komputer z GT
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
komputer z GT
witam .
Mam pytanka dwa odnośnie mojego nismo. Czytałem sporo ale jakoś skołowany jestem , odnośnie dolotu , chciałbym żeby silnik lepiej reagował na mniejszych obrotach stąd pytanie
1- jaka powinna być długość dolotu zakładam , że to co czytałem to powinna być dłuższa niż seryjny , a ja chce przedłużyć go o jakieś 10- 15 cm czy top coś da .
2 - czy warto zakupić komputer z silnika GT , do dalszych modów , łącznie z wizytą u coobcia , powiem że posiadam primerke z 99r , 2.0 i 130KM
pozdrawiam
Mam pytanka dwa odnośnie mojego nismo. Czytałem sporo ale jakoś skołowany jestem , odnośnie dolotu , chciałbym żeby silnik lepiej reagował na mniejszych obrotach stąd pytanie
1- jaka powinna być długość dolotu zakładam , że to co czytałem to powinna być dłuższa niż seryjny , a ja chce przedłużyć go o jakieś 10- 15 cm czy top coś da .
2 - czy warto zakupić komputer z silnika GT , do dalszych modów , łącznie z wizytą u coobcia , powiem że posiadam primerke z 99r , 2.0 i 130KM
pozdrawiam
ecu master też jest w planach , kurcze to widocznie źle przeczytałem odnośnie stożka , ale cóż będzie trochę dłuższy od seryjnego a powietrze doprowadzę z nad kola . A i jeszcze jedno najpierw ecumaster , a później wizyta u coobcia tak . Wspomnę jeszcze , że wymieniłem wałek z wersji GT i planuje mod wydechu 4-2-1 na fi-63mm bo mam możliwość zrobnienia po taniości tylko końcowy mam na fi55 , ale to chyba już nie będzie przeszkadzało
ciapek,
viewtopic.php?t=1504
viewtopic.php?t=1504
arrow76, im krótszy dolot tym słabszy dół czyli dokładnie odwrotnie jak pisze bombel Jeżeli chcesz wstawić stożek to popatrz w dziale układ dolotowy jak ma to zrobione m.in. eszi. W P11 to najlepsze miejsce na stożek (nie licząc nadkola ale to już więcej rzeźbienia i niebezpieczeństwo zalania silnika)
Najlepszy sposób na polepszenie dołu i ogólnej charakterystyki momentu to przestawienie rozrządu. Wykonywałem takie przeróbki w niejednym już wozie i w każdym przypadku auto otrzymywało sporego strzała. Info na PW
Najlepszy sposób na polepszenie dołu i ogólnej charakterystyki momentu to przestawienie rozrządu. Wykonywałem takie przeróbki w niejednym już wozie i w każdym przypadku auto otrzymywało sporego strzała. Info na PW
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
bombel, robiłeś pomiary długiego i krótkiego dolotu. Robiłeś to dupohamownią czy chociażby g-techem lub na rolkach? Ja robiłem dupohamownią, g-techem i startami z Kenetem. Kenet swoją C20 również robił pomiary z różnymi wersjami dolotu. Moje doświadczenia potwierdzają regułę a co do P11 to najrozsądniejsze jest miejsce między akumulatorem a błotnikiem. Jest tam w miarę chłodno, czysto i długość dolotu optymalna.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
u xTomka w SR20VE na krótkim dolocie jest właśnie więcej Nm z dołu i większy jest peek Nm w stosunku do długiego dolotu z nadkola tzn. CAI.
Na mojej stronce masz wykresy które powiedzą coś o długości dolotu:
http://sumo.boo.pl/?p=469
PS. W ostatnio swapowałem SR20VE do sunnego N14 GTi i żeby szybciej było to zamiast CAI wleciał Stożek odrazu na przepływkę i wyszło na seryjnych wałkach 214Nm... Wcześniej CAI było popularne np. w Yarko wozie taka sama konfirugracja (wydech, kolekotr, ustawienie rozrzadu, przepływka) i było 206 czy tam 207Nm...
Długi dolot lepszy dół to w prasie tak piszą... Tak sama jak luźny wydech który psuje dół a już wiele razy przedstawiałem wykresy które mówią dokładnie co innego
[ Dodano: 2010-05-17, 22:31 ]
Co do maximy to powyżej 5000obr.min się właśnie dolot wydłuża i poprawia górę zajebiście.
W Maxi u Szalonego doszło przynajmniej 35KM przy 6500obr.min...
Na mojej stronce masz wykresy które powiedzą coś o długości dolotu:
http://sumo.boo.pl/?p=469
PS. W ostatnio swapowałem SR20VE do sunnego N14 GTi i żeby szybciej było to zamiast CAI wleciał Stożek odrazu na przepływkę i wyszło na seryjnych wałkach 214Nm... Wcześniej CAI było popularne np. w Yarko wozie taka sama konfirugracja (wydech, kolekotr, ustawienie rozrzadu, przepływka) i było 206 czy tam 207Nm...
Długi dolot lepszy dół to w prasie tak piszą... Tak sama jak luźny wydech który psuje dół a już wiele razy przedstawiałem wykresy które mówią dokładnie co innego
[ Dodano: 2010-05-17, 22:31 ]
Co do maximy to powyżej 5000obr.min się właśnie dolot wydłuża i poprawia górę zajebiście.
W Maxi u Szalonego doszło przynajmniej 35KM przy 6500obr.min...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Szczerze mówiąc cała ta historia dolot krótki / dolot długi , opiera się na testach , badaniach które były robione na silnikach starej konstrukcji (literatura z przełomu lat 70/80). Dlatego nie głupim stwierdzeniem było by, że obecne silniki różnie reagują na zmianę długości dolotu i trzeba metodą prób i błędów znaleźć optymalną długość.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Jeśli robić testy długości dolotu to na jednym aucie i w zbliżonych warunkach. U Tomka wleciały wałki z SR16 oraz przy okazji był zmieniany dolot. Jarkowóz i kolejne Sunny VE to tez inne auta ale nie kłócę się.
Chłodne powietrze to podstawa. Za akumulatorem jest nadmuch spod reflektorów ale można wywalić tłumik szmerów i spod nadkola poprowadzić rurę. Jeszcze lepiej tą rurę zakończyć w halogenie. Zrób tak, żeby jak najwięcej powietrza spoza maski leciało na stożek.
Chłodne powietrze to podstawa. Za akumulatorem jest nadmuch spod reflektorów ale można wywalić tłumik szmerów i spod nadkola poprowadzić rurę. Jeszcze lepiej tą rurę zakończyć w halogenie. Zrób tak, żeby jak najwięcej powietrza spoza maski leciało na stożek.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!