Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Sr20ve czy Sr20det do p11

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

mody19933
aktywny forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-05-04, 12:49
Lokalizacja: częstochowa

Sr20ve czy Sr20det do p11

Post autor: mody19933 » 2012-03-03, 10:34

Witam od dłuzszego juz czasu przymierzam sie do swapu w mojej primerze p11 1.6,cały czas myslałem o vvl ,ostatnio jednak po głowie zaczał mi chodzic sr20det taki z bluebirda-avenira.Przekalukulowałem pewne rzeczy i wyszło mi ze jesli bede chciał cos pozniej zmieniac jeszcze w silniku to w vvl wychodzi drozeji mniej koni zas det bedzie chyba bardziej rozwojowy.Powiedzcie mi jak wygladała by sprawa awaryjnosci,nei chciałbym uzuzssykiwac zadnych mocy typu ponad 300km mysle ze wiecej jak 250 to juz nie,aby zachowac pewna bezawaryjnosc.Auto byłoby uzytkowane na codzien.Poczyniłem juz pewne przygotowaniea mam półosie od 2.0,wydech ecumaster itp.Niestety pewnie do zlotu sie nie wyrobie,wiec co wybrac?czy jesli wybiore deta to moge liczyc na bezawaryjna jazde?o ile on bedzie drozszy w swapowaniu?na co zwrócic uwage?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-03, 11:58

mody19933 DET jest bardziej rozwojowy ale tez wiecej pali. JAk do zwyklej jazdy to VE starczy

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-03, 12:04

Pitu Pitu :P Wkładaj DET lub uturbiaj zwykłe SR i smigaj na soft Turbo :)

mody19933
aktywny forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-05-04, 12:49
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: mody19933 » 2012-03-03, 13:27

tak tak ale zeby to sie nie psuło,ma słuzyc do codziennej eksploatacji,czy taki sr20det z avenira ma tam jakies wzmocnione korby i tłoki w stosunku do zwykłego sr20?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-03, 13:30

tak tak ale zeby to sie nie psuło,ma słuzyc do codziennej eksploatacji,czy taki sr20det z avenira ma tam jakies wzmocnione korby i tłoki w stosunku do zwykłego sr20?
Skoro to seryjne turbo, to jest troche mocniejszy. Seryjnie ma słabszy wałek, więc bys musiał szukac tych z GT

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-03-03, 14:37

Jak do codziennej jazdy bierz VE. Nie chce nikomu wjezdzac ale nie widzialem jeszcze projektu SR20DE+T ktory by przejezdzil bezawaryjnie 30, 40, 50tys km. Druga sprawa to ryzyko zakupu silnika, zdecydowanie latwiej trafic na bardzo dobre VE.
Jak i tak musisz w aucie wszystko wymienic to wsadzaj VQ :-P

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-03, 14:45

Albo kup ssaba :D

mody19933
aktywny forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-05-04, 12:49
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: mody19933 » 2012-03-03, 15:41

VQ? Chyba by nie weszło :-P No ryzyko wieszke ale póki nie mam drugiego auta musze liczyc na niezawodnosc,bo robie nim codziennie do szkoły 70km w dwie strony,nie mniej jednak kusi mnie ten DeT ,Dylson Ty mowisz o zwykłym sr20 ale tamten chyba jest na taka moc przygotowany seryjnie wiec jesliby nie przesadzac to mogło by byc całkiem fajnie.Pozniej jakis tuning ve w przyszłości bedzie nieopłacalny.Rozsadek podpowiada jednak Ve :) nad sabem to zastanawiaja sie rodzice ;)

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2012-03-03, 15:47

mody19933 pisze:VQ? Chyba by nie weszło :-P
No jak nie jak tak:)

http://www.youtube.com/watch?v=TzBaOcPSkVc

Swoją drogą kozacki projekt :) A silnik kosztowo wychodzi tyle co VE :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-03-03, 18:40

Ile ja sie naszukałem takiego projektu :D

mody19933
aktywny forumowicz
Posty: 155
Rejestracja: 2011-05-04, 12:49
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: mody19933 » 2012-03-03, 20:03

Projekt kozacki,ale rzeżbienia pewnie mnóstwo :-P

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-27, 21:25

Przypne się do tematu. Powoli też myśle nad swapem silnika. Zamiast pakować w SR`a to lepiej zrobić od razu swapa. Dopiero zacząłem się tym interesować. Auto podobnie jak autora będzie użytkowane na co dzień. Taki dupowóz z pazurkiem.
I w sumie też nie wiem czy lepiej turbo czy zmienna faza?
Jak w ogóle wyglądają koszta swapu i koszta użytkowania?
Jak turbo to lepiej swap SR20DET czy uturbienie zwykłego SR`a ?
Jak VVL to zakup razem z ECU i wiązką czy ECU master ale wtedy potrzeby ktoś kto to ogarnie. Jak z kosztami?
Jakie są plusy i jakie minusy VVL i DET`a ?
W sumie to SR20VE i SR20DET dumnie brzmi :D
Mógłby ktoś napisać o kosztorys? W sumie może i on zadecyduje.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2013-01-27, 21:40

zuh uturbienie koszt masz w moim podpisie. Wstawienie VE to ok 7-8 kpln ze wszystkim minus koszt Twojego silnika.
zuh pisze:I w sumie też nie wiem czy lepiej turbo czy zmienna faza?
Zmienna faza jak dupowóz
zuh pisze:Jak turbo to lepiej swap SR20DET czy uturbienie zwykłego SR`a ?
Te same koszta, z tym, że przy swapie wyciąganie silnika dochodzi
Jak VVL to zakup razem z ECU i wiązką czy ECU master ale wtedy potrzeby ktoś kto to ogarnie. Jak z kosztami?
Lepiej ECUM plus Twoja wiązka.

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-01-27, 21:41

Jako dupowoz to moim SUBIEKTYWNYM zdaniem lepiej VE. Spalanie masz podobne, co jest chyba jedna z wazniejszych rzeczy w aucie do codziennej jazdy (: DET bedzie wciagal sporo beny, no i z turboburbo zawsze trzeba sie ostrozniej obchodzic.
Do swapa na zmienne faze potrzebujesz silnik, piggy backa i kogos do ogarniecia tego (:

PS. Szkoda ze nie opanowalem jeszcze ecu majstra, bo mialbys blisko :P

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-01-27, 21:41

a chciałem to właśnie napisać ,że bombel Cie do podpisu wygonij swojego zaraz :mrgreen: i będzie never mind
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2013-01-27, 21:55

EEE tam moze ja jestem jeszcze w trakcie , ale wstepnie wyjdzie mnie mniej niz Bombla . Oby odpukac nie wyszly mega problemy , na razie soft turbo . A jak za jakis czas silnik sie zesra , to sie wrzuci ve ktore tanieje , i bedzie vet :d , a zeby bylo oszczednie , to nie zamierzam wywalac gazu z Primery. Takie moje zdanie , ale moze milion rzeczy jeszcze wyjsc ;P

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2013-01-27, 21:58

Jak dupowóz to zdecydowanie VE, co do spalania to przy normalnym użytkowaniu spalanie nawet podobno spada. Wiadomo że jak zmienna faza się załączy to już inna kwestia, ale chyba właśnie o to chodzi z autem do jazdy na co dzień z pazurem. Co do kosztów to z tego co napisał Bombel spokojnie da się zejść. No i wiadomo, jak sprzedaż swój motor to jeszcze parę złotych Ci się zwróci :)
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-27, 22:52

Jak napisał MacGayver, VE ma taki plus,że jakby ma dwa silniki. Jeden do spokojnej jazdy bez załączania fazy a jak już się ta faza załączy to moc jest z nami :D
A co do motoru a zaraz mi jakiś głupi pomysł wejdzie do głowy, znowu jakieś buggy będe kleić :P

A tak się zapytam o spalanie?
Ile taki VVL przy takiej jeździe, że się faza załączy, może lyknąć?
A ile DET może spalić przy spokojnej jeździe i przy troche agresywniejszej?

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2013-01-27, 23:26

zuh pisze:A ile DET może spalić przy troche agresywniejszej?
300konny S14a przy max chłoście spala około 25-30l/100 ,

VE powinien łykać około litr mniej niz DE, jeśli oczywiście nie używa się VVL :)
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-28, 00:04

No to już jestem pewny że VVL wleci a nie DET. Jakby było to drugie auto to może i tubro wleciało. Teraz jest moda na VVL :D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2013-01-28, 00:15

Nie szalejcie tak z tymi VE....bo dla mnie braknie :mrgreen:
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-28, 01:29

Spokojnie, co prawda decyzja już zapadła, ale będe musiał troche poczekać zanim VE wpadnie.

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2013-01-28, 10:17

Pawel18PL pisze:Nie szalejcie tak z tymi VE....bo dla mnie braknie :mrgreen:

Ile wogóle wyprodukowano jednostek VE,zarówno 1.6 jak i 2.0 ?

I ile z nich jeździ już u nas w Polsce? ktoś policzył? :)
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-01-28, 10:32

Nikt nie liczył bo by się okazało że u nas jest więcej niż wyprodukowano :D
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-28, 10:39

Za chwie wykupimy wszystkie i japonia będzie sprowadzać z polski VVL :D

Awatar użytkownika
Dreams
fanatyk nissana
Posty: 2177
Rejestracja: 2011-04-29, 22:58
Lokalizacja: Sweden/Cz-wa
Kontakt:

Post autor: Dreams » 2013-01-28, 12:00

zuh, jak wracałem z Łodzi to przejechałem na rezerwie około 130 km :D ale jechałem nie przekraczając 100km/h :) więc autko oszczędne no i jak faza się załączy i ten dzwięk silnika coś pięknego :)

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2013-01-28, 12:12

xtomek pisze:Sam nie wierzyłem, wyszło 6,4 na 100km. Tylko kosztuje ponad 6 PLN/litr. :->
Komentarz xtomka , po powrocie z Ułęża z 1/4 Seat Raicing. Na dojazd i imprezę zużył podobno 16l PB V-pover Raicing.
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-28, 12:29

No to już nie mam żadnych wątpliwości że VVL wleci. Chociaż dźwięk tubro jest też przepiękny :)

Awatar użytkownika
Modzelitto
fanatyk nissana
Posty: 1561
Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
Lokalizacja: Warszawa Włochy

Post autor: Modzelitto » 2013-01-28, 16:08

zuh pisze:Ile taki VVL przy takiej jeździe, że się faza załączy, może lyknąć?
Uwielbiam takie pytania :P Ile wciśniesz tyle łyknie. Mój rekord- 100zł/52km czyli +/-28l/100 (VPower R). Co do minimum to chyba nie udało mi się zejść poniżej 7,5l/100km. Ogólnie VE jest warte grzechu :]
QG15+
;-)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-01-28, 16:23

Chciałem mieć porównanie z DETem.
Ale VVL co raz bardziej mi się podoba. Spokojnie bym sobie jeździł do pracy. A jak jakaś ładna droga się trafi albo jakiś cwaniaczek na światłach to VVL wejdzie do akcji :D
Z tago co pisze NissanDreams i Modzelitto to VVL jest wręcz idealnym rozwiązaniem. Jest dużo lepiej niż myślałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”