Strona 1 z 2

SR20DE N/A 300HP

: 2011-12-08, 19:14
autor: Berry
Witam
Ostatnio wdałem się w polemikę z jednym z kolegów odnoście SR20DE, który twierdzi że znalazł ten silnik zmodowany do 325 KM....
Nie uwierzyłem do póki sam nie trafiłem na coś podobnego :D
Dla zainteresowanych
sr20de

: 2011-12-08, 19:30
autor: bombel
ITB, podwójne wtryski na gar i blok z GTi-R'a mają dać 300 KM??

: 2011-12-08, 21:25
autor: Michalllo
Bombel nie wiadomo jakie modyfikacje przeszłą głowica. Przy odpowiedniej ilości powietrza dużym stopniu sprężania jest to teoretycznie możliwe. (weź silniki F1) Przecież nie wiadomo jaka jest trwałość takiego silnika

: 2011-12-08, 22:06
autor: killer2000
piszą ,że sr20 to jest full race engine jestem taki dumny z niego :mrgreen:

: 2011-12-08, 22:07
autor: wronek
Piszą konkretnie o tym egzemplarzu, nie ogólnie ciouku :mrgreen:

: 2011-12-08, 22:11
autor: killer2000
dobra dobra podobny do mojego a poza tym przecież jest wyścigowy

: 2011-12-08, 22:37
autor: bombel
Silnik jest z Primery BTCC i z naszymi Sr20 ma wspolna tylko nazwę :P

: 2011-12-08, 23:16
autor: DiLGT
jak sie kreci do 11-12tys to czemu nie :)

: 2011-12-08, 23:17
autor: podj
<boje się> Motor primera BTCC są fotki, można pooglądać.

: 2011-12-09, 02:11
autor: killer2000
jaka skrzyneczka zajebista zresztą cena też

: 2011-12-09, 05:45
autor: Boro1989
chciałbym zobaczyc onboard :P

: 2011-12-09, 06:35
autor: Berry
Dokładnie nie wiadomo co siedzi w środku, na pewno głowica trafiła pod konkretną obróbkę CNC;)
To tylko powierzchowne dane na stronie i nie sadze aby ktoś podzielił się szczegółami...

Silniczek od tej primerki BTCC za 15 dolarków i 750 centów, to muszę zamówić parę sztuk :-> :mrgreen:

: 2011-12-09, 16:29
autor: Jarzyn
przecinek w USA nie jest separatorem dziesiętnym tak jak w Polsce ;)

: 2011-12-12, 18:05
autor: Berry
Tutaj znalazłem pełny performance dla SR20DE

The Nissan sr20de is a very popular engine, however it is greatly underpowered from the factory. To have a good time with a sr20de, you're going to have to build it or at least do some standard bolt-ons and research on what components you should purchase to make an all-motor monster. I will disclose in this article the components necessary for different power levels for everything from mild to wild.

**140-145hp SR20DE- This sr20de will be virtually stock, and will not require many modifications.
-Warm air intake with K&N filter
-SS auto chrome header
-Removal of the catalytic converter
-Increase ignition timing to 17 degrees at idle (93 octane gas)
**165hp SR20DE-This sr20de needs some additional parts to extract the extra horsepower.
-Unorthodox complete light weight pulley system
-Fidanza lightweight flywheel
-JWT (jim wolf technology) pressure plate with 01' Sentra SE 2.0 clutch disc
-17 degrees ignition timing
-Cold air intake
-Hotshot Generation 5 header
-No catalytic converter
-2 &#189; inch free flowing mandrel bent exhaust system
**175hp SR20DE-This sr20de needs all of the bolt on components listed above and some will need to be upgraded.
-Hotshot Generation 6 upgraded header
-3 inch mandrel bent exhaust with free flowing muffler
-removal of air conditioning compressor and power steering pump
-JWT S5 camshafts
-Bored mass air flow sensor housing
-Piggy back Apexi S-AFC for fuel tuning
-Magnecore or Nology spark plug wire set
-Re-ground engine with sr20de engine grounding set
**190-200hp SR20DE-At this point you will be beginning to build your engine, starting with the cylinder head.
-Stage 3 cylinder head port and polish
-5 angle valve job with valve seat bowl blend
-back cut factory valves
-cylinder head intake and exhaust port match
-cylinder head milled .040
-02 induction intake manifold w/ Infiniti Q45 throttle body
-300zx twin turbo mass airflow sensor
-thinner metal head gasket
-JWT C1 or C2 grind camshafts
-Brian Crower or JWT upgraded valve springs and titanium retainers
-Greddy or HKS rocker arm stoppers
-259cc fuel injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
-ACT Extreme 4 puck clutch set
**210-215hp SR20DE-You will need to get into the bottom end of the motor.
-12-12.5.1 compression forged pistons with heavy valve reliefs
-Stage 4 port and polish on cylinder head
-Switch to lighter 4 counter weight crankshaft from newer sr20de roller motor
-JWT C3 grind camshafts
370cc fuel injectors
**225-235hp SR20DE-You will need to change cylinder heads and intake manifolds
-Sr20ve cylinder head
-Sr16ve camshafts
-MSD 6AL ignition box
**245-255hp SR20DE-A few more things.
-Sr16ve n1 camshafts or Franklin stage 4
-sr20turbofreak full race header (http://www.gspec.com/p-7534-header-20.aspx)
-upgraded dual valve springs
-titanium retainers
-300zx twin turbo thermostat
-electric water pump
-Koyo radiator with Evans coolant
-370cc injectors at 60psi fuel pressure (4 bar)
**270-280hp SR20DE
-Race gas with extremely advanced ignition timing 19-21 degrees
-13.5.1 compression pistons
-Stage 3-4 port and polished sr20ve cylinder head
--440cc injectors (4 bar for safety)
**300hp SR20DE
-Carbontech twin disc clutch
-AEM EMS/ Haltech or carb'd fuel system and Datsun distributor
-Stage 5 race ported sr20ve cylinder head
-HKS sleeved block w/ 90mm bore pistons
-Cometic 90mm head gasket
-2mm intake, 1mm exhaust stainless steel valves
-550cc injectors
**300hp+ SR20DE
-650cc+ injectors (for electronic fuel injection)
-50-55mm individual throttle bodies or Webber carbs with new intake plenum
-2mm oversize intake valves, 1mm oversize exhaust valves (titanium)
-Brian Crower 2.3 sr20de stroker crankshaft and lightweight forged rods and custom pistons
-Custom knife edged sr20de crankshaft from crankshaft specialties for going bigger than 91mm strokes
-Custom ground Franklin camshafts (full race)
-Titanium piston wrist pins

: 2011-12-12, 18:51
autor: Ryba
czyli koło 70 tys zł :P

: 2011-12-12, 19:30
autor: Berry
w liście nie ma Twojej uszczelki czyli 300hp + 9% :-P

: 2011-12-12, 19:53
autor: Ryba
nie no, na + 30 hp to nie licz z powodu uszczelki :P hhihi

: 2011-12-13, 10:57
autor: SiwoL
Szkoda że przy 225 potenciał sr20de się konczy i jest przejscie na sr20ve a przy 300+ to juz sr23ve:D

: 2011-12-13, 13:01
autor: Berry
W sr20de da się lepiej przygotować głowicę. Gdzieś o tym czytałem na zagranicznym forum, pokazywali nawet jak ta głowica wygląd przed i po. Moc po pełnych przeróbkach coś 250hp+, nie pamiętam dokładnie.

: 2011-12-13, 23:17
autor: Limon
Ta lista raczej troche trzeba sobie ogolnikowo brać, wg tego Coobcio w swoim sunnym ve to powinien miec 250 koni :mrgreen: haha

: 2011-12-15, 00:09
autor: Michalllo
Limon, I pewnie by miał gdyby poszedł tylko w moc. Ale wiadomo że samą mocą się nie jeździ :)

: 2011-12-15, 11:32
autor: Boro1989
jak już rozmawiamy o mocy, bawił się ktoś kiedyś w ITB? ciekawe jaki przyrost taki zabieg by dał :)

: 2011-12-15, 11:42
autor: Limon
Bawił sie kolega czajnik który jest zarejestrowany na nissanklubie, niewiem jak to tam wyszło co i jak

: 2011-12-16, 09:00
autor: PumaRST
Limon pisze:Bawił sie kolega czajnik który jest zarejestrowany na nissanklubie, niewiem jak to tam wyszło co i jak
na ITB z GTI-ra było coś koło 190KM obecnie zrobił inne ITB (chyba 50mm) i zmienił elektronike na SA (wcześniej była seria z SMT6).

co do samego głównego wątku to przecież nic dziwnego Primera BTCC i Almera KitCar miały moce 265-285KM w zakresie obrotowym do 8500-8700rpm. I co ciekawe sam słupek nie wiele się różnił, inne były kolektory, układ zapłonowy no i oczywiście bebechy w silniku. Na szczęście moce powyżej 200KM są wykonalne z sr20deha tylko jest kwestia $$$. I podstawą modów bedzie bardzo drogie ITB do tego auta, HomeMade jest o tyle problematyczne że największe tanie przepustnice to 45mm a przydały by się 50 -55mm za co już trzeba kilka tyś PLN zapłacić.

Co ciekawe w Niemczech w torowych SR20DEH dawali jedną dużą przepustnice 80mm i inny kolektor.

BTW: tylko żywotność takiego silnika nie jest za specjalnie długa

: 2011-12-16, 09:17
autor: BaSsGrU
zupełnie jak życie rallycross-owych slinków fiatów 126p :-P

: 2011-12-16, 09:20
autor: Boro1989
czyli tak po prostu najbardziej się opłaca wpakować VE :)) bo , masz w serii podobną moc co taki wykręcony silnik, oczywiście nie mówię o wkręcaniu się na obroty czy coś , ale chodzi mi o same konie mechaniczne, dłuższa żywotność silnika i suma sumaru w samej "Serii" już sięma te 180kucy które dopiero można fajnie wykręcić.. jest ktoś w stanie określić ile łącznie potrzeba kasy na ze swapowanie VE na miejsce SR20DE? licząc już silnik robociznę itp:)

: 2011-12-16, 09:30
autor: BaSsGrU
najtaniej wyjdzie zakup samej głowicy.
ale to może niech sie wypowiedza ludzie co juz przerobili temat VE. :mrgreen:

: 2011-12-16, 09:39
autor: Limon
Michalllo pisze:Limon, I pewnie by miał gdyby poszedł tylko w moc. Ale wiadomo że samą mocą się nie jeździ :)
Moim zdaniem Coobcio poszedł w moc niewiem dlaczego tak twierdzisz.


a co do kosztu swapu Ve to zapraszam na pw ;)

: 2011-12-16, 09:43
autor: PumaRST
Boro1989 pisze:czyli tak po prostu najbardziej się opłaca wpakować VE :))
do jazdy na co dzień zdecydowanie tak do sportu raczej jeden ciul
BaSsGrU pisze:najtaniej wyjdzie zakup samej głowicy.
ale to może niech sie wypowiedza ludzie co juz przerobili temat VE. :mrgreen:
Nie do końca bo jest troche przeróbek, do tego inny kolektor wtryski itd a sam głowa dosc droga jest, a po drugie kupując całe VE masz silnik z przebiegiem około 100000km który jeździł ze skrzynią automatyczną więc jego stan na 99% bedzie idealny czego nie da się już powiedzieć o 200000-250000km w dole z DE. Jak VE to cały silnik

: 2011-12-16, 10:08
autor: BaSsGrU
masz racje PUMA nie zawsze najtaniej wychodzi TANIO.
Jak dla mnie to silniki VE sa majstersztykiem :)