Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Lekkie koło zamachowe Otoczak

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Lekkie koło zamachowe Otoczak

Post autor: goago » 2012-01-14, 15:54

Oto kółeczko przerobione Przez Pana Otoczaka. Pochodzi z Primery P11 SR20 w serii miało około 8kg teraz 4,5kg. Koszt to zaledwie 215zl z przesyłką w obydwie strony... :shock:
tutaj macie kontakt do Gościa przez Allegro LINK
Obrazek
Obrazek Obrazek
A tu z drugiej strony tez "lekko"
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-01-15, 14:36 przez goago, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-01-14, 16:11

No normalnie ja w to wchodzę.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-01-14, 16:24

wyslemy razem Rysiu Pysiu

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-01-14, 16:30

dymaj se drugi zamach
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-14, 17:40

Jestem w szoku ja też takie chce!!! Jestem ciekaw jak się fura będzie wkrecac z takim kóleczkiem i jak to się odbije na Nm
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 17:45

Chciałbym zauważyć że NM zapewne spadnie. 40% odelzenia zamachu to dość dużo, jednak robota pierwsza klasa :-)

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-14, 17:47

Ryba pisze:Chciałbym zauważyć że NM zapewne spadnie. 40% odelzenia zamachu to dość dużo, jednak robota pierwsza klasa :-)
ja myśle ze 6kg było by tak optymalnie tak jak np to http://allegro.pl/lekkie-kolo-zamachowe ... 33644.html

Temat z ładnym opisem lekkich kół zamachowych do sr20de
http://www.sr20-forum.com/information-l ... heels.html
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 17:59

Siwol ja właśnie takie mam dokładnie 6kg może z jakimś małym groszem, i NM spadł odrobinę. Na dłuższa metę nie wyczułem jakiejś mega różnicy :)

To koło jest Macgayvera :P

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2012-01-14, 18:04

No to trzeba isc grubiej tak jak kolega wyżej 4.5kg i powinno sie ładnie wkrecac;D
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 18:33

A moment obrotowy spadnie na pysk :D

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-14, 19:10

Do dupowozu moim zdaniem chybiony pomysł takie koło
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

BTB
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2010-06-10, 17:18
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BTB » 2012-01-14, 19:51

Ryba pisze:A moment obrotowy spadnie na pysk :D
obstawiamy jak bardzo ?;) testował/pomiary ktoś i czy w ogóle jest sens wrzucać lżejsze ?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 20:03

Nie ma sensu :P u mnie przy redukcji 2,5 2,8 kg pare punktów NM uciekło, co nie znaczy jednak że lepiej się wkreca

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2012-01-14, 21:38

Lekkie koło to trochę poroniony pomysł do auta na miasto, skrzynia cierpi, a 90% użytkowników nie zauważy różnicy, pozostałe 10% ma zapewne efekt placebo. Lekkie koło się sprawdza w silniku A-Spec, który kręci sie do 11tyś. Fakt akurat te dwieście parę złotych to nie duża kwota, ale myślę, że można je lepiej ulokować.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 21:40

Arias święte słowa :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-01-14, 21:43

Dokładnie, lekki zamach można zastosować jeszcze np. w maluchu, bo te silniki same z siebie się ciężko wkręcają, ale nie do osobówki, do miasta :)
Z lekkim kołem ciężej się rusza ;)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-14, 21:49

Raczej tu z tym ruszaniem nie do końca tak jest. Być może przy masie 4,5 kg takie efekty uboczne moga być jednak gdy jest tylko lekko odelżone koło zamachowe nic takiego nie występuje, tak jest u mnie :)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-01-14, 22:36

Ryba, możliwe, ja w maluchu miałem o 60% lżejsze od serii ;)

Awatar użytkownika
Chochlik
doświadczony forumowicz
Posty: 247
Rejestracja: 2010-11-03, 22:04
Lokalizacja: Sieraków / Berlin

Post autor: Chochlik » 2012-01-14, 23:39

Waga koła zamachowego zapewnia nam NM i to żeby się silnik sam kręcił ciągle jednostajnie więc według mnie, co najwyżej trochę można odelżyć koło zamachowe, bo przy zbyt dużym odelżeniu tracimy moment, a to jednak na ulicy momentem się jeździ więc im go więcej tym lepiej ;)
Jeśli niebo zwali nam się na głowy, będziemy łapać skowronki!

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2012-01-15, 07:06

jestem zwolenikiem odelzania kolo zamachowego jesli jest to samochod nie to do jazdy po miescie ale takze do zabawy na torach czy chodzby na ustawki na kreskach w seryjnym aucie jezdzac po miescie jest to bez sensu, nie dosc, ze gorzej sie jezdzi to jeszcze napewno cierpi na tym pare podzespolow, jesli kolo po odelzeniu jest zle wywazone co czesto sie zdarza to po jakims czasie na sete obroci panewke, w civicu mialem zamach fidanzy waga 3,45kg (sria7,45kg), jesli chodzi o osiagi, poprawily sie znaczaco silnik duzo szybciej dokrecal pod odcinke, a z minusow to trzeba bardziej skupiac sie na skrzyzowaniach przy spokojnym starcie, no i zmiana biegow tez wymaga wiecej skupienia, silnik szybko sie wkreca, ale takze szybko spada z obrotow, a np mojej zonie bardzo sie nie podoba jak szarpie autem :P

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2012-01-15, 08:35

nie chciałem wywoływać kolejnej bezsensownej dyskusji na temat zasadności używania lekkiego koła zamachowego. Na każdym forum moto jest tego trochę... np.spadną niutonometry i tym podobne banialuki wyssane z palca nie poparte niczym.
Na pewno auto stanie się bardziej narowiste i każde muśnięcie gazu będzie przenoszone na koła. Moim zdaniem efekt podobny do powiększenia przepustnicy. Niestety nie da się tego zmierzyć na hamowni. Może zmniejszą się straty? ale mniejsza z tym.
Chodziło mi o techniczny aspekt samej obróbki koła przez w/w Pana. Poprosiłem go aby zrobił na max gdyż uważałem że z tego kółka nie zdejmie więcej jak 1,5kg, a tu taka niespodzianka :-P
Kółko wsadzam do SR20VE łącznie z lekkim kołem pasowym które napedza tylko malutki alternator od daichatsu cuore :-) nie mam wspomy ani klimy. Całość ląduję w ultra lekkim Sunniaku, na pewno nie można go nazwac dupowozem :mrgreen:

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2012-01-15, 09:31

goago pisze:Kółko wsadzam do SR20VE łącznie z lekkim kołem pasowym które napedza tylko malutki alternator od daichatsu cuore nie mam wspomy ani klimy
nie myslales o odelzeniu walu korbowego ? kumpel w colcie zszedl 15% z masy...

goago
stały bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 2009-12-10, 12:48
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: goago » 2012-01-15, 09:56

nie ruszam silnika, nie ma takiej opcji...znając życie na samym wale by się nie skończyło.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-01-15, 10:00

A może zamiast schodzić z wagi wału daj do wyważenia układ korbowy?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-15, 10:44

Przy takim zejściu z wagi sądzę że właściciel przemyślał to sparwe

Ex
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2011-12-11, 21:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Ex » 2012-01-15, 11:37

z tego co pamietam zamach -40% wal korbowy-15% oraz kolopasowe -30% i oczywiscie wywazenie calego ukladu to koszt okolo 1200zl... colt jeszcze na dotarciu, jak bedzie dotarty wrzuce jakis filnik jak to sie wkreca :)

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-01-15, 17:31

Chłopaki troszke nie kojarzycie kolegi goago, jego sunny to totalna wydmuszka, nie ma wspomy, klimy, itp.

Alternator nawet jest zmieniony na lżejszy ;) Wiec nie piszcie ze wlasiciel nie przemyślał sprawy, bo wiadomo co robił i ze samochod nie słuzy do codziennej jazdy ;-)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-01-15, 20:15

Czekamy w takim razie na opis samochodu w odpowiednim dziale, :->

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2012-02-14, 13:43

Ja w moim nx 1,6 mam odchudzone koło o 2,5 kg latam już tak około pol roku i mogę powiedzieć tak, auto się lepiej wkręca ale straciło trochę na elastyczności, silnik woli większe obroty, jeśli chodzi o zabawę o wiele fajniej się jeździ i kreci auto po obrotach ale po mieście staje się to trochę męczące, z początku nie czułem zbytniej różnicy ale jak się wjezdzilem w auto to czuc ta mniejsza elastycznosc.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2012-02-22, 23:59

w Goago SR20VE odcinkę przestawi się na 8500obr.min i będzie mu dobrze z tym lekkim kółkiem :)

Choć do takich obrotów dobrze by było wyważyć całość: Wał z kołem zamachowym i pasowym...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”