Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Z SR20DEL na SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Z SR20DEL na SR20DE

Post autor: nicek-1213 » 2012-01-19, 18:16

Po nr VIN wyszło mi to:
5d hatchback, silnik SR20DE, produkcja 12/1996, wersja SL, kolor BR7 - mid blue,
2x poduszka, zagłówki z tyłu, centralny zamek, 6 głośników, abs, Low power engine, czujnik temperatury zewnętrznej.
Wszystko się zgadza z wyjątkiem wersji bo mam SLX .
Nie ma podanej mocy silnika ale z tego co wiem to SR20DE ma 130km a u mnie w dowodzie widnieje 85kW czyli 115km. Ale gdzieś wyczytałem że silniki SR20DEL są właśnie 115 konne i literka "L" to znaczy właśnie Low power engine. Ktoś na forum pisał że też ma 85kW a po dekoderze wyszło że 130km ale podobno coś miał pomieszane w dowodzie.
Po czym można poznać jaki mam silnik? Jak one były mulone? No i jak je odblokować?

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-19, 18:30

Nie ma czegoś takiego jak SR20DEL a tym bardziej "low power engine" Pewnie też masz namieszane w dowodzie daj silnik masz SR20DE daj fotki silnika to ci powiemy ile ma prawdopodobnie mocy.
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-19, 18:34

SiwoL nie gadaj bzdur. Były wersje low power. Różniły się wałkami i kompem

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-19, 18:57

oraz kolektorem ssącym :)

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2012-01-19, 19:11

Czyli trafiło mi se gówno ;/. ehhh z tym moim szcześciem. Wie ktoś dlaczego były takie wersje? mniejsze spalanie? No i co można z tym fantem zrobić? Kompa da się "odblokować" ? czy trzeba wymianić a jeżeli tak to na jaki? Wałki to już chyba odrazu od Primery GT..... Jak poznać wałki czy są "zmulone? I jak poznać kolektor?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-19, 19:29

nicek-1213 wersje na niemcy były zdławione bo tam sie placi podatek od mocy auta. Stad tez 90 KM GA16 i 75KM GA14

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-19, 20:01

bombel pisze:SiwoL nie gadaj bzdur. Były wersje low power. Różniły się wałkami i kompem
W rodzinie SR'ow było coś takiego?? :-|
Nie mieszajcie chłopakowi w GA były wersje zdlawione na niemcy ale żeby w SR???
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-01-19, 20:18

Istnieje silnik SR20DEL, właśnie o zmniejszonej mocy :) SiwoL lepiej sprawdź dobrze.

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-19, 20:21

No to może rzeczywiście daj kolego fotke tego twojego silnika i zobaczymy co to za cudo;)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

primeraP10
fanatyk nissana
Posty: 723
Rejestracja: 2011-11-17, 22:28
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: primeraP10 » 2012-01-19, 20:41

bombel pisze:nicek-1213 wersje na niemcy były zdławione bo tam sie placi podatek od mocy auta. Stad tez 90 KM GA16 i 75KM GA14
Hehe specjalnie dla niemiec robili slabsze wersje, nawet nie wiedziałem. Myślałem że to z powodu spalania tylko tak robili. Chociaż w primerce 1,6 103km, a tą 90 w spalaniu chyba wyjdzie lepiej jednak ta 103 km , przynajmniej tak mi sie wydaje
mój super wóz --> viewtopic.php?t=15014
Byla Primera P10eGT
Jest Primera P10SLX/eGT

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-01-19, 21:57

SR20DEL to faktycznie wersja na niemcy w innych krajach używane jako taksówki np w hiszpanii, z bo zmniejszona moc to dłuższa żywotność silnika, Gó#$% prawda ale jakiś kit wciskać musieli, z tego co wiem to kolektor wydechowy i o dziwo ssący ma pomniejszone kanały wlotowe, może sie zdarzyć przepustnica mniejsza zamiast 56mm w sr20de (poprawcie mnie jak sie myle) jest o 2-4mm mniej, prócz tego zdławiony komp i wałki o mniejszej krzywiźnie.

Siwol po deklu zaworów nie poznasz bo jest zwyczajny, bynajmniej ja sie spotkałem z nielakierowanym szarym.

Po mojemu Kolego kierunek allegro, bądz lepiej giełda klubowa i na początek wałki komp i kolektor wydechowy. Przemierz przepustnice jak jest mniejsza niż w normalnych SR20DE to pewnie ssący też jest do wymiany razem z przepustnicą, a co później to znajdziesz na forum :)
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2012-01-19, 22:08

Fotki jak na razie nie mam możliwości zamiścić.górnydekiel jest niemalowany. Kompa nie idzie odblokować? Helmut pier**lony pożulił na podatku.mógł sobie kupić 1.8
Kupił zmulone 2.0 i potem ludziom gówno wciska. co za naród

[ Dodano: 2012-01-19, 23:54 ]
A kolektor 4-2-1 rurowy od SR20 plus wydech 2cale albo 2.5cala (o to się jeszcze was będe pytać) ile może dać mocy i momentu? Tylko że porównując go do seryjnego kolektora 4-1 od SR20DE (nie zamulonego) i wudech też 2 cale albo 2,5 cala

Jeżeli mam wymieniać kolektor wydechowy to już wole kupić rurowy 4-2-1 niż 4-1
No chyba że róznica będzie niewielka.....

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-20, 10:10

Ojojoj..... aż z wrażenia ja sprawdze jaki mam silnik;/ A one nie miały czasami tak że przepustnica się do końca nie otwierała?

W civicach też były wersje zmulone.....Tylko że tam wystrczyło zwężke w dolocie zdemontowac i zamiast 75km było 90.... Komp podobno po resecie sam dostosowywał się do 90km.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-01-20, 10:42

z tego co czytam to nikt na sto procent do końca nie wie w ilu podzespołach i jakie konkretnie są różnice, może będziemy mieli okazję się dowiedzieć za Twoją sprawą ;) najlepiej jakby wjechać na rolki i zobaczyć na ile faktycznie ta SR-ka jest zdławiona a potem rozpocząć wymianę słabych ogniw... ale wiadomo nie każdy ma dostęp do hamowni i to kosztuje więc można by chociaż sprawdzić się z taką samą powiedzmy zdrową serią 130km. Co do różnic to kolektor pewnie ma pomniejszone kały podobnie jak w GA przepustnicę można szybko i łatwo obadać ale czy produkowali by specjalnie na niemcy wałki rozrządu o innych krzywkach ? Ja poszukiwanie zabitych rumaków zacząłbym od układu dolotowego kolektor też warto zmienić na ten rurowy z p10 GT/100nx GTi/sunny GTi do tego wyciąć kata i różnica na pewno będzie odczuwalna....

trzeba przyznać że w hondzie temat załatwili mniej restrykcyjnie i odblokowanie tych 15 km jest banalnie proste...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-20, 10:49

Sr20Di miały w P10 wklęsłe tłoki. Może tu też tak jest??

Co do hamowni to wersje te low power pokazywały chyba ok 121-124 KM

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-20, 11:39

Kolektor wydechowy moge sprawdzić czy nie są wloty mniejsze, ssący też moge pomierzyć. Przepustnice jak najbardziej jest do sprawdzenia. Jeżeli chodzi o wałki to kąty krzywek będzie mi trudno zmierzyć (nie zabardzo wiem jak) ale wysokość krzywki bez problemu. Kompa to napewno nie uda mi się sprawdzić (chyba że jakieś oznaczenia?) A żeby tłoki sprawdzić to głowica z wozu.....a to to dopiero jak uszczelke wypierdzi ( no chyba że znacie jakiś inny sposób?) Żeby sprawdzić stopień spręzania to nie mam możliwości.

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-01-20, 13:11

w wydechowym zapewne nic nie znajdziesz bo ma dopasowane kanały do głowicy ale wystarczy że sprawdzisz ssący przepustnice i do tego jeszcze pomierzysz wałki to myślę że sporo się wyjaśni :)

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2012-01-20, 13:26

A jakie są różnice w mocy między kolektorem seryjnym 4-1 on chyba jest żeliwny a kolektorem rurowym 4-2-1 też seryjnym ale chyba z P10gt

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-01-20, 14:01

zuh pisze: A żeby tłoki sprawdzić to głowica z wozu.....a to to dopiero jak uszczelke wypierdzi ( no chyba że znacie jakiś inny sposób?) Żeby sprawdzić stopień spręzania to nie mam możliwości.
kompresję sprawdzisz sam (kupując przyrząd) albo u każdego mechaniora.. pamiętaj tylko aby mieć "zdrowy" aku :) Co do tłoków to niektórzy mechanicy dysponują taką kamerką z oświetleniem na elastycznej "szyjce" którą wsuwa przez gniazdo świec ..
endoskop :)
Ostatnio zmieniony 2012-01-20, 14:14 przez scubzik, łącznie zmieniany 1 raz.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2012-01-20, 14:12

Jak wykręcisz świecę i poświecisz sobie to jesteś w stanie wzrokowo ocenić czy są wklęsłe czy płaskie - bez problemu. Gdybyś potrzebował wałków od P11GT to mam takowe na sprzedaż. Co do kolektora rurowego z P10 to odczujesz różnice na bank, ale jeszcze większe przyrosty będziesz miał albo na SSAC'u albo na kolektorze mojej produkcji - tyle że na poskładanie musiałbyś się stawić osobiście u mnie. Jak coś to wal na PW

[ Dodano: 2012-01-20, 14:14 ]
Cały wydech dobrze zrobiony jest w stanie dać przyrost około 15KM+ i może trochę mniej NM
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2012-01-20, 14:21

nicek-1213 pisze:A jakie są różnice w mocy między kolektorem seryjnym 4-1 on chyba jest żeliwny a kolektorem rurowym 4-2-1 też seryjnym ale chyba z P10gt
przede wszystkim to różnią się budową 4-1 jest to żeliwny odlew a w p10 GT jak sam wspomniałeś ma konstrukcję rurową poza tym ten z p11 nie ma dwuruki tylko zaraz za pierwszą częścią przykręconą do głowicy łączy się w jedną rurę w p10 gt po drodze jest jeszcze dwururka sprawdzone jest to że jest wydajniejszy i podnosi nieco moc także pewnie ma lepsze przepływy no i układ 4-2-1 sprawdza się w nismo :)

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-21, 11:13

Wałki z P10GT a P11GT to są te same wałki?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-21, 11:47

Wałki z P10GT a P11GT to są te same wałki?
NIe. W p10 są na rolkach a w p11 na ślizgach

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2012-01-21, 12:48

nie odwrotnie?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-21, 13:11

goago pisze:nie odwrotnie?
TAk. Zawsze mi sie myli :)

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2012-01-21, 14:29

moja primerka wdłg dowodu ma 125 koni :) a była sprowadzana z niemiec, ale odczułem konkretną różnicę po tym jak wywaliłem jeden katalizator i władowałem kolektor od Sunniego GTI do tego zapodałem wałki od Primy GT , szczerze?:P inny samochód :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

nicek-1213
nowy na forum
Posty: 25
Rejestracja: 2012-01-18, 18:44
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: nicek-1213 » 2012-01-21, 20:11

Boro1989, a co ze spalaniem? dużo wzrosło? Czy może nie?

Awatar użytkownika
zuh
fanatyk nissana
Posty: 1089
Rejestracja: 2012-01-01, 17:19
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: zuh » 2012-01-21, 20:48

Dzisiaj miałem wolny dzień więc chciałem sprawdzić jaki mam silnik. I po odkręceniu pokrywy zaworów ujrzałem dwa wałki rozrządu i dwa miały takie same krzywki a konkretnie takie:
Wysokość krzywki w najniższym miejscu 32mm a w najwyższym 37 czyli skok wynosi 5mm.
Po zdjęciu czepki kolektora ukazały mi się cztery kanały dolotowe o średnicy 38mm.
Chciałem zdjąć cały kolektor ale mnie pokonał ;/. Odkręciłem jeden wspornik (ten z dołu) i śruby (po dwie na kanał) a przy pierwszym kanale odkręciłem trzy ( w tym jedna nakrętka) potem płyn ciekł troche ale kolektora nie mogłem zdjąć (coś jeszcze trzymało) wie ktoś co mogło trzymać?

W dwóch środkowych były po jednym małym otworze ( nie wiem czy ma to znaczenie) które łączyły kanały z główną komorą kolektora.

No i było troche oleju albo benzyny z olejem w kolektorze.... to normalne czy już trzeba powoli myśleć o remoncie?

Aha w czapce kolektora otwór wlotowy miał średnice 56mm
A przepustnica ma średnice 54,8 mm.....

Mógłby ktoś podać wymiary w silniku SRDE ? chciałbym porównać

Sprawdziłem przy okazji naciąg łańcucha rozrządu. I zwis między kołami wynosił 7mm.
Nie wiem czy dobrze sprawdzałem ale robiłem to tak:
Zmierzyłem odległość od górnej krawędzi łąńcucha do głowicy. Potem na biegu popchałem do tyły auto i zrobił mi se luźny łąńcuch między kołąmi wałków i zmierzyłem odległość między górną krawędzią łańcucha a głowicą i róznic między tymi wymarami wyszła mi 7mm.
Znajduje się w normie?

I jeszcze jedno pytanie.
Rozebrałem kolektor ssący i po poskłądaniu i odpaleniu wskoczył na ponad 1,5 tys obrotów zabaczyłem pod mache i się okazało że zapomniałem podłączyć czujnik przepustnicy. Wygaziłem auto i podłączyłem czujnik. Po ponownym odpaleniu auto zaczeło strasznie kopcić. WYgasiłęm auto odłączyłem akumulator na pare minut i auto przestało kopcić ale wskaźnik paliwa z pokazał 1/3 baku a przed pierwszym odpaleniem było pół baku. A auto może z 1,5 min chodziło
Wcześniej jak wywalałem katy było podobnie... wykręciłem kolektor (sonde odłaczyłem) z pierwszym katem i wybebeszyłem, potem drugi kat poszedł i skręciłem wszystko....odpaliłem auto zaczoł kopcić straszenie. Odłączyłem akumulator bo spawałem końcowy wydech i auto przestało kopcić a wskazórka też poszła w duł.
Auta z 2-3 minuty chodziło.

Dlaczego kopcił i jest możliwe żeby aż tyle spalił?

[ Dodano: 2012-01-21, 20:48 ]
ALe się rozpisałem......

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-01-21, 22:33

zuh pisze:No i było troche oleju albo benzyny z olejem w kolektorze
Normalne. Zobacz ze odmy spod pokrywy zaworów idą w dolot

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2012-01-22, 13:42

Ja w dowodzie mam 96kW czyli 130KM i według VINu był to low power
Wymienione były wałki na GT i kolektor na GTI 4-2-1 oraz cały wydech, wywalony kat
Przyrost mocy nie wiem jaki bo, te mody robił poprzedni właściciel i nie mierzył na rolkach, ale z tego co wiem powinno dać to te 150KM- zbiera się ładnie
Co do spalania, ja po mieście śmigam więc 10-11l/100km to norma

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”