Strona 1 z 1

Co zrobić z N13 GTi

: 2009-12-20, 15:53
autor: Jarek104
Znajomy kupił wczoraj N13 1.8 GTi z przeznaczeniem do KJS-ów i polatania po torze. Zastanawiamy się, czy dłubac oryginalny silnik, czy wrzucac 2.0 z primery/Sunny N14 gti.

Jeśli dłubać oryginał, to co bedzie najskuteczniejszym zabiegiem?

: 2009-12-20, 16:12
autor: bombel
Jarek104 pisze:Jeśli dłubać oryginał, to co bedzie najskuteczniejszym zabiegiem?
Można wrzucić silnik z 200SX'a 1,8T. Jest juz w Polsce kilka takich z moca ok 250 KM

: 2009-12-20, 16:36
autor: dylson
bombel pisze:Można wrzucić silnik z 200SX'a 1,8T
Tez mialem to zaproponowac ale czy wtedy w kjs-ach nie zostanie wrzucony do wyzszej klasy i nie bedzie musial startowac z mocnymi furami np z evo?

: 2009-12-20, 16:49
autor: MRC
a jakby wyglądała właśnie przekładka SR20 ? Sunny n13 GTi to rzadki okaz ale mi się bardzo podoba ta buda i pewnie auto leciutkie ciekawe jakby wyglądał swap SR-ki.. bo pewnie p'n'p to nie jest... Turbo też dobra opcja i szlaki przetarte:)

: 2009-12-20, 17:08
autor: bodek
Ja zaczął bym z obecnym silnikiem. Wydech fi55-60mm, jakiś dolocik z zimnym powietrzem, przestawić wałki i z 15KM przyrostu pewnie by było. Później można planować głowicę, zrobić porting kanałów, może są dostępne sportowe kolektory wydechowe, można pobawić się w szerszą przepływkę, ecumastra, wałki, więcej paliwa itd.
Ponoć te niedoładowane CA18 są bardzo mocnymi silnikami podobnie jak doładowani bracia.

Druga droga to remont tego co jest i zaturbiać. Na 0,5 bara pewnie okolice 180-200KM by były.

: 2009-12-20, 17:54
autor: Jarek104
turbienie tego co jest nie wchodzi w gre, bo koszta przewyzszą kilkukrotnie wartość samochodu.. Buda kupiona za 2tys na gwincie bilstein i na 15" alu..

Ćwiczył ktoś wrzucanie do N13 SR-a? Silnik wymaga wymiany wszystkich uszczelek, co pociągnie za sobą planowanie głowicy. Też się zastanawiam nad opcją odetkania wydechu i zabawą z wałkami, tylko nie wiem, jakie wrzucać. Jakiś pseudo-dolot z mega-stozkiem juz jest, ale nie wierzę w te modyfikacje poza dźwiękiem..

: 2009-12-20, 18:07
autor: dylson
Jak chcesz sr-a to kup jakiegos angola na dawce albo rozbitka i swapuj. p&p pewnie nie bedzie bo tych silnikow nigdy w n13 nie bylo. Sprawdz stan tego silnika i jesli okaze sie, ze jest ok to moduj to co masz.

: 2009-12-20, 19:22
autor: Coobcio
BArdzo fajny silnik ma GTI - zwłaszcza ten 1,8 do tego bardzo fajna skrzynia ze szperą...
Jakiś kolekotr wydechowy do tego wykonać np. na bazie tego z Forda RS2000 albo Astry GSi do tego luźniejszy wydech fi 52-57mm, jakiś porządny dolot wystrugać, wystroić i pozbyć się tej fabrycznej wąskiej przepływki, także można pobawić się z regulowanymi kółkami rozrądu z CA18DET pasują...
Na hamce to dopieścić i fajny lekki zapierdalacz bedzie :)