Strona 1 z 1

turbo w n16 2.2 di

: 2009-12-21, 12:27
autor: wert
witam zastanawia mnie na czym polega podkręcanie turbo.
z tego co pamiętam fabryka dała 0,7-0,8 bara. słyszałem że niektórzy podkręcają do 1,2.
na czym to polega? i jaki ma wpływ na żywotność turbo?

: 2009-12-21, 12:29
autor: Chemik
Coś za cos,zywotnosc w jakims stopniu napewno spadnie :-)

: 2009-12-21, 12:31
autor: theant
Można to zrobić śrubą regulacyjną przy aktuatorze, albo za pomocą MBC który nieco opóźnia moment zadziałania aktuatora. O ile nie przesadzimy z ciśnieniem to nic się nie stanie.
U mnie fabryka dała 1bar (mierzone na kolektorze dolotowym).

: 2009-12-21, 12:35
autor: wert
to w sumie należało by najpierw zrobić pomiar.
kurde sam tego nie zrobie ;-) i z tym kręceniem to też nie bardzo bo jak znam życie to przekręce :-P

: 2009-12-21, 12:40
autor: theant
Zaopatrz się w przewody gumowe, manometr i MBC, instalacja prosta jak świński ogon :P

: 2009-12-21, 12:42
autor: wert
MBC?
a gdzie to wszystko podłączyć?

: 2009-12-21, 12:50
autor: theant
Pomiędzy muszlą turbo a aktuatorem jest krótki gumowy wężyk i w ten obwód włączasz MBC + manometr. Z tym że manometr na trójniku od strony muszli a MBC od strony aktuatora. Poszukaj na forum NKP, tam już wszystko było opisane co i jak.