Strona 1 z 4

KOMPRESOR do sr20

: 2009-12-21, 19:50
autor: lukasgt
stary wyjadacz ze mnie jeśli chodzi o modowanie silników SR20[w sumie 5 projktów] ale wszystkie były N/A
miło by było nie zmieniać marki na inną niż nissanek bo przywiązałem się do tego mocno,ale N/A poprostu nie kręci mnie już

jakie macie propozycje związane z adaptacją KOMPRESORA[nie turbo],bo power chciałbym mieć już z samego dołu

Od czego możbna przypasować taki kompresor,jakich przyrostów się spodziewać,oraz jakie doładowania można na SR20 uzyskać bez kucia??

ps.może widzieliście gdzieś gotowe rozwiązania do tego silnika? a może macie jakieś spostrzeżenia co trzeba przerobić pod montaż takiego zestawu?
osobiście myśle o sprężarce z mercedesa.. :D

Re: KOMPRESOR do sr20

: 2009-12-21, 20:25
autor: mdzalewski
lukasgt pisze: osobiście myśle o sprężarce z mercedesa.. :D
chyba słuszne myślenie ze względu na dostępność gratów

: 2009-12-21, 20:43
autor: theant
A może coś a'la Rotex? Coś jak połączenie turbo z przekładnią napędzaną z rozrządu. Chyba mniej rzeźbienia.

: 2009-12-21, 21:28
autor: lukasgt
no tak ale coś trzeba przerobi żeby dac napęd kompresorowi??jak to się robi?

: 2009-12-21, 21:33
autor: Michalllo
No to taka bardziej Amerykańska metoda tuningu :) może znajdziesz coś na http://turbokillers.com/ oni tam się specjalizują w turbinach wszelakiego rodzaju :)

: 2009-12-21, 21:41
autor: theant
lukasgt pisze:no tak ale coś trzeba przerobi żeby dac napęd kompresorowi??jak to się robi?
Jakoś alternator jest napędzany, więc obroty jest skąd wziąć. Ktoś pisał o podobnym pomyśle, ala do wywalenia szła sprężarka klimy, a na jej miejsce wchodził Rotex.

: 2009-12-23, 22:23
autor: Coobcio
Idzie upchnąć kompresor w miejsce klimy, można dać długi pasek by alternator poszedł do góry, jakies fikuśne mocowanie kompreosora trzeba by wymyśleć, zrobić nowy kolektor wydechowy coby nie kolidowało jedno z drugim i powinno się udać :)

tak czy siak prostrze i chyba puki co jednak tańsze rozwiązanie to turbo :)
U Zura pełen ciąg jest od 2500obr.min niżej i tak jest lepiej jak seria, jakby z dołu jeszcze więcej Nmzrobić to ciekawe co by na to seryjne korby powiedziały :D

: 2009-12-24, 13:24
autor: Pablo's
pewnie ostatnie słowa :-D

: 2009-12-24, 17:54
autor: lukasgt
uważam że tu koszty bedą jednak nieco niższe niż w turbo,no i kompresor ciężko jest zajeździć[choć napewno się da]
puki co myśle o małym kompresorze na lekkie 0.4 bar więc z dołu też nie powinno być tak źle dla silnika
na razie ZBIERAM INFO[A MOŻE I POTRZEBNE CZĘŚCI ..?]

: 2009-12-24, 21:18
autor: Coobcio
Kompresor wyjdzie o tyle drożej że trzeba zrobić do niego mocowanie, i kolektor wydechowy który wygospodaruje dodatkowe miejsce na niego a daw nie zabierze tyle mocy co wypociny wujka trzciny...
Więc tu się sprawa komplikuje...

Choć może kolektor 4-1 z P10 130KM by się nadał od niego puścić rurę 2,5" miejsca by było ale z mocą tak średnio jakieś 10-15KM by wpierniczał przy takim 0,4-0,5 bara co budziło by pewien niedosyt :p

: 2009-12-28, 14:37
autor: Ryba
Interesuje sie troche tematem..
Sam mam plany zwiazane z kompresorem.
Jesli chodzi o tą moc tu bym się nie zgodził.
Wiem ze przy takim doladowniu np. w Oplach omega V6 z kompresorem od Mercedesa CLK 320 ludzie osiagają przyrost mocy w granicach 30 - 35 KM. Choć i tak sadze że mozna jeszcze wiecej wyciagnac

Ten kompresor z tego modelu merca jest najmniejszy z pośród poszukiwanych.

: 2009-12-30, 22:48
autor: supercharger
Słowo komentarza:

- jak masz mało kasy kup Eatona M62 (był za 1k zeta na passwordjdm), jest mały i zwarty
Obrazek
- jak masz więcej kasy to jest w PL jeden Powerdyne za 3,3k pln (cudeńko) gdzieś na driftforum czy racingforum, coś pięknego
Obrazek
LINK DO OGŁOSZENIA
- jak srasz kasą kup Rotrex C3x, 1.7k EUR netto

: 2010-01-03, 15:12
autor: lukasgt
zastanawiałem się na początek nad tym pierwszym ale troszeczkę większym EATONEM
--a jak wygląda sprawa z kolektorem wydechowym pod kompresor? można zapodać np SSCAS np 4-2-1? a strojenie smt6 lub ecu masterem zrobić?

: 2010-01-03, 16:19
autor: bodek
Z tego co się orientuję to kompresor klimy jest za silnikiem a właśnie w jego miejscu miała by być zamontowana ta dmuchawka. Nie widzę przeszkód ku SSAC lub innym kolektorom. Strojenie składu mieszanki, kąta wyprzedzenia zapłonu itp. to oczywiście świnka daje radę bez problemu. Nie wiem tylko jak jest sterowany sam kompresor ale pewnie pod lub nadciśnieniem.

: 2010-01-03, 17:26
autor: Coobcio
Sam kompresor jest sterowany obrotami silnika a jego doładowanie ustala się na zasadzie doboru jego przełożenia głównego.
A ECU master bez problemu sobie poradzi z ogarnięciem reszty :)

: 2010-01-03, 23:03
autor: bodek
A jeżeli chodzi o przeładowanie to występuje czy nie? Są jakieś zawory upustowe czy coś? Chodziło mi o ewentualne sterowanie tymi zaworami.

: 2010-01-03, 23:30
autor: Ryba
Jeśli chodzi o kolektor.. z tego ci już mierzyłem jest małe prawdopodobieństwo wsadzenia dmuchawy bez modyfikacji kolektora.

M62, które jest widoczne na zdjeciu powyżej jest wyposażone w sprzęgło elektromagnetyczne
Wspomniane sprzęgło to fajna sprawa (nie jestem pewien czy wszystkie M62 mają takie coś), można zrobić tak że auto na codzień będzie jeździć bez doładowania, a po naciśnięciu pstryczka załączy się kompresor. Druga zaleta to że po zastosowaniu odpowiedniego knifu kompresor będzie się wyłączał po zamknięciu przepustnicy więc nie będzie problemów z upuszczaniem powietrza na wolnych obrotach.

Z tego co wiem M62 wg producenta jest przeznaczony do samochodów osobowych i lekkich ciężarówek z silnikami o pojemności od 2,5 - 4 litrów.

: 2010-01-03, 23:57
autor: SiwoL
Co powiecie koledzy o takim kompresorku?
http://www.allegro.pl/item868686032_kom ... n_m65.html
Może mi ktos wytłumaczyc co miej wiecej i jak? czy on lapie powietrzez filtra? kompresuje i dalej wtłacza dolotem do silnika tak? w tym miejscu sie go montuje?

: 2010-01-04, 00:05
autor: Ryba
Tak kolego. Dokladnie. Miejsce montażu hm.. kwestia dobrego rozmyślenia sprawy najlepsze, tak jak Coobcio mowi jest tam gdzie siedzi sprężarka od klimy.
Zestaw dobry i dobra cena. Tylko nie wiadomo jaki stan. Ceny zestawów naprawczych to tego typu kompresorów to 6000-400 zł

: 2010-01-05, 14:39
autor: Limon

: 2010-01-05, 20:25
autor: DiLGT
http://forum.vwzone.pl/viewtopic.php?f= ... 1[code]Aby przeglądać to forum musisz być zarejestrowany i zalogowany.[/code]

: 2010-01-05, 21:47
autor: Ryba
Wiadomo koledzy jak pięknie brzmi kompresor. Lecz zwracam uwagę że rozmawiamy co najlepiej podpasowało by pod nasze nissanowe 2.0 8-)

: 2010-01-05, 21:47
autor: lukasgt
znam tę cordobe -dużo jużna jej temat czytałem noi i ciekawie taki kompresor brzmi
ps dziś zakupiłem egzemplarz BANZAI tuning magazine i jest tam micra na kompresorze toyota,hihi

: 2010-01-05, 22:12
autor: Ryba
Pochwal się potem co tam doczytałeś... :)

: 2010-01-05, 22:46
autor: MacGayver
albo jakiegoś skana zarzuć ;-)

: 2010-01-06, 15:25
autor: Coobcio
mi osobiście bardzo nie podoba się dźwięk kompresora - jakby skrzynia biegów była wymielona albo ktoś na wstecznym biegu jechał...

Co do kompresorów to jedyny który udało by się połączyć z SR20 to jak już taki na kształt turbosprężarki napędzanej paskiem, takie kompresory śrubowe nie podejdą - no chyba żeby puścić wydech nad skrzynią biegów jak w BTCC :D

: 2010-01-06, 22:29
autor: lukasgt
podbije z tym materiałem o micrze do coobcia to on cosik zeskanuje-ja nie mam czym

: 2010-01-07, 10:28
autor: Coobcio
hehe tak sie składa że akurat mam skaner w domu :)

: 2010-01-07, 18:04
autor: Ryba
czekamy z niecierpliwością;]

: 2010-01-13, 22:41
autor: Pawel18PL