Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

QR20DE VS SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

QR20DE VS SR20DE

Post autor: Arias » 2011-12-12, 21:28

Może trochę podchwytliwa nazwa tematu, ale chodzi mi konkretnie o różnice tych dwóch motorów bo nie potrafię nic konkretnego znaleźć.


Z tego co znalazłem to QR jest lżejsze od SR'a i ma lepszy moment obrotowy, moc to samo i QR jest mniej wytrzymały na modyfikacje, ale to podobno bliźniacze silniki, takie "udoskonalenie" bo w końcu montowane w p12.

Ale do czego zmierzam, interesuje mnie jak spasowanie skrzyni z QR do SR'a?? P12 ma 6 biegów....Ja w dalszym ciągu jestem pozbawiony piątki i do końca roku, chyba nie wydole, żeby to zrobić "po Bożemu", to kombinuje, póki co na papierze.

Proszę wiec zatem oświećcie mnie, czy konwersja jest możliwa? Czy efektywna, w stosunku do skrzyni z P11 GT, bo info na ten temat w necie nie widze, a po nocach mi sie śni P11 z 6-cio stopniową skrzynią ;p


Pozdroo
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-12-12, 23:05

Eee tam jest sens 6???;D jak 5 jest potrzebna dopiero kolo 180;D to 6 gdzies przy 240byś musial wbijac;P
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 07:57

Arias to zupelnie inne silniki i skrzynia nie pasuje. Sam silnik QR20De to mega kupa (wg pracowników ASO)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-13, 16:25

QG kupa, QR kupa czy moze po prostu nie dopuszczamy do siebie mysli, ze nasze silniki nie sa juz nowe i przy obecnej technice mozna zbudowac lepsze motory.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-13, 16:57

dylson QR wcina podobno wiecej oleju jak QG

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2011-12-13, 17:20

SIWOL trochę mylisz pojęcia, bo po pierwsze małe prawdopodobieństwo, że na tej skrzyni 6 byłyby przełożenia od 1-5 takie same jak w mojej, bardziej jest prawdopodobne, że tam gdzie Ty masz wbity 3 bieg i 4000 obrotów, na skrzyni 6-ce byłaby już 4, co może dawać lepsze przyspieszenie.



Dziękuję za konkretną odpowiedź, zatem trzeba się rozejrzeć za skrzynią z GT'ka :/
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-13, 17:28

W QG to wada pierscieni a nie zla konstrukcja. Jak jest w QR to pewnie wlasciciele wiedza. Faktem jest, ze jest lzejszy, mniejszy i ma lepszy moment jak SR a to, ze moze nie jest podatny na tuning to akurat wiekszosci uzytkownikow malo interesuje.

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-12-13, 23:40

Arias pisze:SIWOL trochę mylisz pojęcia, bo po pierwsze małe prawdopodobieństwo, że na tej skrzyni 6 byłyby przełożenia od 1-5 takie same jak w mojej, bardziej jest prawdopodobne, że tam gdzie Ty masz wbity 3 bieg i 4000 obrotów, na skrzyni 6-ce byłaby już 4, co może dawać lepsze przyspieszenie.



Dziękuję za konkretną odpowiedź, zatem trzeba się rozejrzeć za skrzynią z GT'ka :/
Oj tam wiem wiem;)) tak sobie zartowałem;)) kumepl w seju ma 6 z punto i dało to duzo na kopa ma lepsze przełozenia;)

[ Dodano: 2011-12-19, 00:27 ]
tak dla ciekawostki 6biegow http://www.youtube.com/watch?v=cyLhZdOI ... re=related
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”