Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Kilka pytań o portingu

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kilka pytań o portingu

Post autor: gacuus » 2011-12-11, 13:44

Witam chcę wykonać porting głowicy i kolektora ssącego w GA16DS

Moja pytania są następujące

1 Kanały ssące w kolektorze i głowicy polerować na lutro czy wykańczać je papierem np 80 lub 120 z tego co doczytałem się na forach przy polerce na "lutro " może się skraplać paliwo

2 czy powiększać kanały czy poprostu lekko je liznąć, podobno nie zawsze powiększenie kanałów pomaga a w ręcz może być gorzej,

3 czy poprawiać "ścianki kanałów" chodzi mi o to że w kolektorze ssącym są ostre krawędzie na zagięciach i czy je "zaokrąglać" w celu zmniejszenia kantów czy zostawić to tak jak jest

takie same pytania mam do kanałów wydechowych

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-11, 15:36

1- bez różnicy czy zrobisz to na lustro czy chropowato, większe znaczenie ma ten temat przy gaźnikowcach.
2- kanały muszę się pokrywać z uszczelką więc najlepiej przyłożyć uszczelkę, będzie troszkę większa niż kanały i do tej wielkości wyfrezować (dotyczy to wszystkich kanałów i w głowicy i w kolektorze dolotowym.
3- wszystkie ostre krawędzie warto zaokrąglić, co do kanałów wydechowych to obróbka w samej głowicy patrz punkt 1 natomiast pamiętaj że kolektor wydechowy jest trudniej obrabiać więc najlepiej sprawdzić czy niema tam progów które mogą wpłyną na zaburzenia przepływu i skupić się na ich zniwelowaniu.
Przy okazji warto przeprotować resztę czyli połączenie kolektor przepustnica/gaźnik.
Dark Shadow

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-11, 15:55

gacuus pisze:Witam chcę wykonać porting głowicy i kolektora ssącego w GA16DS
BaSsGrU pisze: bez różnicy czy zrobisz to na lustro czy chropowato, większe znaczenie ma ten temat przy gaźnikowcach.
Kiedy DS to wlasnie gaznikowiec ;-)

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-11, 16:09

Właśnie z tego co gdzieś czytałem przy gaźniku lepiej nie polerować na lustro ponieważ powietrze z paliwem może się gorzej mieszać dlatego pytam czy ktoś to zna z własnego doświadczenia, co do pasowania kolektora z głowicom to wiem że trzeba przykładać uszczelke, jeszcze pytanie odnośnie kanałów czy warto je powiększać, głowica będzie splanowana o około 1,3 mm

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-11, 20:39

W gaźnikowcu masz rowki w kanałach którymi leci paliwo (zajrzysz do kolektora to na pewno zobaczysz) wiec lepiej zachowaj chropowatość, nadlewy w kanałach możesz usunąć. I jak pisze BaSsGrU, pasowanie głowica<->uszczelka<->Kolektor zrób tak żeby się idealnie pokrywały bo nic nie da że powiększysz kanały w kolektorze jak w głowicy będą mniejsze(zawirowania powietrza)

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-11, 21:48

gacuus pisze:czy ktoś to zna z własnego doświadczenia
Znam to z doświadczenia w 126p ;) po powiekszeniu dolotu w głowicy lekko wygładzałem papierem 100 w poprzek żeby właśnie paliwo z powiertrzem sie lepiej mieszało, wcześniej miałem na lustro i po takiej modyfikacji czuć było że reakcja przy otwarciu przepustnicy się polepszyła ;)

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-11, 23:34

i koledzy podpowiedzieli :mrgreen:
bierz się do roboty a efektami na pewno będziesz przyjemnie zaskoczony.

Jeżeli planujesz głowicę w celu podniesienia stopnia sprązania to pamiętaj że paliwko tylko 98 <ok>
Dark Shadow

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2011-12-11, 23:59

BaSsGrU pisze:pamiętaj że paliwko tylko 98
Dokłądnie tak, nie wiem jak w nowszysch silnikach, ale w poczciwej 650tce też na 98 się lepiej jeździło i oczywiście na większej dyszy paliwa :D

Awatar użytkownika
ciapek
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-09, 21:47
Lokalizacja: Kosobudy

Post autor: ciapek » 2011-12-12, 00:04

Tak jeszcze wtrące poniżej masz fotki kanałow w ga16ds
w kolektorze widać dwa rowki na dole kanału którymi śmiga sobie paliwko :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-12, 00:40

BaSsGrU, pasowanie głowica<->uszczelka<->Kolektor zrób tak żeby się idealnie pokrywały bo nic nie da że powiększysz kanały w kolektorze jak w głowicy będą mniejsze(zawirowania powietrza)
Mi chodziło o powiększenie tego i tego aby zwiększyć przepływy z tego co widze w głowicy można wiele mięska zebrać.

Dzięki ciapek mam mam graty na wierzchu wiem o co chodzi nie wie ktoś gdzie moge dostać większe dysze ?

O paliwie 98 wiem bo przy planowaniu moze pojawic sie stukowe no i oczywiscie zapłon bede ustawial

Awatar użytkownika
BaSsGrU
fanatyk nissana
Posty: 1359
Rejestracja: 2010-04-19, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BaSsGrU » 2011-12-12, 00:45

wiertło jubilerskie/zegarmistrzowskie i powiększasz dyszę :-o
Dark Shadow

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2011-12-12, 21:11

W sklepie elektronicznym takowe wiertła dostaniesz, przerabiałem temat gdy rozwiercałem dysze we wtryskiwaczach gazowych :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-12-12, 22:10

W stomatologicznym sklepie też takie dostaniesz :P
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
gacuus
nowy na forum
Posty: 31
Rejestracja: 2011-04-11, 08:34
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: gacuus » 2011-12-12, 23:06

Ok dzięki może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jaki rozmiar tego kupic ? słyszałem że tak się robi brat tak w skuterze gaźnik robił ale nigdy tego nie robiłem sam.

ciapek mowisz ze rowkami leci paliwo, ale jesli leciało by paliwo nimi to mieszanka by sie nie mieszała tak jak ma sie wymieszac i wychodziło by na to ze paliwo spływa do cylindów i tam dopiero się miesza chyba że się myle to przepraszam.

oto efekty mojej pracy

troche sie zapedzilem i doszedlem 400 później przelecialem to 120



Obrazek
Obrazek Obrazek

a tak było
Obrazek Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”