Poprawienie pracy układu zapłonowego SR20DE
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Poprawienie pracy układu zapłonowego SR20DE
Wiadomo, że dobry układ zapłonowy to podstawowo:
-sprawna świeca
-sprawne WN
-dobry aparat zapłonowy
-palec i kopułka
poprawić prace układu zapłonowego możemy w sosob bardzo prosty, ot wymienić wszystkie ww elementy na nowe, jeśli nie było to robione wszesniej możemy odczuc ile to daje w cywilnym samochodzie.
podczas zmiany świec próbujemy je wyindexować, nie stwierdzono jaki ma to konkretnie wpływ (tzn nie stwierdzono u nas w PL, ale USA pisze ze wzrost wynosci ok 2ps a przy nadcinaniu elektrod do 7ps). Indeksowanie polega na ustawieniu swiec względem głowicy tak aby elektroda była od strony zaworow wydechowych.
Dodatkowa masa silnika - ma wpływ ogółem na przepływ i transfery prądu w naszym aucie, jestem za cienki żeby to wyjasnic ale przydaje się i działa. Przewod mozeby wykorzystać z poloneza lub małego fiata, miedziana plecionke przykręcamy na silnik i łączymy z budą (połączenia mogą być np. miedzy kolektorem ssącym a kielichem, głowicą a kielichem, głowicą a pasem przednim, blok i buda). Zasada masowania jest taka żeby polaczenie było jak najkrótsze. Masą poza budą może bym minus akumulatora.
jak cos się znajdzie to dopisze, poniżej daje liste zamienników swiec
-NGK BKR6EY
-Denso k20tt
-Iskra 28G SFE65PRS GAS-SUPER, polecana dla gazu i PB, podobno można się zaskoczyć
przerwę ustawiamy na 1.1mm do 0.9mm, w tych parametrach jest spoko, a nasze SR podobno lubią duże przerwy rozpostarte iskry
-sprawna świeca
-sprawne WN
-dobry aparat zapłonowy
-palec i kopułka
poprawić prace układu zapłonowego możemy w sosob bardzo prosty, ot wymienić wszystkie ww elementy na nowe, jeśli nie było to robione wszesniej możemy odczuc ile to daje w cywilnym samochodzie.
podczas zmiany świec próbujemy je wyindexować, nie stwierdzono jaki ma to konkretnie wpływ (tzn nie stwierdzono u nas w PL, ale USA pisze ze wzrost wynosci ok 2ps a przy nadcinaniu elektrod do 7ps). Indeksowanie polega na ustawieniu swiec względem głowicy tak aby elektroda była od strony zaworow wydechowych.
Dodatkowa masa silnika - ma wpływ ogółem na przepływ i transfery prądu w naszym aucie, jestem za cienki żeby to wyjasnic ale przydaje się i działa. Przewod mozeby wykorzystać z poloneza lub małego fiata, miedziana plecionke przykręcamy na silnik i łączymy z budą (połączenia mogą być np. miedzy kolektorem ssącym a kielichem, głowicą a kielichem, głowicą a pasem przednim, blok i buda). Zasada masowania jest taka żeby polaczenie było jak najkrótsze. Masą poza budą może bym minus akumulatora.
jak cos się znajdzie to dopisze, poniżej daje liste zamienników swiec
-NGK BKR6EY
-Denso k20tt
-Iskra 28G SFE65PRS GAS-SUPER, polecana dla gazu i PB, podobno można się zaskoczyć
przerwę ustawiamy na 1.1mm do 0.9mm, w tych parametrach jest spoko, a nasze SR podobno lubią duże przerwy rozpostarte iskry
Ostatnio zmieniony 2015-02-28, 09:00 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 3 razy.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Dorabianie masy z przewodu zapłonowego?! Jaki to ma sens skoro przewód zapłonowy ma impedancję na poziomie kΩ.
Podłączanie dodatkowej masy między blokiem silnika a budą - jak najbardziej tak. Spowoduje to zmniejszenie strat napięciowych na przykład przy ładowaniu, rozruchu no i podczas pracy silnika. Spokojnie 50mV idzie odzyskać. Samo przeczyszczenie klem powoduje niekiedy odzyskanie 100-300mV.
Podłączanie dodatkowej masy między blokiem silnika a budą - jak najbardziej tak. Spowoduje to zmniejszenie strat napięciowych na przykład przy ładowaniu, rozruchu no i podczas pracy silnika. Spokojnie 50mV idzie odzyskać. Samo przeczyszczenie klem powoduje niekiedy odzyskanie 100-300mV.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
janusz, dodatkowa masa jakimś specjalnym kablem ma być dana? gdzie podać masę na silnik?? obojętnie gdzie czy np. na blok czy głowicę?
dodatkowa masa już sprawdziłem te foto na którym ją widziałem-był to sr20 z cewkami
proszę o indo jak wymienić palucha?
dodatkowa masa już sprawdziłem te foto na którym ją widziałem-był to sr20 z cewkami
proszę o indo jak wymienić palucha?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
Zwykła plecionka jak w polonezie/maluchu. Ja u siebie dałem między poduchą silnika a kielichem
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Jakby się komuś chciał wyjaśnić co to daje i na jakiej zasadzie działa, to będę wdzięczny. Wrzuciłem kiedyś do zakładek, ale nie zabrałem się do czytania
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html
http://www.sr20-forum.com/naturally-asp ... plugs.html
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Zielkq, zrobiłem indeksowanie u siebie, akurat z Januszem o tym ostatnio dyskutowaliśmy. Janusz nie wierzy w działanie tego moda, ja się skłaniam, że może działać, a na pewno nic nie zepsuje. W skrócie, wkręcasz świecę tak, żeby iskra powstawała od strony zaworów dolotowych/wtrysków. Działanie patentu opiera się na założeniu, że mieszanka w cylindrze nie miksuje się idealnie, od strony wtrysków jest bogatsza. Jeżeli podpalimy ją w tym bogatszym miejscu uzyskamy pełniejsze spalanie:
Przykład z forum (linki Zielkq-a) pokazuje, że da się w ten sposób uzyskać powtarzalne zwiększenie mocy/poprawienie spalania.
U mnie wymiana świec, indeksowanie i zwiększenie przerwy z 0.9 na 1.0 dało odczuwalną poprawę dynamiki. Świece te same, Denso K20TT, poprzednie miały przebieg 21tys. km.
Przykład z forum (linki Zielkq-a) pokazuje, że da się w ten sposób uzyskać powtarzalne zwiększenie mocy/poprawienie spalania.
U mnie wymiana świec, indeksowanie i zwiększenie przerwy z 0.9 na 1.0 dało odczuwalną poprawę dynamiki. Świece te same, Denso K20TT, poprzednie miały przebieg 21tys. km.
pozdr. Kamil
nismo46, piszac ten post operacje mialem juz zakonczona-dzieki za odpowiedz BĘDZIE DLA POTOMNYCH
faktycznie jak piszesz trza wycharatac brutalną siłą, mój stary paluch był dodatkowo przyrdzewiały na 2/3 styku z czopem aparatu, kopułka też juz swoje najlepsze czasy miała za sobą
koszt zabawy to 85zł ale efekt dla mnie jest wiecej jak zadowalający, auto jest po pierwsze bardziej elastyczne a po drugie ma duzo wiecej ochoty do ciągnięcia w wysokie partie-MOD NA PLUS!! polecam każdemu!!
wod2u, pobawie sie w indeksowanie przy wymianie swiec tj we wtorek,
zaplon to mega ważna sprawa, taka konkluzja dzisiejszego dnia!
faktycznie jak piszesz trza wycharatac brutalną siłą, mój stary paluch był dodatkowo przyrdzewiały na 2/3 styku z czopem aparatu, kopułka też juz swoje najlepsze czasy miała za sobą
koszt zabawy to 85zł ale efekt dla mnie jest wiecej jak zadowalający, auto jest po pierwsze bardziej elastyczne a po drugie ma duzo wiecej ochoty do ciągnięcia w wysokie partie-MOD NA PLUS!! polecam każdemu!!
wod2u, pobawie sie w indeksowanie przy wymianie swiec tj we wtorek,
zaplon to mega ważna sprawa, taka konkluzja dzisiejszego dnia!
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
VE Killer x2 Jak ma się niezależne cewki zapłonowe, to w każdej jest tranzystor kluczujący i impedancja, którą emiter tranzystora jest połączony z masą będzie odgrywać kluczową rolę. Trzeba ją zminimalizować - w miarę grube przewody masowe
Ideałem będzie zerowa impedancja, ale jak wiadomo tego się nie da zrealizować..... No chyba, że zejdziemy z temperaturą w okolice zera absolutnego i nagle pojawi się nam nadprzewodnictwo
Ideałem będzie zerowa impedancja, ale jak wiadomo tego się nie da zrealizować..... No chyba, że zejdziemy z temperaturą w okolice zera absolutnego i nagle pojawi się nam nadprzewodnictwo
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Świeca świecy nie równa
Zakupiłem sobie świece do mojej Avensis i Primery, kupiłem NGK BKR6EY oraz Denso k20tr11. Jeśli okaże się, że denso są zamiennikami również dla Nissana to pakuje je do SRki.
Na załączonym foto po lewej świeca Denso a po prawej NGK, Jakość wykonania, wykończenia, zapakowania oraz ogólne wrażenie na plus dla Denso. Dodatkowo Denso ma cieńszą elektrode, jak iryda tylko irydą nie jest. Ciekawe też est to że Denos były 3zł tańsze od NGK Emotikon smile
Co wy na to??
Zakupiłem sobie świece do mojej Avensis i Primery, kupiłem NGK BKR6EY oraz Denso k20tr11. Jeśli okaże się, że denso są zamiennikami również dla Nissana to pakuje je do SRki.
Na załączonym foto po lewej świeca Denso a po prawej NGK, Jakość wykonania, wykończenia, zapakowania oraz ogólne wrażenie na plus dla Denso. Dodatkowo Denso ma cieńszą elektrode, jak iryda tylko irydą nie jest. Ciekawe też est to że Denos były 3zł tańsze od NGK Emotikon smile
Co wy na to??
Ostatnio zmieniony 2015-02-19, 18:42 przez Ad@mus, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
przejdz na fajkocewki z CTR'a lub VW TFSI. Precyzyjniej zapłon da się ustawić i można zaoszczędzić nawet 2L na 100km na mocy też kilka procent
viewtopic.php?t=15336 - bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
O to to, mądrze chłop gada ->yapko
Miałem denso, miałem NGK - na denso wypadały zapłony na wolnych obrotach, na ngk nie.
Miałem denso, miałem NGK - na denso wypadały zapłony na wolnych obrotach, na ngk nie.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Tak to wygląda bo czubek górnej elektroda jest wyprasowany. Chyba wiecie o co mi chodzi.Ad@mus pisze:na tym foto elektroda wygladajak by była zniekształcona
Tutaj widać ślad po punktaku który "robi" czubek:
Gadałem z gościem który pracował w ASO Nissana w latach 90 i mówił, że układy zapłonowe Nissanów najlepiej pracują na NGK, bo świece NGK było pod nie projektowane - ile w tym prawdy, to nie wiem.Pawel18PL pisze:Miałem denso, miałem NGK - na denso wypadały zapłony na wolnych obrotach, na ngk nie.
U mnie na przyspieszonym aparacie zapłony nie wypadają, na ustawionym fabrycznie - owszem, wypadają.
yapko, tylko na jakim CAS-ie? Z VE 20V? Bo one po 300$ chodzą. Chyba, że jakaś rzeźba?
Opis przejścia na cewki:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... gle-Sensor
Opis przejścia na cewki:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... gle-Sensor
pozdr. Kamil
indeksowanie wykonane
nic nie trzeba podkladac, kilka prob na rozne cylindry i wsio się zgrało
opinie co do mocy nie mam ale odpalanie zimnego na duzy plus, praktycznie zaskakuje od razu, gdzie stare nieindeksowane potrzebowały trochę więcej czasu
ale uważam ze jeśli cos to ma zmienić to należy wykonać zwazywszy ze dużo czasu to nie zabiera
nic nie trzeba podkladac, kilka prob na rozne cylindry i wsio się zgrało
opinie co do mocy nie mam ale odpalanie zimnego na duzy plus, praktycznie zaskakuje od razu, gdzie stare nieindeksowane potrzebowały trochę więcej czasu
ale uważam ze jeśli cos to ma zmienić to należy wykonać zwazywszy ze dużo czasu to nie zabiera
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
ja dziś próbowałem u siebie i na świecach ngk wychodzi idealnie w stronę wydechu
podłożyłem drugą podkładkę z innej świecy o grubości 1,3mm i wyszło tak samo, także muszę o połowę cieńsze podkładki dobrać
podłożyłem drugą podkładkę z innej świecy o grubości 1,3mm i wyszło tak samo, także muszę o połowę cieńsze podkładki dobrać
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
marlos90, wkrecaj na rozne gary, weź jedna i proboj tak żeby spasowala, dokręcanie od momentu opory takie bezpieczne to od 1/3 obrotu do 2/3 obrotu tak wiec jak jedna się zgodzi to lecisz z druga
ja dodatkowo probowalem przekladac przed dokręceniem swiecy jej polozenie zaczynając od 12godziny prze 9, 6, i 3
jak nie pasowala to wypad na inny garnek, dodatkowo kazde gniazdo u mnie miało inne możliwości dociagniecia bo np. na 3 garnku max co można było z wyczuciem dokrecic to 1/3 obrotu na na 4 garnku to było już prawie 3/4 to takiego zicher polozenia
udało mi się bez podkładek ale trwalo to trochę czasu
ja dodatkowo probowalem przekladac przed dokręceniem swiecy jej polozenie zaczynając od 12godziny prze 9, 6, i 3
jak nie pasowala to wypad na inny garnek, dodatkowo kazde gniazdo u mnie miało inne możliwości dociagniecia bo np. na 3 garnku max co można było z wyczuciem dokrecic to 1/3 obrotu na na 4 garnku to było już prawie 3/4 to takiego zicher polozenia
udało mi się bez podkładek ale trwalo to trochę czasu
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
450zł-info w giełdzie i na PW
450zł-info w giełdzie i na PW
siemanko all, słuchajcie a ja mam inne pytanie, świece irydowe denso do VE występują w dwóch modelach gdzie różnicą jest przerwa pomiędzy elektrodą, które bardziej zalecane ? te z większą czy z mniejszą szczeliną ?
Poza tym przy aparacie zapłonowym jest malutki kondensatorek, ktoś go wymieniał ? wie jaki typ i pojeność oraz od czego jest ?
Poza tym przy aparacie zapłonowym jest malutki kondensatorek, ktoś go wymieniał ? wie jaki typ i pojeność oraz od czego jest ?
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.