Strona 1 z 1
Silnik od Skyline do p11 GT
: 2012-08-30, 16:43
autor: marcian11
Witam. Zastanawiam czy nad swapem silnika Rb20DET z cała wiązka oraz komputerem plus skrzynia. Tylko kwestia czy ten silnik da radę upchnać pod machę i podłączyć tak żeby wszystko śmigało jak należy. Próbuję skontaktować się z coobciem ale nie odbiera telefonu. Oto link do pracy silnika youtube.com/watch?v=R6qvEZrdQt0&feature=channel&list=UL oraz do aukcji
http://otomoto.pl/nissan-200-sx-skyline ... 57851.html Proszę o szybką pomoc i opinie czy warto się w to bawić czy lepiej aktualny silnik trochę podkręcić na dmuchawce?
: 2012-08-30, 17:22
autor: bombel
marcian11 skyline ma naped na tył., wiec silnik jest ułozony wzdłużnie. Mega rzeźba zupełnie nie opłacalna
: 2012-08-30, 17:33
autor: Ryba
Bez dwóch zdań jest to nie do ogarnięcia... Człowieka który by zrobił taki SWAP uznał bym za sadomaso
Lepiej jak już kombinować to VQ upchaj.. jest pare projektów w UK jak równiez w Australii wiec szlaki przetarte

: 2012-08-30, 17:40
autor: DiLGT
za duzo need for speeda
Zdecydowanie lepiej podkrecic obecny silnik na dmuchawce
: 2012-08-30, 18:15
autor: Neptune
W ogłoszeniu jest napisane żeby nie sugerować się ceną... nie oddadzą całego swapa za 1000 zł

Za tą cenę dobry silnik DEH mamy do P11 bez skrzyni i wiązki
Nie opłacalna zabawa 1000000 przeróbek itd.
Jak masz 10 koła to możesz "trochę" podkręcić swój silnik na dmuchawce

Tylko pamiętaj że bez remontu silnika (nie warto bez), sprzęgła, turbo-kitu i masy pracy się nie obejdzie.
: 2012-08-30, 23:39
autor: Ryba
szlaki przetarte .. wiec do roboty

: 2012-08-30, 23:51
autor: marcian11
Jeśli chodzi o cenę tego silnika to 7tysi. Wcześniej myślałem jeszcze nad opcją VVL+T lecz zrobię raczej swój jeśli chodzi o remont silnika to co konkretnie masz na myśli?mniej więcej jaki może być koszt?
: 2012-08-31, 00:04
autor: Ryba
zalezy gdzie i u kogo to zrobisz.. Remont tzn wymiana pierścieni panewek wyważenie układu ewentualny zakup tłoków GtiR Pulsar Sunny. Regeneracja głowicy itp. bez tego nie ma co pchać się w turbo bo i tak cię to nie minie.
: 2012-08-31, 00:16
autor: killer2000
bez remontu paneweczki szybko powiedzą papapappa
: 2012-08-31, 06:42
autor: bombel
marcian11 jeśli chodzi o turbo to masz w moim podpisie. Jak o swap na silnik ze skya to myślę, że w 40.000 PLN sie zmiescisz o ile znajdziesz chetnego do tej roboty

: 2012-08-31, 10:47
autor: BaSsGrU
Jest też opcja żeby upchnąć ten silnik od skaja i połaczyc go ze skrzynią z primery, metodą chałupniczą - flasza aluminiowa łaczaca do tego żeźba z łapami silnika.
nie wiem tylko czy półosie i skrzynia wytrzyma to wszystko.
A inajwazniesze potrzebowała byś znalexc kogoś kto potrafi zeźbić nalepiej jakiegoś mechaniko metaloplastyka.
: 2012-08-31, 11:25
autor: Pawel18PL
Heh to jest jednak 6 cylindrów w rzędzie, nie wiem czy zmieściło by się poprzecznie do kierunku jazdy
![;] ;]](./images/smilies/krzywy.gif)
: 2012-08-31, 11:31
autor: scubzik
marcian11, zmieścić się zmieści .. ale musisz rzeźbić ścianę grodziową .. budować nowe mocowania silnia .. i przerabiać mocowania akcesoriów ..
W skrócie .. będzie to budowa auta od podstaw.. Jak masz kasę , czas i zapał .. to ja jestem ZA takim projektem ..
Musisz jednak znaleźć kogoś (chyba że sam masz takie pojęcie) kto zaprojektuje budę niemal od nowa..
Przeróbki komory silnika i ściany grodziowej to nie wszystko .. tnąc ścianę musisz zadbać o sztywność budy, dodatkowo trza przerobić zawieszenie i tylną część podłogi (jak nie całą) pod wał i dyfer ..Jeśli zaczniesz ciąć bez dbania o wzmocnienie .. to w najlepszym przypadku rozjedzie Ci się geometria .. w najgorszym rozleci buda. .

: 2012-08-31, 11:36
autor: BaSsGrU
jak się popieści to się wszystko zmieści
Ale faktycznie rozmiar mógł by być problemem wiec spprawny metaloplastyk miał by co robić - tu wytnę, a tam wspawam

: 2012-08-31, 11:40
autor: scubzik
chyba że kupić budę od p10 4x4 . .tam jest wszystko (powiedzmy) przygotowane .. Trza tylko rzeźbić ciut komorę ..
ale da się :

: 2012-08-31, 12:27
autor: Ryba
chłopaki ale o czym my się wypowiadamy... przecież to jest chore.. na logikę koszt takiego SWAPA to równowartość kupienia Skylina + przełożenie kierownicy.
Kolejną sprawą jest funkcjonalność takiego auta - kompletny brak trakcji, auto nalezało by poszerzyć o jakieś 40 cm aby odpowiednie koła wraz z ogumieniem przeniosły napęd do tego męskie sprzęgło oraz układ przeniesienia napędu. Wydatki wydatki wydatki

: 2012-08-31, 12:49
autor: Pawel18PL
Ryba, z tymi mocami do przeniesienia to nie ma szału przecież to tylko 170-210KM

: 2012-08-31, 13:50
autor: Ryba
Na silniku ze Skyline 170-210 KM

Chyba sie nie zrozumieliśmy

: 2012-08-31, 13:55
autor: bombel
Tu jest RB20

: 2012-08-31, 13:57
autor: BaSsGrU
RB20 występował w wersjach:
- RB20E; jeden wałek rozrządu, 130 ps @ 5600 rpm, 171 Nm @ 4400 rpm.
- RB20ET; jeden wałek rozrządu, turbo doładowany, 145 PS @ 6000 rpm, 206 Nm @ 3200 rpm.
- RB20DE; dwa wałki rozrządu, 155 PS @ 6400 rpm, 186 Nm @ 4400 rpm.
- RB20DET; dwa wałki rozrządu turbo doładowany, 215 PS @ 6400 rpm, 265 Nm @ 3200 rpm.
- RB20P; jeden wałek rozrządu 94 PS @ 5600 rpm, 142 Nm @ 2400 rpm.
- RB20DET-R; dwa wałki rozrządu turbodoładowany 210 ps @ 6400 rpm 245 Nm @ 4800 rpm
skopiowałem z innego forum

: 2012-08-31, 14:16
autor: Ryba
ok, mi chodziło cały czas po głowie RB26 heh.. no tym bardziej moim zdaniem nie ma to sensu

: 2012-08-31, 15:14
autor: BaSsGrU
kiedyś chciałem wsadzać do micry silnik od sunny 1.6. Ludzie z forum pisali mi że nie warto, że poco i ze straszne koszty i mega rzeźba, że półosie ze mocowania i co tam więcej nie pamiętam. - posłuchałem i temat swapa odpuściłem, chwilę później pojawiły się dwie micry 1.6. więc raczej nie rozpisujmy się nad tym czy to ma sens czy nie.
: 2012-08-31, 16:26
autor: SiwoL
BaSsGrU pisze:kiedyś chciałem wsadzać do micry silnik od sunny 1.6. Ludzie z forum pisali mi że nie warto, że poco i ze straszne koszty i mega rzeźba, że półosie ze mocowania i co tam więcej nie pamiętam. - posłuchałem i temat swapa odpuściłem, chwilę później pojawiły się dwie micry 1.6. więc raczej nie rozpisujmy się nad tym czy to ma sens czy nie.
Dokladnie masz racje takie bajkopiszenie nikt tego nie próbował a każdy pisze że się nie da. Napewno więcej roboty niż z popuralnym swapem VE czy Det ( z fwd ) ale nic nie jest nie możliwe;)
: 2012-08-31, 17:10
autor: bombel
SiwoL pisze:Dokladnie masz racje takie bajkopiszenie nikt tego nie próbował a każdy pisze że się nie da
Kto z Was widzial ten silnik na zywo??
Engine type: rb20det
Displacement (cc): 1998
Dimensions m/t (l / w / h) (mm): 845x660x685
Dimensions a/t (l / w / h) (mm): 830x660x685
Primera P10 ma szerokość:
1694 mm
Jat tam chcecie zmieścić silnik poprzecznie i skrzynię?
: 2012-09-01, 11:13
autor: Ryba
Chyba ktoś nabrał wody w ustach
BaSsGrU nie porównujmy tego teamu do SWAPA silnika 1,6 do micry.
Tu koszty oraz sama przebudowa P11 z FWD na RWD jest sprawą mało opłacalną - wręcz szaloną ale jak zawsze powtarzam nie mój cyrk nie moje małpy

: 2012-09-02, 13:46
autor: killer2000
wszystko się da zrobić tylko duże jajca są potrzebne
