dolot lepszy dół to w prasie tak piszą... Tak sama jak luźny wydech który psuje dół a już wiele razy przedstawiałem wykresy które mówią dokładnie co innego :-)

[ Dodano: 2010-05-17, 22:31 ]
Co do maximy to powyżej 5000obr.min się właśnie dolot wydłuża i poprawia górę zajebiście.
W Maxi u Szalonego doszło przynajmniej 35KM przy 6500obr.min...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-05-17, 22:24

Szczerze mówiąc cała ta historia dolot krótki / dolot długi , opiera się na testach , badaniach które były robione na silnikach starej konstrukcji (literatura z przełomu lat 70/80). Dlatego nie głupim stwierdzeniem było by, że obecne silniki różnie reagują na zmianę długości dolotu i trzeba metodą prób i błędów znaleźć optymalną długość.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

arrow76
wiem o czym pisze
Posty: 54
Rejestracja: 2010-05-04, 19:08
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: arrow76 » 2010-05-18, 06:02

i właśnie miałem zrobić coś takiego jak ma eszi tylko z nad kola pociągnąć rure do stożka

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-23, 13:42

Jeśli robić testy długości dolotu to na jednym aucie i w zbliżonych warunkach. U Tomka wleciały wałki z SR16 oraz przy okazji był zmieniany dolot. Jarkowóz i kolejne Sunny VE to tez inne auta ale nie kłócę się.

Chłodne powietrze to podstawa. Za akumulatorem jest nadmuch spod reflektorów ale można wywalić tłumik szmerów i spod nadkola poprowadzić rurę. Jeszcze lepiej tą rurę zakończyć w halogenie. Zrób tak, żeby jak najwięcej powietrza spoza maski leciało na stożek.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”