Strona 1 z 2
DŁUBIEMY SR20DE
: 2009-12-16, 11:52
autor: Pablo's
Witam, wszystkich zainteresowanych tym tematem.
pierwsze pytanko od czego podpaszą wtryski do SR20DEH oczywiście większe, wydajniejsze?
po splanowaniu głowicy ok 1.5 mm jaką zastosować uszczelkę? czy seryjna wytrzyma czy trzeba robić nowe np miedziane?
: 2009-12-16, 13:16
autor: bombel
Pablo's pisze:od czego podpaszą wtryski do SR20DEH oczywiście większe
Od 200SX'a, tylko pytanie, czy chcesz isc w turbo??
: 2009-12-16, 13:40
autor: Pablo's
na chwile obecną nie
kostki pasują od p11 czy też do wymiany a nie wiesz jak to wygląda z uszczelką
: 2009-12-16, 18:57
autor: bodek
Elring oryginalny z hologramem i powinno być git a co do wtrysków to dlaczego chcesz wydajniejsze? Lepiej pójść w Walbro. Seryjne wtryski i pompa do 170-180Km na luzie stykają.
: 2009-12-16, 20:34
autor: Pablo's
kombinuje coś zobaczymy co z tego wyjdzie
: 2009-12-16, 21:18
autor: p'xxl
bodek pisze:Elring oryginalny z hologramem i powinno być git
W katalogu intercarsa po 59 PLN. To napewno to?
: 2009-12-16, 22:04
autor: bodek
Tak, Elringi nie są drogie.
: 2009-12-16, 22:37
autor: johny_fellow
Pablo's ja za uszczelkę pod głowicę Elringa dałem jakieś 40zł. Fabrycznie była firmy Reinz.
Ponad 17.000km nalatane od wymiany i jest gicior. Tyle, że u mnie planowane było tylko o 0,5mm.
: 2009-12-16, 23:31
autor: p'xxl
No właśnie mnie niedługo czeka planowanko łba + wymiana uszczelniaczy. Dodatkowo regulowane zębatki rozrządu. Chcę autko przygotować pod mody i pod nowy wydeszek 2,5". Te elringa dadzą radę? Poza tym przechodzę z półsyntetyka na syntetyk.
: 2009-12-17, 08:12
autor: Pablo's
dajcie jakieś namiary na regulowane koła rozrządu i może jakieś ceny
[ Dodano: 2009-12-17, 08:17 ]
jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?
: 2009-12-17, 12:21
autor: foo
Pablo's pisze:dajcie jakieś namiary na regulowane koła rozrządu i może jakieś ceny
[ Dodano: 2009-12-17, 08:17 ]
jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?

To już lepiej nawierć nowy z odpowiednim przesunięciem kąta...
: 2009-12-17, 17:49
autor: bombel
jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?
Plus kilka KM i z 12 Nm
: 2009-12-17, 18:17
autor: NadiR
p'xxl pisze:
Te elringa dadzą radę?
Ja założyłem Jakoparts ori Japan w tej samej cenie, ale ponoć dłużej trzymają.
p'xxl pisze: Poza tym przechodzę z półsyntetyka na syntetyk.
Po planowaniu i uszczelniaczach na new bez problemów taka opcja będzie?
: 2009-12-17, 18:52
autor: p'xxl
NadiR pisze:
Po planowaniu i uszczelniaczach na new bez problemów taka opcja będzie?
Generalnie to będzie pierwsze moje takie doświadczenie. Jeżeli ktoś chce sie podzielić swoimi to będę zobowiązany. Powiedz co stoi na przeszkodzie przejście na syntetyk po remoncie motoru.
: 2009-12-17, 18:58
autor: bodek
Przestawienie rozrządu to zależy od silnika. Jedne lepiej reagują inne słabiej. 12Nm to już prawie maks co da się ugrać ale liczy się poprawa przebiegu krzywych. Najczęściej niuton idzie w górę do ~6000obr. Bywa, że moc maks nawet spada. Lepiej rozwiercić niż frezować nowy rowek bo jest wtedy możliwość regulacji. Całkiem dobrze spisuje się też kręceniem wałkiem wydechowym. Teoria mówi: żeby polepszyć dół przyspieszamy wałek ssący, żeby polepszyć górę opóźniamy wałek wydechowy. Wartości do 4st są na pewno bezpieczne bo testowałem u siebie, oczywiście wszystko zależy od stopnia rozciągnięcia łańcucha rozrządu. Zbytnie obrócenie wałka może spowodować oznaki typu np. niestabilne wolne obroty, brak mocy itp. a w skrajnych wypadkach kolizje zaworów z tłokami.
: 2009-12-17, 21:51
autor: NadiR
p'xxl pisze:
Powiedz co stoi na przeszkodzie przejście na syntetyk po remoncie motoru.
Planowanie i wym. uszczelniaczy to nie kapitalka, no ale być może, że po tych 2 zabiegach wówczas można śmiało przechodzić.
Nie wiem, nie znam się na medycynie

: 2009-12-17, 22:22
autor: p'xxl
Nawet nie pisnąłem o tym, że robię kapitalkę. Chodzi mi głownie o łeb. A z uwagi na to, że i tak będę miał motór rozebrany to wymienię uszczelniacze, zobaczę w jakim stanie są pierścienie, łacuch rozrządu itd. Raz a porządnie. Niech się wypowie ktoś kompetentny. Coobcio w Czerwonej GTi chyba lał syntetyk po podobnych zabiegach i latała.
: 2009-12-17, 22:39
autor: Pablo's
jak wygląda sprawa z napinaczem po planowaniu ok 1.5 mm??
: 2009-12-17, 23:39
autor: Coobcio
To ja powiem że moja primera P10 Jak miała Turbo i 318KM to uszczelka Erlinga dawała radę
Co du układu paliwowego to taniej i precyzyjniej się stroi regulatorem + mocniejsza pompa paliwa np. wallbro.
: 2009-12-18, 08:38
autor: p'xxl
Coobcio a są jakieś przeciwwskazania do zalania auta syntetykiem po planowaniu łba i przynajmniej wymianie uszczelniaczy? NadiR miał jakieś obiekcje.
: 2009-12-18, 16:22
autor: MRC
Ja jestem w trakcie Takiego zabiegu... auto jeździło na 10w40 po zakupie zalałem motul 10w40 6.5 tys przejechałem nie ubyło nawet grama teraz zalałem Valvoline VR1 Racing 5w50 plan jest taki żeby przelatać 1.5 tys km jeśli nie weźmie nic to zlewam i zalewam to zalewam jeszcze raz to samo na razie przelatałem 500km na bagnecie bez zmian zobaczymy co dalej... p'xxl ile silnik ma nalotu? jakieś zużycie na półsyntetyku?
: 2009-12-18, 19:00
autor: p'xxl
MRC pisze:p'xxl ile silnik ma nalotu?
jakieś 205 tyś. Nie wiem czy bierze olej. Muszę sprawdzić bagnet jutro. Możliwe, że trochę łyka. Stąd zanim zacznę jakiekolwiek mody muszę się zająć silnikiem. Ewentualnie zaleję syntetykiem i jak będzie ok to zostawię. Ale dopiero Luty/Marzec.
[ Dodano: 2009-12-18, 19:01 ]
MRC pisze:jakieś zużycie na półsyntetyku?
A co do zużycia na półsyntetyku to nie wiem. Jak odkręcą łeb będę wiedział więcej jak to wygląda.
: 2009-12-21, 19:43
autor: lukasgt
hmm ciekawe ile by dało planowanie łba w mocno zrobionym SR20DEH?bez robienia głowy miałem juz 171km..ale tego juz nie dane mi bedzie sprawdzić bo graty z silnika już zmieniły właćicieli
: 2009-12-31, 11:01
autor: bodek
Trzeba splanować i zmierzyć

ale realnie pewnie z 5Nm i trochę mniej konia przyrostu by dało. Planowanie łba daje podobnie jak przestawienie rozrządu. I tu i tu zmienia się kompresja.
: 2010-02-10, 22:55
autor: podj
Teraz coś z zupełnie innej beczki. Sprawdzony i pewny regulator ciśnienia paliwa - jaki model zastosować

jakieś typy

: 2010-02-11, 16:41
autor: Neptune
Ja po wymianie pompy na walbro pewnie zakręcę się wokół czegoś takiego
http://www.allegro.pl/item903354393_reg ... uning.html
W sumie interesuje mnie głównie żeby pokazywał jakie jest ciśnienie poza tym łatwość instalacji

: 2010-02-11, 21:20
autor: Coobcio
Ten do którego podałęś linka oraz tak samo wyglądający firmy F1Z mają problemy z membranami - pęka ona jak się za mocne ciśnienie ustawi i paliwo idzie rurką podciśnieniową do kolekotra ssacego co prowadzi do pogięcia korbowodów, miałem już 3 takie nie miłe niespodzianki na szczeście tylko w jednym wozie korbę zgięło...
Zdecydowanie polecam coś takiego:
http://www.allegro.pl/item903910895_spo ... uning.html
Jest to podróbka SARDA...
[ Dodano: 2010-02-11, 21:24 ]
p'xxl pisze:Coobcio a są jakieś przeciwwskazania do zalania auta syntetykiem po planowaniu łba i przynajmniej wymianie uszczelniaczy? NadiR miał jakieś obiekcje.
Generalnie najlepiej latać na syntetyku, utrzymuje on silnik w czystości i nie dopuści do zatkania kanałów olejowych w rurkach od wałków... w N15 GTi tego nie ma
PS. do grzebanych silników proponuję syntetyka 5w50...
: 2010-02-15, 17:45
autor: p'xxl
Coobcio pisze:PS. do grzebanych silników proponuję syntetyka 5w50
http://www.allegro.pl/item919644901_val ... yczny.html
Cena nie zabija.
: 2010-02-21, 12:12
autor: Jastrząb
Panowie a słyszeliście może o HKS SR20DE 2,2l kit
znalazłem filmik i trochę danych, filmik pokazuje ciekawą hamownię ale i całkiem zacny wynik :
http://www.youtube.com/watch?v=jPkoa6lImt4
a tutaj trochę lektury (niestety po angielsku):
http://www.nengun.com/hks/stroker-kit-n ... r20det-22l
I teraz jeszcze jedno pytanie, czy ten kit dało by się włożyć w SR20VE (oczywiście robiąc z niego VET-a)

: 2010-02-21, 12:21
autor: bodek
Na ebay widziałem gotowe kity na 2,2l w sr20. Podobny projekt jest opisany tu
viewtopic.php?t=1173