Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Z SR20DEL na SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2012-02-17, 19:19

ja też mam 115km w dowodzie.na hamowni w poznaniu wyszło 117km. Mac-u wymienił mi wałki na te od gt, ja zmieniłem kolektor na rurowy.różnicę czuć ale na hamce nie byłem.
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-06-14, 16:36

Odświeżam temat.
zuh pisze:Wysokość krzywki w najniższym miejscu 32mm a w najwyższym 37 czyli skok wynosi 5mm.
Po zdjęciu czepki kolektora ukazały mi się cztery kanały dolotowe o średnicy 38mm.
w czapce kolektora otwór wlotowy miał średnice 56mm
A przepustnica ma średnice 54,8 mm
Mógłby ktoś podać wymiary w silniku SR20DE

koziro
stały bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 2009-12-09, 21:57
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Post autor: koziro » 2012-10-14, 15:34

i co jakie są w końcu różnice ??ktoś to obadał ??
nissan.. i wszystko jasne..

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-25, 16:04

Wczoraj pomierzyłem stopnie sprężania w poszczególnych cylindrach i wyszło mi, że w trzech jest po 11 a w jednym jest 10
I jak to wygląda w silnikach 130 konnych?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 16:23

jak Ty te stopnie sprężania pomierzyłeś ??? :-o i skad takie ogromne różnice w jednym silniku??? :-o

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2013-08-25, 18:49

Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 19:05

raczej na 1000% chodziło o cisnienie sprężania a nie stopień sprężania bo to zasadnicza róznica.

kompresja jako cisnienie jest podawana w jednostkach ciśnienia (bar, MPa) a stopień spręzania jest bezjednostkowy np (12.0:1) to sosunek najwiekszej do najmniejszej pojemności.

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-25, 20:51

Macie racje, źle napisałem. Chodziło mi o kompresje.
Wie ktoś jakie są wartości dla 130konnego SR20?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 21:08

koło 12-13 ma wiekszość wolnossacych. jak masz 10 -11 to spokojnie nic sie nie dzieje to normalne przy wiekszych przebiegach

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-25, 21:35

Chodzi o to że nie wiem czy 115stki miały wklęsłe tłoki i ktoś poradził sprawdzić kompresje. Teraz nie wiem czy to wina przebiegu czy mam u siebie tłoki wklęsłe.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-25, 22:44

ale cisnieniem spręzania nie sprawdzisz czy masz tłoki wklęsłe czy płaskie. mierząc kompresję mierzy sie jakie maksymalne ciśnienie w cylindrze jest w stanie wytworzyć silnik w kilku suwach. więc nawet jesli masz silnik z wklesłymi tłokami a jest w lepszej kondycji czyli zawory trzymają, pierścienie oki bedziesz miał lepszą kompresję niż zajechany silnik z płaskim tłokiem.

jaki masz tłok mozesz bez rozbierania silnika zmierzyć wykręcajac swiecę w twoim silniku i silniku z płaskim tłokiem i porównać odległość np odpokrywy do denka tłoka.( w górnym położeniu tłoka)

mam nadzieję że w miare zrozumiale towytłumaczyłem

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-26, 21:41

Bardzo zrozumiale wytłumaczyłeś i wielkie dzięki za to. Przywróciłeś mi nadzieje :)
Teraz musze porównać tak jak napisałeś i będę wiedział czy silnik zajechany czy tłoki wklęsłe.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-08-27, 04:54

Istotną rzeczą jest fakt czy posiadasz również mod rozrządu ;)

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-27, 06:52

owszem ale ciśnienie w cylindrach po modzie rozrządu powinno być podobne poza tym przecież nie spadnie ono do np 8. rzeczywiscie zmieni się tzn bedzie się róznic od wartości fabrycznej ale zmiana bedzie taka sama dla wszystkich cylindrów.

dlatego najlepszym sposobem sprawdzenia kondycji silnika jest próba szczelności i wtedy przy ewentualnych duzych róznicach należy szukać przyczyn nieszczelności.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-27, 21:03

Po modzie rozrządu ciśnienie rośnie o ok. 1,2 bara
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-27, 21:05

no to mamy odpowiedż. czyli zamiast robić remont mozna zrobic mod rozrządu :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-27, 21:11

Zdrowe SR20 mają w okolicach 12,5-13 po modzie rozrzadu pod 14-14,5 powinno być.
Mod podnosi ciśnienie, zwiększa sprawność silnika ale nie uzdrawia kaleki...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-27, 21:36

Jak byś nie zauważył to żartowałem

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-27, 21:47

Rozumiem, że spadek ciśnienia może być spowodowany pierścieniami albo zaworami. A co z uszczelką? Jest możliwość, że delikatnie puszcza? Czy jak puszcza to już na całego?

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-27, 21:54

zmierz szczelność i wszystko sie wyjaśni

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-08-28, 13:21

Coobcio pisze:Zdrowe SR20 mają w okolicach 12,5-13 po modzie rozrzadu pod 14-14,5 powinno być.
A orientuje się ktoś może jak to wygląda w przypadku CG13?

sorki za offtop :x

Awatar użytkownika
rz
fanatyk nissana
Posty: 1476
Rejestracja: 2009-12-10, 01:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rz » 2013-08-28, 13:54

manual do Micry pewnie przewiduje odpowiedź na takie pytanie. Ewentualnie ksiązka "Sam naprawiam" :)

Awatar użytkownika
elektryk1409
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2012-10-09, 09:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: elektryk1409 » 2013-08-28, 14:22

rz, przeglądałem książkę od Micry i niestety nie znalazłem tam info na temat ciśnienia sprężania po modzie rozrządu

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2013-08-28, 16:58

koledzy, dyskusja nie na temat.

elektryk1409 - jeżeli masz pytania załóż temat w odpowiednim dziale ;)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-28, 17:46

czajnik pisze:zmierz szczelność i wszystko sie wyjaśni
A jak to zrobić? Czym to zrobić?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-28, 20:15

Zrób próbę olejową, więcej informacji w google :))
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję

Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.

czajnik

Post autor: czajnik » 2013-08-28, 20:55

do wykonania próby szczelnosci jest specjalny zegar który mierzy w procentach szczelność cylindra. DobSon mówisz o próbie olejowej ale nie o to mi chodziło.

ale faktycznie proponuje wpisć w google :próba szczelności cylindra

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2013-08-29, 20:49

DubSon pisze:Zrób próbę olejową, więcej informacji w google :))
w skrócie:
-zmierz kompresję
-zapisz
-wlej po ~5ml oleju silnikowego przez otwory świec
-zmierz na tym kompresję

Najlepiej po kolei - wlejesz olej do pierwszego i mierzysz
i dalej następny itd. aby olej nie 'uciekł'
Jeśli jest taka sama, to przyczyny szukaj w głowicy, jeśli jest wyższa, to pierścienie padają itp.
Bardzo dobra odpowiedź, tak to się właśnie robi.

PS. Te silniki 115KM spotkałem w P11 2.0, miały wklęsłe tłoki i sprężanie 9,5:1 oraz wałek ssący bardzo delikatny - miał mniejszy wznios krzywek od wydechowego, natomiast wydechowy był taki sam jak w wersji 130 czy 150KM...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2013-08-29, 21:37

dzięki za odpowiedzi. Jak będę miał chwile to sprawdze i dam znać co wyszło.

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2013-08-30, 07:33

Podłącze się pod temat
Zmierzyłem kompresje i zrobiłem próbę olejową bo chlał mi 1L oleju na 1k km i oto wyniki

1 - 12; 14,5
2 - 11; 14
3 - 11,5; 14
4 - 12 ; 15

Drugi wynik to próba olejowa.

Czy to oznacza że pierścienie do wymiany?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”