Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Z SR20DEL na SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

bosk
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2017-06-14, 18:13
Lokalizacja: lodzkie

Post autor: bosk » 2017-06-15, 00:52

@nicek-1213 jest jakiś efekt końcowy Twoich zabaw z SR20DEL'em ? Coś dłubałeś przy nim ?

Sam mam w mojej P10 taki wynalazek i coś bym zrobił, żeby przed jej rudą śmiercią jeszcze sobie Primerka zakosztowała jak bije zdrowe serducho SR20DE.

Panowie fachowcy od modów doradźcie co zrobić (w rozsądnej cenie) żeby doprowadzić ten silnik do przynajmniej 140-150KM żeby dało się tym przyjemnie jeździć (bo faktycznie trochę muli i niewiele jest frajdy z jazdy).

Chętnie z przybliżonym kosztorysem, ile za jaki mod i co by wnosił w KM/Nm.

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-06-15, 06:21

w DEL obowiązują te same mody co w DE.
Było to już miliard razy wałkowane-poszukaj i poczytaj ;)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

bosk
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2017-06-14, 18:13
Lokalizacja: lodzkie

Post autor: bosk » 2017-06-15, 11:31

OK, chodziło mi bardziej o Wasze doświadczenia - które z modów wybrać o najlepszym stosunku koszt/efekt.
Na razie sobie wymyśliłem żeby moja P10 (optycznie) pozostała pod maska możliwie blisko ori.

1) Kolektor wydechowy rurowy typu 4-2-1 (za ile najtaniej idzie dostać, może ktoś ma z forumowiczów ma na zbyciu ?)
2) Luźny wydech (ile to kosztuje ? jakiś polecany producent ?)
3) Przełożenie wałka ssącego na bardziej agresywny (za ile najtaniej idzie dostać, może ktoś ma z forumowiczów ma na zbyciu ?)
4) Zimny dolot (wystarczy na początek poszerzyć rurę dolotową przed ori filtrem powietrza, czy jednak filtr stożkowy ? no i czy wtedy nie muszę zmienić przepływomierza bo u mnie w SR20DEL'u ori może być za wąski ?)
5) Zaślepienie EGRu
6) Mod rozrządu (ktoś to robi w łódzkim ?)
7) Ewentualnie planowanie głowicy żeby poprawić kompresję bo swoich wklęsłych tłoków bym nie ruszał (jakie są koszty i kto to robi w łódzkim ?)

Ile KM/Nm by się z tego uzbierało ... ?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-06-15, 12:00

1. Można kupić za ok 100-150zł, potem musisz go dopasować do reszty układu.
2. Luźny wydech to nic innego jak zastąpienie seryjnych puch bardziej przepustowymi, nie przesadzał bym ze średnicą. Podmień jedynie końcowy i powinno być ok. Jak jest katalizator to go wywal. Polecam puchy z ultera.
3. Wałek z sunnego GTI lub primery P10gt. Ktoś zapewne coś znajdzie. Łukasz w łukowie miał kiedyś tego sporo.
4. Zimny dolot bez stożka jest ok. Trza blache pod filtrem porzeszyć żeby rura w nadkole wlazła. Oem wkładka, wymieniana co ok 20tkm i jest ok. Większy maf jest ok, ale tylko ze strojeniem AFR, czyli licz ekumastera do wydadków.
5. Można, opisane to jest jako tuning za 2 złote. NIe wali saplin do kolektora, nie grzeje mieszanki, ogólnie wykonać.
6. Zanim zrobisz to sprawdź w jakim stanie jest twój rozrząd, łąńcuch, śłizgi, napinacz etc.
7. Planowanie łba to 100zł, przynajmniej u mnie. DO tego licz uszczelkę nową i robocizne o ile sam nie robisz.

Bez zmian ecu masz ok 140-150ps, założysz ecu z sunnego i może ze 160ps wypluje
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2017-06-15, 21:00

A skąd wiesz, że to DEL? Ja wg VIN-u mam DEL-a, ale nic poza tym na to nie wskazuje. Komp o ograniczonej mocy ma wg wszelkich danych inny numer, a ja mam zwykły.
Hobbysta Japanista

Vendo
aktywny forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 2013-08-04, 20:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Vendo » 2017-06-18, 23:58

1) Mam gdzieś w garażu, muszę poszukać - dobra opcja kilka kucy daje.
2) Pełny przelot 60mm na jak największych tłumikach - może być stal aluminiowana - tanio wyjdzie.
3) Też gdzieś mam i również jest to dobre posunięcie.
4) Wystarczy wkładka filtra - polecam piankę i dobry nawiew. Wąski przepływomierz nawet może zostać bo zastąpienie szerokim to koszty nie warte zabawy.
5) Wywal jeszcze grzanie przepustnicy jak masz
6) Ciężko o gotowy przepis. Najlepiej to regulowane kółka + hamowania i pół dnia zabawy - moim zdaniem nie warto.
7) Doprężyć silnik warto, pytanie tylko jakim kosztem. Najlepiej płaskie tłoki + planowanie. Pamiętaj, że po planowaniu rozrząd się lekko rozjeżdża.

155-165KM by się nazbierało. Opłaca się? Wg. mnie nie. Odkładaj na VE

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-06-19, 07:53

2. Przelot na 60mm to wg mnie za dużo, doda ciut konia ale ograniczy moment. Lepiej 55mm do środkowego włącznie a koniec na seryjnym fi 50. Oba tumole w przelocie.
4. Wkładka pipercorsa mi się rozkleiła po 10tkm, wróciłem do bawełny i nie zmieniałem. Dolot jak najbardziej tak pamiętając o rozwierceniu puszki na fi 80+wejście w nadkole. Popieram, strojenie szerokiego mafa się nie opłaca, lepiej ecu z p10gt założyć na oem mafie.
6. Dokładnie tak, lepiej zadbać o prawidłowość seryjnego rozrządu.
7. DEL miał płaski tłok, ale i on jest spoko. Pod warunkiem, że resztę dobrze ogarniesz.

150ps na pewno ugrasz.

Reasumując. Odetkać dolot CAIem. Wydech na kolektorku 421 od sunnego. Zmiana mafa na komp z sunnego albo p10gt. Zadbać o rozrząd. Przepłukać silnik i wlać dobry olej.

W dalszej kolejności lekki zamach i krótsza skrzynia (np. z p11gt).
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

VE Killer
fanatyk nissana
Posty: 914
Rejestracja: 2014-10-11, 17:54
Lokalizacja: z dupy
Kontakt:

Post autor: VE Killer » 2017-06-27, 21:54

Sr20 NIE dopręża się planowaniem głowicy !!!
Mod rozrzadu polecam zrobić tylko w Warszawie tam są fachowcy którzy się na tym znają.
XXX

bosk
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2017-06-14, 18:13
Lokalizacja: lodzkie

Post autor: bosk » 2017-07-06, 11:15

Jak pisałem wcześniej - jednym z punktów do zrealizowania jest 'luźniejszy' wydech. Może ktoś wie, czy do P10 przypasuje mi cały wydech z P11 (przed liftem) 1:1 ? Czy trzeba by trochę rzeźbić ?

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2017-07-06, 13:07

P10 ma inny układ wydechowy.

Ve killer, jakie życie taki rap, jaka świnia taki schab :) Powiedzmy, że modzenie Sr20 rozbijamy na dwa sposoby:
-getto mods
-performance

W tej pierwszej konfiguracji można naskrobać niewielkim nakładem jakiś power i zmienić charakterystykę przebiegu mocy i momentu. Z tym, że warunkiw getto są różne i taki sam efekt tych modów może wpłynąć na nasz silnik. Nie dodaję, że mody robione są przez ownera, po zaczytaniu z netów itd. Nie hańbie tego sposoby, bo sam tym sposobem modziłem w mojej ex padlinie. Te mody to jest natomiast podstawa i często mają pozytywny wpływ na pracę silnika.

Performance to skomplikowana przeróbka, z wyjmowanie silnika, pasowaniem różnych części, bazująca na wzorach matematycznych i przeliczeniach. Na tym forum chyba jest tylko garstka takich samochodów więc pomijamy i wracamy do getto :)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”