Strona 1 z 2

Skrzynia Almera GTi a Primera P11

: 2009-12-29, 23:23
autor: MacGayver
Ciekawi mnie czy skrzynia od Almery GTi przypasuje pod półosie z Primery P11, czyli możliwości podmianki skrzyni w P11 na tą z almery. Ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie? :-P
Pozdro
MacG

: 2010-01-04, 08:45
autor: bombel
Bedzie pasowac. Skrzynie z ALmery ma Lukas w swojej P10

: 2010-01-06, 09:14
autor: goago
w Sunnym mam skrzynie od p11GT. Na kołach 195/50r15 Vmax to 220km/h przy 7000rpm na 5 biegu. Prędkość zmierzona na hamowni nie licznikowa... wydaje mi się że jest mega krótka.
Jestem ciekaw jak przy tym wypada oryginalna skrzynia gti macie jakieś dane?

: 2010-01-06, 11:23
autor: Neptune
No faktycznie mega krótka :-| Ale za to niezły kop na każdym biegu.
Ja jestem ciekaw do ilu by w maxie seryjną z p10 doleciał w odcince 7500.

: 2010-01-06, 12:19
autor: Ryba
hehe... :mrgreen: To już jest kosmos.. :)

Mnie za to ciekawi jaki da wyniki połączenia skrzyni z P10 GT a silnika z P11 :roll:

: 2010-01-06, 15:26
autor: Coobcio
Bardzo fajny mod, swapowałem taką skrzynie w dawnym aucie Archego - znacznie poprawia dynamikę auta no i wsyztko pasuje PnP łacznie z czujnikiem prędkości.

[ Dodano: 2010-01-06, 15:45 ]
Przełorzenia skrzyń biegów występujących z silnikami SR wszystkie jakie znam oto one:

SR16VE
1st 3.333
2nd 1.955
3rd 1.333
4th 0.975
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.444



SR20DE
Estate Type Manual 5-speed
1st 3.063
2nd 1.826
3rd 1.207
4th 0.927
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.177



SR20Di/De
Type Manual 5-speed / 4-speed automat
1st 3.063 / 2.861
2nd 1.826 / 1.562
3rd 1.270 / 1.000
4th 0.927 / 0.698
5th 0.733 / -
Rev 3.154 / 2.310
Final gear ratio 4.056 / 4.072



Almery N15 GTi (III i IV nie znacznie krósza jak w P10GT/Sunny GTi...)

Five speed manual
1. 3.063 m
2. 1.826 m
3. 1.286 m
4. 0.975 m
5. 0.756 m
W 3.417 m
Gł 4.177 m

No i zdecydowanie najciekawsza skrzynia, mega rodzyn, zaporowo droga a mianowicie SR16VE N1 w wersji NISMO (mocna płytkowa szpera i mega ciasne zestopniowanie biegów) oto i ona:
Obrazek[/img]

Hehe dla przykładu 8000obr.min na IV biegu jedziemy 170km/h na V biegu przy 7000obr.min mamy ok 200km/h...

: 2010-01-06, 21:32
autor: romano
Dorzucę przełożenia z P11 GT

1. 3.0625
2. 1.8261
3. 1.2857
4. 0.975
5. 0.7556
W 3.1538
Gł 4.3750

: 2010-01-06, 22:03
autor: Coobcio
oooo to P11 GT ma najkrótszą skrzynie, przełorzenia 1-5 takie same jak w Almerze Gti ale przełożenie głowne krótsze no i co ciekawe wsteczny bieg dłuższy :D

Bardzo proszę sprawdź poprawność przełorzenia głowngo - czy nie kopnąłeś się w przepisywaniu :)

: 2010-01-07, 08:07
autor: romano
Coobcio pisze:Bardzo proszę sprawdź poprawność przełorzenia głowngo - czy nie kopnąłeś się w przepisywaniu
Wszystko gra, stosunek zębów 70/16.
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, przełożenia skrzyni z P10 GT (SR20DE) są takie same jak w zwykłej P11 (SR20De).

: 2010-01-07, 10:31
autor: Coobcio
o to uaktualnienia trzeba wprowadzić :)
Dziękuje za podzielenie się tą fajną wiedza :)

Osobiście mi by najbardziej pasowała skrzynia z N15 GTi czy P11 GT do tego przełorzenie głowne dać 4,8 lub 5,0 no i wsadzić szperę płytkową... :D
Przy sprintach ruszała by się z II biegu no i nie było by zmułki z III na IV jak się bije, bo na chwilę obecną strasznie to czuć no i widać:
http://www.youtube.com/watch?v=F5zWDKr-U2k

: 2010-01-07, 18:50
autor: xtomek
No to zobaczymy jak sobie poradzi skrzynia zSR20 De/P10 z motorkiem VE. Sam jestem ciekaw. :-P Na trójce było w czerwonej 180. Teraz sprzęgło 0-1 spiek. Nie ma przeproś.

: 2010-01-07, 22:46
autor: Coobcio
Pod tą wartość Nm co ma czerwona to sporo za długa skrzynia, moje sunny dużo lżejsze trochę mocniejsze a wyraźnie czuję że na IV już nie podaje...
I i II ok. III mam do 145km/h przy 8000obr.min też w miarę ok ale czwórka do 210 jest zdecydowanie za długa optymalnie by było maks jakies 195-200 przy 8000 myślę że jakieś 0,2 sek na ćwiartkę by mi to dało...

: 2010-09-14, 15:15
autor: Jarzyn
Hej, mam takie pytanie, czy skrzynia z P11 GT jest w 100% PnP do Sunny N14? I czy półośki podejdą z N14 ?
I jak jest ze skrzyniami do SR20VE/SR20DET (z U13), czy tam podchodzą normalnie te z SR20DE z N14 na przykład i z P11GT (SR20DEH) ?

: 2010-10-31, 18:32
autor: pulp
Witam.Mam prozbe do uzytkowników Primery p11 gt...Czy mógłby ktos sprawdzic jaka wypada predkosc na 2ce i 3ce przy odcince??Chodzi mi o rożnice w porównaniu do sunny gti które zdaje sie powinno mniec na 2ce ok 120.Prosiłbym tez o sprawdzenie nr wybitego na oryginalnej skrzyni GT zeby miec pewnosc przy ewentualnym zakupie.Za pomoc byłbym wdzieczny :roll:

: 2010-10-31, 22:18
autor: Rysiu83
2 to około 110 a 3 około 150 km/h przy 7100 obr.min

: 2010-11-01, 09:06
autor: MRC
mnie właśnie cały czas nurtuje ta skrzynia z p11 GT parę razy jeździłem p11-tką i mi z kolei ta skrzynia wydawała się dłuuuuuuga szczególnie ten drugi bieg... mi sie wydaje że sunnym przy 7500tys nie dobije na II do 110 km/h dlatego ciekawi mnie co za skrzynie ma goago że jest taka mega krótka :->

a jeszcze dodam że u mnie na V można zamknąć licznik i do odcinki jeszcze trochę...

: 2011-01-02, 12:00
autor: bombel
To ja się podłacze pod temat.

Interesuje mnie szpera do mojej skrzyni lub wymiana całej skrzyni.

Na hamowni na 5 biegu Vmax to 230 km/h. Odcinki nie mogę przesunąc bo juz z Kubą próbowaliśmy i jest lipa. Auto nie pali

Mile widziane linki :)

: 2011-01-02, 17:28
autor: Ryba
bombel generalnie mam pytanie do Ciebie.

Powiedz mi czy ... Ty masz na obecnym setupie zwykłą skrzynkę??

Czy przy instalacji turbo kitu np. krótka skrzynia z P11 GT jest dobrym wyborem.. ?

: 2011-01-02, 17:33
autor: bombel
Powiedz mi czy ... Ty masz na obecnym setupie zwykłą skrzynkę??
Skrzynia standard z P11.144 identyczna jak w 1,8. Jak znajdę przełożenia to wrzucę.

Do turbo im dłuższa skrzynia tym lepiej

Chce szpere bo przy tej mocy tzreba przy przyspieszaniu mocno trzymać kiere

[ Dodano: 2011-01-02, 17:41 ]
Dobra mam. Typ skrzyni: RS5F70A:

1: 3.3333
2. 1.9545
3. 1.2857
4. 0.9268
5. 0.7556

R. 3.2143
M. 4.1765

: 2011-01-02, 17:47
autor: Ryba
Rozumiem.. :)

Dzięki za info...

Jednak przy Turbo sofcie do mocy 220KM taka skrzynka z serii GT lub GTi raczej była by na plus.. ??

: 2011-01-02, 17:50
autor: bombel
Ryba pisze: Jednak przy Turbo sofcie do mocy 220KM taka skrzynka z serii GT lub GTi raczej była by na plus.. ??
Długa skrzynia w turbo jest lepsza, bo przy zmianie biegów turbo przestaje dmuchać i trzeba na nowo je napedzać. Krótka skrzynia tylko do N/A

: 2011-01-02, 19:46
autor: Pawel18PL
Ryba ale przy kompresorze to, aż tak nie trzeba kombinować ze skrzyniami bo po prostu dajesz kółko które w teorii wyda do bara a mbc masz wyskalowane na 0,5 i nie będzie przestawało dmuchać bo te 0,5 bara pojawi się bardzo wcześnie:)

: 2011-01-02, 20:05
autor: Ryba
Kompresor, kompresorem... powiem Ci tak.. też się ostro napaliłem na kompresor... ale jest to mało rozwojowe.. wykalkulowałem że przy turbo sofcie koszty w porównaniu do kompresora są o 20% większe mowa o samych częściach.

Żeby było to bezpieczne ( mowa tu o monitorowaniu doładowania itp. ) musisz mieć tak naprawdę wszystko to co w turbo.

Konfrontacja może być ciekawa jednak, dużo użytkowników mając kompresor przerzuca się na turbo...

Wracając do tematu, jeśli ktoś znajdzie linki pomocne do zdobycia szpery do naszych skrzynek
to będziemy wdzięczni... :)

: 2011-01-02, 20:09
autor: Pawel18PL
Ja zamierzam wrzucić kompresor i chyba przy wymianie sprzęgła na spiek wrzucę skrzynię z primery slx z tego co pamiętam chyba jedna z dłuższych wg informacji jakie wyczytałem na forum

: 2011-01-02, 20:11
autor: Ryba
przy kompresorze który ma całkowicie inny charakter doładowania taka modyfikacja może być nietrafiona...

: 2011-01-02, 20:24
autor: Pawel18PL
Nie sądzę, żeby była nietrafiona ponieważ doładowanie docelowe 0,5 bara będzie już w okolicach 3k rpm, a dzięki lżejszemu zamachowi które już mam silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty co przełoży się na szybkość wzrostu doładowania na niższych obrotach, problemem może być jedynie przygasanie po wysprzęgleniu z wyższych prędkości obrotowych ale z tym też można sobie poradzić ustawiając wolne obroty deczko wyżej, sorki bo delikatny OT wyszedł ale i tak zostaje przy swoim, że dłuższa skrzynka w autach z doładowaniem to ruch w dobrym kierunku:)

: 2011-02-24, 11:13
autor: PumaRST
Takie pytania z głupa. Gdzie jest na skrzyni wybite numer skrzyni jako całego elementu ??

: 2011-11-09, 17:28
autor: Boro1989
czyli po przestudiowaniu całego tematu wychodzi na to że seryjne skrzynia od P11 GT pasuje PnP do SR20De , czyli zwykłej p11 tak?:P a SRI miały inne skrzynie niż zwykłe P11 czy takie same?? bo zastanwiam się nad wymienieniem u siebie skrzyni na tą właśnie z P11 GT..

przepraszam za odgrzanie kotleta ale nie chce tworzyc milion nowych tematów :( :evil: :evil: :-( :-(

na 5 , mam równe 3 tys obrotów i 120km/h ale skrzynia wydaje mi się jakoś mega długa.. czy to będzie zmarnowanie pieniędzy?

: 2011-11-09, 18:51
autor: bombel
Boro1989 SRi to tylko pakiet stylistyczny. P11 GT ma krótsza skrzynię niz wszystkie pozostałe 2,0

: 2011-11-09, 18:58
autor: Boro1989
okej dzięki wielkie za wiadomośc zaczynam szukac powoli takiej skrzynki :)