Kilka pytań o portingu
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Kilka pytań o portingu
Witam chcę wykonać porting głowicy i kolektora ssącego w GA16DS
Moja pytania są następujące
1 Kanały ssące w kolektorze i głowicy polerować na lutro czy wykańczać je papierem np 80 lub 120 z tego co doczytałem się na forach przy polerce na "lutro " może się skraplać paliwo
2 czy powiększać kanały czy poprostu lekko je liznąć, podobno nie zawsze powiększenie kanałów pomaga a w ręcz może być gorzej,
3 czy poprawiać "ścianki kanałów" chodzi mi o to że w kolektorze ssącym są ostre krawędzie na zagięciach i czy je "zaokrąglać" w celu zmniejszenia kantów czy zostawić to tak jak jest
takie same pytania mam do kanałów wydechowych
Moja pytania są następujące
1 Kanały ssące w kolektorze i głowicy polerować na lutro czy wykańczać je papierem np 80 lub 120 z tego co doczytałem się na forach przy polerce na "lutro " może się skraplać paliwo
2 czy powiększać kanały czy poprostu lekko je liznąć, podobno nie zawsze powiększenie kanałów pomaga a w ręcz może być gorzej,
3 czy poprawiać "ścianki kanałów" chodzi mi o to że w kolektorze ssącym są ostre krawędzie na zagięciach i czy je "zaokrąglać" w celu zmniejszenia kantów czy zostawić to tak jak jest
takie same pytania mam do kanałów wydechowych
1- bez różnicy czy zrobisz to na lustro czy chropowato, większe znaczenie ma ten temat przy gaźnikowcach.
2- kanały muszę się pokrywać z uszczelką więc najlepiej przyłożyć uszczelkę, będzie troszkę większa niż kanały i do tej wielkości wyfrezować (dotyczy to wszystkich kanałów i w głowicy i w kolektorze dolotowym.
3- wszystkie ostre krawędzie warto zaokrąglić, co do kanałów wydechowych to obróbka w samej głowicy patrz punkt 1 natomiast pamiętaj że kolektor wydechowy jest trudniej obrabiać więc najlepiej sprawdzić czy niema tam progów które mogą wpłyną na zaburzenia przepływu i skupić się na ich zniwelowaniu.
Przy okazji warto przeprotować resztę czyli połączenie kolektor przepustnica/gaźnik.
2- kanały muszę się pokrywać z uszczelką więc najlepiej przyłożyć uszczelkę, będzie troszkę większa niż kanały i do tej wielkości wyfrezować (dotyczy to wszystkich kanałów i w głowicy i w kolektorze dolotowym.
3- wszystkie ostre krawędzie warto zaokrąglić, co do kanałów wydechowych to obróbka w samej głowicy patrz punkt 1 natomiast pamiętaj że kolektor wydechowy jest trudniej obrabiać więc najlepiej sprawdzić czy niema tam progów które mogą wpłyną na zaburzenia przepływu i skupić się na ich zniwelowaniu.
Przy okazji warto przeprotować resztę czyli połączenie kolektor przepustnica/gaźnik.
Dark Shadow
Właśnie z tego co gdzieś czytałem przy gaźniku lepiej nie polerować na lustro ponieważ powietrze z paliwem może się gorzej mieszać dlatego pytam czy ktoś to zna z własnego doświadczenia, co do pasowania kolektora z głowicom to wiem że trzeba przykładać uszczelke, jeszcze pytanie odnośnie kanałów czy warto je powiększać, głowica będzie splanowana o około 1,3 mm
W gaźnikowcu masz rowki w kanałach którymi leci paliwo (zajrzysz do kolektora to na pewno zobaczysz) wiec lepiej zachowaj chropowatość, nadlewy w kanałach możesz usunąć. I jak pisze BaSsGrU, pasowanie głowica<->uszczelka<->Kolektor zrób tak żeby się idealnie pokrywały bo nic nie da że powiększysz kanały w kolektorze jak w głowicy będą mniejsze(zawirowania powietrza)
Znam to z doświadczenia w 126p po powiekszeniu dolotu w głowicy lekko wygładzałem papierem 100 w poprzek żeby właśnie paliwo z powiertrzem sie lepiej mieszało, wcześniej miałem na lustro i po takiej modyfikacji czuć było że reakcja przy otwarciu przepustnicy się polepszyłagacuus pisze:czy ktoś to zna z własnego doświadczenia
Mi chodziło o powiększenie tego i tego aby zwiększyć przepływy z tego co widze w głowicy można wiele mięska zebrać.BaSsGrU, pasowanie głowica<->uszczelka<->Kolektor zrób tak żeby się idealnie pokrywały bo nic nie da że powiększysz kanały w kolektorze jak w głowicy będą mniejsze(zawirowania powietrza)
Dzięki ciapek mam mam graty na wierzchu wiem o co chodzi nie wie ktoś gdzie moge dostać większe dysze ?
O paliwie 98 wiem bo przy planowaniu moze pojawic sie stukowe no i oczywiscie zapłon bede ustawial
W stomatologicznym sklepie też takie dostaniesz
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Ok dzięki może mi ktoś jeszcze podpowiedzieć jaki rozmiar tego kupic ? słyszałem że tak się robi brat tak w skuterze gaźnik robił ale nigdy tego nie robiłem sam.
ciapek mowisz ze rowkami leci paliwo, ale jesli leciało by paliwo nimi to mieszanka by sie nie mieszała tak jak ma sie wymieszac i wychodziło by na to ze paliwo spływa do cylindów i tam dopiero się miesza chyba że się myle to przepraszam.
oto efekty mojej pracy
troche sie zapedzilem i doszedlem 400 później przelecialem to 120
a tak było
ciapek mowisz ze rowkami leci paliwo, ale jesli leciało by paliwo nimi to mieszanka by sie nie mieszała tak jak ma sie wymieszac i wychodziło by na to ze paliwo spływa do cylindów i tam dopiero się miesza chyba że się myle to przepraszam.
oto efekty mojej pracy
troche sie zapedzilem i doszedlem 400 później przelecialem to 120
a tak było