Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Rady jak zwiększyć moc w GA14DE i GA16DE (oraz GA14/16DS)

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-06, 18:04

Kuba - tak na marginesie - wtryski z sr20det pewnie nie podejda pod ga16?? Generalnie nie wiem czy pamietasz ale kiedys mowilem Ci ze troche mi primera oleju bierze co denerwuje mnie przy przebiegu 98000... Wiec zastanawiam sie czy nie wyrwac z niej silnika na wiosne jak juz bede wozil sie sx'em i nie sprobowac zrobic malego remontu na wlasna reke (plus ten porting strasznie mnie zainteresowal...).

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 21:49

Porting i przede wszystkim roztoczenie gniazd zaworowych co by FLOW poprawić...

[ Dodano: 2010-01-06, 22:00 ]
NA fotce z mojej głowicy od czerwonej primery widać o co mi chodzi:
Obrazek

I dopiero pod ten powstały rancik robi się porting głowy...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-07, 03:24

Mnie do takiej roboty zawsze dobrze nastraja ten artykul http://www.turbomagazine.com/tech/turp_ ... index.html :)

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4154
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2010-01-07, 10:50

a jak juz sie ten porting zrobi to trzeba jakies inne zawory zakladac ?? i duzo zebrales w swojej primce ?? i ewentualnie ile w ga16 jesli cos juz w nim takiego robiles ?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-07, 17:32

w primce ok 2mm ssące były rozciągane i ok 3mm wydechowe...
Zawory seria, choć je tez można zmodyfikować, żeby były lżejsze o oferowały lepszy przepływ.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-26, 16:25

Tak myślę, że z tym turbo to ciekawie :cool: : wychodzi m/w. ta sama kasa jakieś 3-4k zł za graty + robota.

Jakiego można spodziewać się tu przyrostu:
czyli:

-turbina+całe oprzyrządowanie np. taka http://allegro.pl/item889023009_turbina ... _inne.html
-wałki od DS
-73c
-4-2-1
-wydech fi 50 od kata do końca czy cały od kolektora? -kat
-pompa paliwa + regulator
-od czego wtryski?
-bez obróbki głowicy itp. ?
-smt6


Widział bym taki setup u siebie, świst z pod machy 8-) .....
trzeba poczekać aż się ociepli i działać.


ps. a jak by tu wyglądała sprawa kompressora, poruszanego w SR?

Awatar użytkownika
Adams
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2009-12-09, 21:29
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Adams » 2010-01-26, 19:35

To moze byc niezly punkt odniesienia: LINK
generalnie wyciska 190 koni na silniku z ~0.55bara na T25 (bez dotykania glowicy), a oprocz tego o czym piszesz ma jeszcze walki. Glownym pytaniem byloby dla mnie jaka moc (doladowanie) na seryjnym GA16 jest bezpieczna, bo z T25 mozesz tez dmuchnac i bara (choc osobiscie trzymalym sie troche nizszej wartosci). Obrobka glowicy nie jest konieczna ale na bank dalaby dobre rezultaty (bo raz GA16 powinno byc na nia podatne, dwa przy turbo jeszcze bardziej :) ). Od czego podejda wtryski to sam jestem ciekaw bo powaznie mysle nad remontem GA16 w mojej P11.

Awatar użytkownika
Sajmooon
fanatyk nissana
Posty: 2623
Rejestracja: 2009-12-09, 07:23
Lokalizacja: Gdynia, Rotmanka

Post autor: Sajmooon » 2010-01-26, 20:04

A jak obejść 2 sondę lambda w P11.114 żeby można było wyciąć kata? Mile widziana rada kogoś kto ma to już za sobą :)
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs :D
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-26, 20:41

Adams pisze:To moze byc niezly punkt odniesienia: LINK
generalnie wyciska 190 koni na silniku z ~0.55bara na T25 (bez dotykania glowicy), a oprocz tego o czym piszesz ma jeszcze walki. Glownym pytaniem byloby dla mnie jaka moc (doladowanie) na seryjnym GA16 jest bezpieczna, bo z T25 mozesz tez dmuchnac i bara (choc osobiscie trzymalym sie troche nizszej wartosci). Obrobka glowicy nie jest konieczna ale na bank dalaby dobre rezultaty (bo raz GA16 powinno byc na nia podatne, dwa przy turbo jeszcze bardziej :) ). Od czego podejda wtryski to sam jestem ciekaw bo powaznie mysle nad remontem GA16 w mojej P11.
Ładnie pięknie tam pod maseczką :mrgreen:
Mi by tak 0,8 bara max starczyło, co by motorownia trochę pojeździła. A z drugiej mańki czy nie lepiej iść w GT? :roll: bo za 4-5k zeta można w GT mieć z turbo 200km :)

Zobaczymy, najważniejsze mieć koncepcję.
Od marca będę chciał pośmigać w RallySprincie na torowych pojeżdżawkach, a z 90km pod maską to daj pan spokój. Tak więc 140-150 kucy po uturbieniu było by jak znalazł :). Inna opcja to Sunny GTi lub P10 GT, kupić tanio, odgruzować i do dzieła ;) Tylko że 2.0 przeniesie mnie w inną klasę...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-01-27, 06:55

NadiR pisze:bo za 4-5k zeta można w GT mieć z turbo 200km :)
Optymista :)

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-27, 10:42

bombel pisze:
NadiR pisze:bo za 4-5k zeta można w GT mieć z turbo 200km :)
Optymista :)
Mowa gł. o gratach cały czas :) a robocizna to zależy kogo się i jak zna ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-27, 16:03

Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie :P

Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-27, 18:00

Coobcio pisze:Też ciekawa opcja z uturbieniem 1,6 ale nie wiem czy wiesz że montaż strojenie, jakaś kustomowa listwa paliwowowa i wtyrski przynajmniej z 2.0 to jedna sprawa a druga to to że doładowanie silnika w KJS, rally sprintach i wszsytkich tego typu pojeżdżawkach przenosi cię do klasy sporo wyższej tzn. przelicznik razy 1,7 jak masz 1,6 pod maską to latasz w najwyższej klasie :P
Uuuu.... to nie ładnie jak mam walczyć z STi :) więc pozostaje N/A :roll:

Coobcio pisze: Hehe chyba żeby zrobić to po cichiu, tzn. wydech, DV seryjna z 200SX, i seryjna puszka powietrza wraz z tłumikiem szmerków - żeby nie było słychać że tam turbo pod maską jest...
A jak wyjdzie na wierzch "psssst" to mnie zdyskwalifikują ? i rympał :razz:


Koncepcja jest: jak braknie na projekt Sunny GTi/P10GT gł. pod kątem toru i niedzielnych wypadów to się wzmocni to GA16 i tyle :)
Oby się niedługo już ociepliło co by zacząć działać.

pozdro

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-27, 19:13

Z czterołapami byś raczej nie latał bo to inna klasa ale z wszelkimi 2.0 Astrami, Hondami itp.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-01-27, 20:02

bodek pisze:Z czterołapami byś raczej nie latał bo to inna klasa ale z wszelkimi 2.0 Astrami, Hondami itp.
Jutro podzwonię do klubu i się dowiem co by później nie żałować.
Te Honnndyyy.... :shoot: będę dzielnie walczył 8-)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-27, 22:20

Co do tych czterołapów to mogę się jednak mylić. Zawsze myślałem, że to oddzielna klasa a teraz sam już nie wiem. Wyczytałem tylko o 4 klasach pojemnościowych.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2010-01-28, 01:41

Ja startując w KZK startuje ze wszystkimi Subaru Impreza, Lancerami EVO i innymi Audi 4x4, ale co trasy ciasne to wszystko moje :-D nie ma to jak mocne, małe i zwrotne FWD, gdzie 4x4 ma problem z obróceniem się ;-)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2010-02-20, 22:45

Witam

Miałem u siebie wałki DE, zmieniłem je na wersję z DS'a, mam teraz możliwość kupienia wałków od sentry za 150 zł (w miarę dobra cena).

Moje pytanie brzmi, czy to jest wersja DE, czy DS i jakich przyrostów można się spodziewać w porównaniu do DE i DS ?

Powiem, że jakiejś mega różnicy po przejściu na DS nie odczułem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-02-20, 22:52

counterox pisze:Witam

Miałem u siebie wałki DE, zmieniłem je na wersję z DS'a, mam teraz możliwość kupienia wałków od sentry za 150 zł (w miarę dobra cena).

Wym. się z tego co piszą tylko ssący...
counterox pisze: Powiem, że jakiejś mega różnicy po przejściu na DS nie odczułem.
No jak miałeś 90km to po wym. samych wałków dostałeś jakieś 6-7km max więc aż tak tego nie odczujesz.

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2010-02-20, 23:06

Tzn miałem 99 koni ;) Hamownia wypluła 106 koni, ale to taka "optymistyczna" hamownia..

interesuje mnie ile z sentry dodadzą w stosunku do DS generalnie i czy NM dojdzie

Awatar użytkownika
arek427
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-14, 08:16
Lokalizacja: mysłowice/śląsk

Post autor: arek427 » 2010-03-06, 18:25

a ja mam takie pytanie jak z turbiną do gaźnikowca 1.6 czy w ogóle coś takiego by przeszło :>

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2010-03-06, 22:26

arek427 pisze:a ja mam takie pytanie jak z turbiną do gaźnikowca 1.6
Gaźnik leje sobie paliwka ile chce i niestety nie wystroisz tego, więc dupa. Jedyne auto na gaźniku z Turbo jakie znam to Renault 5. Lepiej juz dolozyc kompresor

Awatar użytkownika
arek427
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-14, 08:16
Lokalizacja: mysłowice/śląsk

Post autor: arek427 » 2010-03-06, 23:36

też to jakieś wyjście jest tak tylko pytam bo mnie to ciekawiło :>

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-07, 13:11

A co za różnica turbo czy kompresor? Jedno i drugie trzeba wystroić co w przypadku gaźnika jest trudniejsze. Coś mi się obiło o uszy i gaźnikach podciśnieniowych i nadciśnieniowych. Z tymi pierwszymi ponoć jest gorzej przy turbo ale niech się wypowie ktoś bardziej ogarnięty w temacie. Kolega alfabox (chyba nie przekręciłem nicka :)) uturbiał K10 (pamięć też mnie chyba nie myli ;)). Powinien coś na ten temat wiedzieć.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-03-07, 16:11

Moim zdaniem rozsadniej by bylo przerobic to co masz na wtrysk, czyli kupic kolektor ssacy wraz z listwa wtryskowa, oraz wiazke z ecu i dopiero potem uturbic, lub zrobic swapa na sr.

Awatar użytkownika
arek427
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-12-14, 08:16
Lokalizacja: mysłowice/śląsk

Post autor: arek427 » 2010-03-07, 19:33

zobaczymy co czas przyniesie może się uda jakiś ve dopaść na swapa

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2010-03-21, 20:16

Witam

Wrzucam propozycję mojego moda do GA16:

Obrazek
Taki kolektorek z modelu bez katalizatora pierwszego wędruje do mnie, gdzie katalizator jest. Teoretycznie powinny się poprawić przepływy i troszeczkę lepszą barwę dźwięku nabrać silnik. Na wzrost mocy jak przy SSAC nie liczę, ale na +2 konie względem serii - czemu nie :) Cena ? blisko 10 razy taniej niż chinol..

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-03-21, 22:50 przez counterox, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-03-21, 22:48

Kolego, kultura musi być ;-) , poprawię Twój post
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

counterox
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2009-12-24, 13:05
Lokalizacja: Poznań

Post autor: counterox » 2010-03-22, 08:40

Ok. RZ przysłał mi prywatną wiadomość, że niby kolektor w gaźniku i DS jest taki sam..

Żeby pokazać niedowiarkom wstawiam zdjęcia:
Obrazek
Obrazek

Teraz powiedz mi RZ, czym różnią się te 2 kolektory ? Dodam, że mój był już nieszczelny, czyli furkał - więc lepiej zmienić chyba na taki, bez tej "gruchy" ?

Na dodatek są kolektory wydechowe 73 i 74c, tak jak w przypadku ssących (rzadziej stosowane w wydechowych)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2010-03-22, 16:00

Owszem, w gazniku 100NX jak i wtrysku 100NX kolektory sa identyczne stad moja wiadomosc i tym sie kierowalem piszac ja. Teraz widze, ze primera to jakis dziwolag ;) WYslalem PW ze sprostowaniem. Tak czy siak mialem racje :)

pzdr
rz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”