Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE (oraz GA14/16DS)

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

AAAA Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE

Post autor: counterox » 2010-03-22, 18:18

Nie wiem na ile KM i momentu zabiera ten katalizator pierwszy. Może nawet nic nie zabiera ;) Ale przynajmniej zrobie sobie porting i jak zamontuje ten kolektor to będzie szczelny :)

A że jest to najzwyklejszy kolektor do GA16, to Ci przyznaję rację.
Może urwę 0,01 sekundy do pierwszej 100, bo przód będzie ciut lżejszy :mrgreen:

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2010-05-14, 15:16 przez counterox, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-23, 13:59

Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie :P
No niestety miałeś rację.
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne ;)

Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.

Coobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
To już nie to samo ;)

[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-03-26, 17:47

NadiR pisze:
Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie :P
No niestety miałeś rację.
cyt."Wg regulaminu dla aut z turbodoładowaniem stosuje się przelicznik pojemnościowy x1.7 (z zapłonem ZI) lub x1.5 (z zapłonem ZS), więc bez względu na rodzaj zapłonu auto o tej pojemności będzie klasyfikowane w klasie piątej" czyli 4łapy, Evo i inne ;)

Więc trzeba się zastanowić, czy torowe sprinty czy uliczne i nie tylko (bo na1/4 pewnie też turbo to turbo i nie ma jaka pojemność?)
Jak bym na turbo się zdecydował to w sumie i tak: wałki DS, 4-2-1+73c i wydech bym zrobił + turbo oczywiście.
W portinigi inne juz bym odpuścił na starcie.

Coobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
To już nie to samo ;)

[ Dodano: 2010-03-25, 09:21 ]
Pytanie wtryski od 2.0, którego brać? De p10, p11 - bez różnicy ? razem z listwą i czy dużo trzeba rzeźbić?
Raczej 4-2-1 i 73c na wiele ci się przy turbolocie nie zda;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-26, 18:34

SiwoL pisze: Raczej 4-2-1 i 73c na wiele ci się przy turbolocie nie zda;)

Chyba odwrotnie kolego :-D

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-26, 19:36

Odmulony kolektor ssacy jak najbardziej ale wydechowy 4-2-1 to niby do czego?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-26, 21:11

NadiR pisze:Chyba odwrotnie kolego :-D
Na kolektorze 4-2-1 nie zamontujesz turbiny :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-03-26, 23:49

Bullshit
tzn. może być 4-2-1 i turbo :P tylko że dalej np. na samym końcu.


Obrazek

To tyle z OT

A co do tego kolektora bez kata to daje coś tam na wyższych obrotach. wiem bo miałem założony taki z 100nx tyle, że w GA14DS

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2010-03-27, 00:16

ciapek pisze:Bullshit
tzn. może być 4-2-1 i turbo :P tylko że dalej np. na samym końcu.
Ma to sens jak masz silnik z tyłu - w przeciwnym razie lag przeogromny będzie :)

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-03-27, 00:22

No tak np. taka Toyotka MR2 spoko fura, a ta fota to tylko dla jajec wstawiona.

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2010-03-27, 02:00

A czy my rozmawiamy o silniku z tylu czy o GA16DE????
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-27, 08:54

SiwoL pisze:A czy my rozmawiamy o silniku z tylu czy o GA16DE????

Do 4-2-1 to się zgodzę, nie ma gdzie, ale napisałeś że i ssący więc :) ....
Poza tym na razie będzie mocne N/A, więc żadna podmiana wałków, porting itp. dla ewentualnego przyszłego turbo nie zaszkodzi, a 4-2-1 zawsze można zdemontować i odsprzedać, więc nie ma tego złego ;)


pozdro



ps. ssący wczoraj już wym. i wcześniej egr out. Idzie suka lepiej nie ma co, ale to dop. początek, teraz 4-2-1 i walki DS.

Pytanie: bo przepiąłem kostkę ssącego 74c na 73c ale nie wiem za co ona odp. bo są inne:
(na foto zaznaczyłem o jaką kostkę chodzi) co by mi coś nie wariowało:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-03-27, 08:59 przez NadiR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-27, 08:57

NadiR pisze:Poza tym na razie będzie mocne N/A
czekamy czekamy i nic ;)

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-27, 09:09

rz pisze: czekamy czekamy i nic ;)

Jeszcze się zawstydzisz :oops: ;)

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-27, 09:31

NadiR pisze:
rz pisze: czekamy czekamy i nic ;)

Jeszcze się zawstydzisz :oops: ;)
Czy ja wiem... mysle, ze tak optymistycznie nie bedzie :)

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-03-27, 19:31

rz pisze:
NadiR pisze:
rz pisze: czekamy czekamy i nic ;)

Jeszcze się zawstydzisz :oops: ;)
Czy ja wiem... mysle, ze tak optymistycznie nie bedzie :)

No ja optymista zawsze ;)

ps. pojedynek 100nxa z P10tka czemu nie :) ciut masz lżejszy wózek bo chyba o jakies 50kg, ale damy radę.

ps. obecnie ile masz km? masz już wałki od DS?
Ja dop. shamuje wóz po wszystkim (bo jak wchodzić to raz a porządnie, bez pier.....a)
.... czyli jak osiągnę "teoretyczne" 130-140km N/A oczywiście.

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-27, 21:48

Ile mam? Szczerze to nie mam pojecia ale stawiam na 105KM/150Nm a to dopiero polmetek bo zostalo jeszcze pare rzeczy do ogarniecia. Zawias zrobiony wiec mozna spokojnie moc na asfalt przenosic ;) A powalcz jeszcze z masa bo ja ze 40kg jeszcze moge zejsc ;)

pzdr
rz

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2010-03-27, 22:19

Kolektor z katalizatorowego na bezkatalizatorowy wymieniony :)
Bez kanału jest kupa pierdo... ale satysfakcja, że zrobiło się samemu - bezcenne !

Efekty dupohamowni:
Niskie obroty około 2,5-3 tys. obrotów lekka poprawa NM
- powyżej 4 tys. obrotów znacznie wyczuwalny lepszy ciąg

Dodam, że mój kolektor miał wybity katalizator, więc spaliny wpadały do pustej gruchy i zawirowywały.. Teraz jest prosta rura, więc i spaliny nie zawirowywują i jest ciut ciszej w aucie ;)

Pozdrawiam
i polecam dla właścicieli p11 z parszywych Niemiec

Awatar użytkownika
Marecki
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-08, 13:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

[N15] 1,4 87km co z nią zrobić...?

Post autor: Marecki » 2010-05-08, 14:17

Witam

Mam kilka pytań. Co zrobić z tym 87 konnym demonem? Koszta im niższe tym lepsze :)
Na forum almery doradzono mi, żebym zamontował stożek. Koszta nie są duże, więc myślę, że ok. Teraz nie wiem jaki kupić czy k&n czy simota?

Co jeszcze mogę w niej zrobić, nie za dużym kosztem, żeby ładnie się bujała :)

Pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-08, 18:14

Nie za dużym kosztem to możesz ją wybebeszyć do gołej blachy i na pewno odczujesz poprawę osiągów ;-) Wydając ~1200zł możesz ugrać ok. 10KM.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Marecki
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-05-08, 13:39
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: Marecki » 2010-05-08, 22:28

łoł to tak em.. no cienko xD bo turbo raczej odpada, bo instalacja przewyższy cenę samego auta więc nie.

a powiedzmy 2.000 zł. co robić? :)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-05-09, 10:48

Za 2 kpln możesz zrobić układ wydechowy ze zwykłej stali z kolektorem 4-2-1, porządny dolocik np CAI, pokręcić wałkami i przestawić zapłon. Powinno to podnieść moc do ok. 100KM i delikatnie poprawić charakterystykę momentu. Piszę delikatnie bo przy 1.4 spektakularnych przerostów nie należy się spodziewać. Czy warto? hmmm... :-) Na grubo to iść w turbo. Bezpieczne 140KM na seryjnych gratach powinno dać się ugrać.

Przenoszę temat do działu głównego bo nie bardzo pasuje do ukł. dolotowych
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-09, 20:51

W 1.4 grzebanie to ci weterani nawet odradzą.... nie ma sensu..... tylko swapik :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-05-09, 21:24

najpierw swap na ga16de a potem zabawa z tym co ci bodek pisal ...albo najlepij zrobic to co w almerce mlodegozura :) czyli dogonic gti a jest to mozliwe

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2010-05-13, 21:35

Witam. Ostatnio u siebie w GA16DE kolektor 73C robiłem porting :-D . Tak to wyszło :

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-14, 09:20

Rozumiem jeszcze bardziej rozciągnąłeś 73c? Założony i czuć coś lepiej?



Mam pytanie co do wałka ssącego od DS: mam już na stanie i mierzyłem krzywki "na chłopski rozum" i mają ok. h-40mm.... to odp. czy nie? Silnik był DS i gość mówił, że wyjął górny od kolektora ssącego. ale chciałbym się upewnić po czym poznać ten wałek.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2010-05-14, 11:36

Na pewno ten.
1 zdjęcie ostatnia krzywka to takie okrągłe napęd pompki paliwa: Jest
2 zdjęcie zielony pasek: Jest

w ga14ds ów pasek na 50Y jest żółty
w ga16ds jest zielony

PS. ile płaciłeś za jeden wałek?

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-14, 11:58

ciapek pisze:Na pewno ten.
1 zdjęcie ostatnia krzywka to takie okrągłe napęd pompki paliwa: Jest
2 zdjęcie zielony pasek: Jest

w ga14ds ów pasek na 50Y jest żółty
w ga16ds jest zielony

PS. ile płaciłeś za jeden wałek?
To mnie uspokoiłeś :)

A tak sobie zapłaciłem 117zł pobranie, ale gość chciał 300 za silnik, ale z przesylka z 400 by wyszlo, ale po co mi on.

Kiedyś 2 szt wyrwałem za 200zł z przesyłką, ale odsprzedałem Coobciowi, bo się pozbyłem NX-a.

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2010-05-14, 14:35

NadiR pisze:Rozumiem jeszcze bardziej rozciągnąłeś 73c? Założony i czuć coś lepiej?
Powiem Ci tak, wielkiego przyrostu mocy nie ma, lecz czuć, że samochód trochę płynniej chodzi.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-05-15, 12:45

Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...

A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-15, 13:22

Coobcio pisze:
A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410

Mam zamiar złamać magiczne 130km :-P :mrgreen: ale na razie tylko wałek zapłon i może dolot i LPG BRC SQ24 a next dalesze modzenia bo zostawiam Primerę, którą odkupią teście więc ze sprzedaż problemu nie będzie także modzić trzeba bo auto jest w gut formie :)

ps. no i jak byś na zlocie coś zapodawał to ja się pisze na moda r. bo nie wiem czy kolega Katod to robi...ale się chyba nie znacie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”