Strona 1 z 3

Wałki z GA14DS w GA16DE wady/zalety

: 2011-12-09, 13:03
autor: Duchu
Hej od kąd pamiętam jest poruszany temat zmiany wałków W GA16DE na wałki z GA14DS pytanie jakie są wady i zalety tego rozwiązania oraz jak rozpoznać wałki z DS żeby mnie nikt w balona nie zrobił przy zakupie z góry dzieki

: 2011-12-09, 13:43
autor: scubzik
Duchu, zalety - zwiększenie mocy , wady ... koszt (kupno, montaż) i mogą być małe kłopoty z regulacją luzów (płytki) z tego co się orientuje .. ale nie słyszałem przypadków aby ktoś być niezadowolony.. (oprócz jednego osobnika, który nie odczuł różnicy:)
Wałki DS mają bardziej agresywne krzywki .. ale nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie

: 2011-12-09, 14:52
autor: ciapek
scubzik pisze:nie wiem czy na samym wałku jest jakieś oznaczenie
jest oznaczenie nr. odlewu i pasek na walku ma kolor żółty albo zielony zależy jaki silnik.
Duchu, z GA16DS. Na wygląd widać różnice w kształcie krzywek porównując GA14DS i GA16DS. mam gdzieś fotki tyko muszę je odkopać.

: 2011-12-09, 14:53
autor: Duchu
Jaki jest ten przyrost mocy ?

: 2011-12-09, 15:08
autor: scubzik
ciapek pisze:jest oznaczenie nr. odlewu i pasek na walku ma kolor żółty albo zielony zależy jaki silnik.
no to już jestem bogatszy o wiedzę ..
Duchu pisze:Jaki jest ten przyrost mocy ?
nie wiem czy ktoś to mierzył .. ale np. Koza z łodzkiej po modzie wydechu, dolotu i wałków uzyskał 100 kuca na 1,4..

: 2011-12-09, 15:49
autor: Duchu
ciapek pisze:Duchu, z GA16DS
właśnie i czy jest róznica GA14DS czy z GA16DS oczywiście do GA16DE ?

: 2011-12-12, 00:12
autor: ciapek
mam wolno leżące z ga14 to zmierze zdaje mi się że miały około 38mm. te z ga16 39,8-40 mm

przeszukałem dysk i znalazłem parę fotek
zmierzyłem wałek ssący z ga14ds ma on 39,5mm ale krzywka ma łagodniejszy kształt żółty pasek i oznaczenie 50Y + archiwalna fotka :-P

Obrazek
Natomiast ga16ds 40mm krzywka ostrzejsza zielony pasek i oznaczenie 53Y troche niewyraźne ale jest widoczny odlew 53Y i te zielone paski

Obrazek

: 2011-12-12, 10:21
autor: Duchu
ciapek, Dzięki wielkie czyli z tego wynika że lepiej wstawić z GA16DS, a ma ktoś pojęcie jak jest z krzywkami w GA16DE ? i oczywiście czy będą pasować ?

: 2011-12-12, 11:46
autor: scubzik
Ciekawe swoją drogą czy zmiana wałków w silniku GA14DS na te z GA16DS da odczuwalną zmianę mocy.. hmm .

: 2011-12-12, 22:56
autor: ciapek
scubzik, daje od około 4,5 RPM czuć różnice w NM

: 2011-12-12, 23:31
autor: DubSon
Kurdę, a ja nigdzie nie mogę gaźnikowych wałków dorwać.
Po allegro, ebayach szukam, jak już ktoś ma to nie ma odpowiedzi :o

Ale co do tematu, spora różnica jest między wałkami z 16DS do tych z Sentry ? Z jakiego one w ogóle tam są silnika ? GA16DE z NVCS, bo tam przeca zmienne fazy są, to podejdzie ?

: 2011-12-12, 23:38
autor: gacuus
Ja mam ze starego silnika moge sprzedac z tego co sie doczytalem sentra ma zmienny wałek ssący czy jakos tak. wiec chyba nie podejdzie

: 2011-12-12, 23:44
autor: DubSon
gacuus pisze:Ja mam ze starego silnika moge sprzedac
Klepie, poszło PW :D
gacuus pisze:sentra ma zmienny wałek ssący czy jakos tak. wiec chyba nie podejdzie
No wime właśnie, ale ludzie montują to w europejskich GA16DE :-?

: 2011-12-12, 23:47
autor: gacuus
czytuje post Coobcio
źródło

Kod: Zaznacz cały

http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=823&postdays=0&postorder=asc&start=60


Z moich najnowszych odkryć odnośnie grzebania w GA16DE to:
- Kolektor z Sentry zabiera ok 7-9KM i dodaje od 5-6Nm od 1000 do 5000obr.min wzgldem tego 73C
- Wałek ssący z Sentry zabiera ok 7-9Nm i dodaje 5-6KM względem DS...

A co do encyklopedii wiedzy co do podniesienia mocy w GA16DE do 128KM i 160Nm to zapraszam tu:
http://sumo.boo.pl/?p=410


na NM sie jezdzi nie na koniach wiec odpowiedz jest prosta :cool:

: 2011-12-13, 10:25
autor: Duchu
czyli lepiej włożyć z gaznikowego 16DS ? Jak rozumiem ?

: 2011-12-13, 10:49
autor: DubSon
Jeśli tylko to chcesz robić to chyba tak, ale myślę, że na większej przepustnicy i lepszych wtryskach (o ile jakoś je pójdzie wmontować) w/w elementy z Sentry dadzą lepsze przyrosty. Ale to trzeba najpierw przetestować, obecnie to takie gdybanie tylko.

: 2011-12-13, 11:35
autor: scubzik
Duchu, zafunduj sobie porting kolektora i kanałów w głowicy do tego polerkę przepustnicy i wałki z DS.. a bankowo odczujesz różnicę ..

[ Dodano: 2011-12-13, 11:36 ]
DubSon pisze:lepszych wtryskach
jeśli chodzi o większe .. to nie wiem czy będzie sens... ale jeśli po taniości zdobędziesz większe.. to luz .. ale do nich to wypadałoby mocniejszą pompę od razy chyba

: 2011-12-13, 13:47
autor: DubSon
No to wiadomo, że mocniejsza pompa plus regulator ciśnienia.
To tylko gdybanie puki nikt tego nie stestuje.
Tylko już takie grzebanie w N/A kosztuje sporo kasy, lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?

: 2011-12-13, 14:37
autor: Duchu
I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
DubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?
z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET :( więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET :)

: 2011-12-13, 15:12
autor: DubSon
Duchu pisze:z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET
Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Duchu pisze:czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
Z tego co pamiętam, Coobcio pisał, że w DS i DE wydechowe wałki sa takie same ;)

: 2011-12-13, 15:19
autor: Duchu
DubSon pisze:Z tego co pamiętam, Coobcio pisał, że w DS i DE wydechowe wałki sa takie same ;)
czyli nie zaszkodzi oby dwa wymienić :)

: 2011-12-13, 15:23
autor: DubSon
Nie zaszkodzi, ale to dodatkowe koszty ;)

: 2011-12-13, 19:27
autor: gacuus
Duchu pisze:I jeszcze pytanie czy wymieniać oby dwa wałki czy tylko jeden ?
DubSon pisze:lepsze efekty można uzyskać przy turbo, co nawet nie jest głupim pomysłem w 1.6 :-> Ma ktoś w PL takie ustrojstwo już ?
z tego co wiem nie ma jeszcze GA16DET :( więc uturbienie tego silnika będzie kosztowne i ryzykowne co innego SR16VET :)
zapomniales dodac e nie opłacalne w storunku do osiągów
wydaje mi sie ze skoro wałek ssacy jest ostrzejszy to wydechowy tez bedzie inny ale to tylko moja teza

: 2011-12-13, 20:04
autor: bombel
Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Wszystkie potzrebne graty masz u mnie w podpisie. Swoją drogą chyba lepszy byłby swap na 2,0

: 2011-12-13, 21:17
autor: gacuus
bombel pisze:
Chciałbym na koniec przyszłego roku zacząć zbierać graty do turbo, tak mi się marzy GA16DE+T :>
Wszystkie potzrebne graty masz u mnie w podpisie. Swoją drogą chyba lepszy byłby swap na 2,0

kalkulując

ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys wydaje mi sie ze 160 km da sie wyciągnąć w miare bezpiecznie

sr2,0 150 koni koszt swapa kolo 3 tys a mamy juz 150 koni w seri i spalanie o wiele mniejsze

do tego sprzedajemy stare graty z GA silnik skrzynie itp i są szanse ze kolo 1000 odzyskamy

ale wiadomo kto co chce koniec offtopa

: 2011-12-13, 21:56
autor: DubSon
Jak bym chciał najtaniej zrobić kupe koni, to wiadomo, że swap ;)
Bardziej dla funu i własnej satysfakcji, ale to, że robie turbo to nie jest nawet w 75% pewne :)
gacuus pisze:ga1,6 turbo koszt około 8 tys- 10 tys
Nie przesadzajmy ;)
To na tyle części obowiązkowej. Koszt: 5.740 - 6.190 zł
Nie muszę mieć wszystkich rur z kwasa, to nie obowiązek. Z kolektorem też się pomyśli, nie musi mnie wyjść od razu 1 200zł :P
Wydaje mi się, że udałoby się się przerobić GTi-Rowski kolektor, migomat w warsztacie stoi także wszystko jest możliwe :evil:
Turbina też nie musi być koniecznie T25/T28, może być mniejsza, z 1.6 i tak nie chciałbym bóg wie ile wyciągać więc parę złociszy minej.
Z wtryskami może być ciut rzeźby, no ale polak sobie z wszystkim poradzi :D


Poza tym musiałbym zarabiać krocie jakbym miał 10k zł wydać dla 60KM :roll:

: 2011-12-13, 22:36
autor: bombel
DubSon ja tez myslalem, że to grosze kosztuje :) Przy okazji milion duperel wychodzi

: 2011-12-13, 22:58
autor: DubSon
Zobaczymy jak będzie. Nie spieszy się, a jak skończę podstawowe mody do N14 i silnik do 126p, to kasa na turbo będzie systematycznie odkładana :)

: 2011-12-14, 10:48
autor: Duchu
Trzymajmy się tematu ;) czyli aktualnie które wałki najlepiej spasować do GA16DE ==> 14DS czy 16DS i przy okazji jakie są krzywki w GA16DE

: 2011-12-14, 11:44
autor: DubSon
Duchu pisze:14DS czy 16DS
Wychodzi na to, że z 1.6 będą lepsze, o krzywkach z 16DE gdzieś było, ale nie mogę znaleść.