Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

DŁUBIEMY SR20DE

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

DŁUBIEMY SR20DE

Post autor: Pablo's » 2009-12-16, 11:52

Witam, wszystkich zainteresowanych tym tematem.

pierwsze pytanko od czego podpaszą wtryski do SR20DEH oczywiście większe, wydajniejsze?

po splanowaniu głowicy ok 1.5 mm jaką zastosować uszczelkę? czy seryjna wytrzyma czy trzeba robić nowe np miedziane?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2009-12-16, 13:16

Pablo's pisze:od czego podpaszą wtryski do SR20DEH oczywiście większe
Od 200SX'a, tylko pytanie, czy chcesz isc w turbo??

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-16, 13:40

na chwile obecną nie
kostki pasują od p11 czy też do wymiany a nie wiesz jak to wygląda z uszczelką
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-16, 18:57

Elring oryginalny z hologramem i powinno być git a co do wtrysków to dlaczego chcesz wydajniejsze? Lepiej pójść w Walbro. Seryjne wtryski i pompa do 170-180Km na luzie stykają.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-16, 20:34

kombinuje coś zobaczymy co z tego wyjdzie
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-16, 21:18

bodek pisze:Elring oryginalny z hologramem i powinno być git
W katalogu intercarsa po 59 PLN. To napewno to?
Ostatnio zmieniony 2009-12-17, 18:50 przez p'xxl, łącznie zmieniany 1 raz.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-16, 22:04

Tak, Elringi nie są drogie.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2009-12-16, 22:37

Pablo's ja za uszczelkę pod głowicę Elringa dałem jakieś 40zł. Fabrycznie była firmy Reinz.
Ponad 17.000km nalatane od wymiany i jest gicior. Tyle, że u mnie planowane było tylko o 0,5mm.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-16, 23:31

No właśnie mnie niedługo czeka planowanko łba + wymiana uszczelniaczy. Dodatkowo regulowane zębatki rozrządu. Chcę autko przygotować pod mody i pod nowy wydeszek 2,5". Te elringa dadzą radę? Poza tym przechodzę z półsyntetyka na syntetyk.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-17, 08:12

dajcie jakieś namiary na regulowane koła rozrządu i może jakieś ceny

[ Dodano: 2009-12-17, 08:17 ]
jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?

foo
fanatyk nissana
Posty: 1783
Rejestracja: 2009-12-09, 13:46
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: foo » 2009-12-17, 12:21

Pablo's pisze:dajcie jakieś namiary na regulowane koła rozrządu i może jakieś ceny

[ Dodano: 2009-12-17, 08:17 ]
jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?
:-> To już lepiej nawierć nowy z odpowiednim przesunięciem kąta...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2009-12-17, 17:49

jak się sprawuje rozwiercanie otworków na fasolki w seryjnych?
Plus kilka KM i z 12 Nm

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2009-12-17, 18:17

p'xxl pisze:
Te elringa dadzą radę?


Ja założyłem Jakoparts ori Japan w tej samej cenie, ale ponoć dłużej trzymają.



p'xxl pisze: Poza tym przechodzę z półsyntetyka na syntetyk.

Po planowaniu i uszczelniaczach na new bez problemów taka opcja będzie?

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-17, 18:52

NadiR pisze: Po planowaniu i uszczelniaczach na new bez problemów taka opcja będzie?
Generalnie to będzie pierwsze moje takie doświadczenie. Jeżeli ktoś chce sie podzielić swoimi to będę zobowiązany. Powiedz co stoi na przeszkodzie przejście na syntetyk po remoncie motoru.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-17, 18:58

Przestawienie rozrządu to zależy od silnika. Jedne lepiej reagują inne słabiej. 12Nm to już prawie maks co da się ugrać ale liczy się poprawa przebiegu krzywych. Najczęściej niuton idzie w górę do ~6000obr. Bywa, że moc maks nawet spada. Lepiej rozwiercić niż frezować nowy rowek bo jest wtedy możliwość regulacji. Całkiem dobrze spisuje się też kręceniem wałkiem wydechowym. Teoria mówi: żeby polepszyć dół przyspieszamy wałek ssący, żeby polepszyć górę opóźniamy wałek wydechowy. Wartości do 4st są na pewno bezpieczne bo testowałem u siebie, oczywiście wszystko zależy od stopnia rozciągnięcia łańcucha rozrządu. Zbytnie obrócenie wałka może spowodować oznaki typu np. niestabilne wolne obroty, brak mocy itp. a w skrajnych wypadkach kolizje zaworów z tłokami.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2009-12-17, 21:51

p'xxl pisze:
Powiedz co stoi na przeszkodzie przejście na syntetyk po remoncie motoru.
Planowanie i wym. uszczelniaczy to nie kapitalka, no ale być może, że po tych 2 zabiegach wówczas można śmiało przechodzić.

Nie wiem, nie znam się na medycynie :mrgreen:

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-17, 22:22

Nawet nie pisnąłem o tym, że robię kapitalkę. Chodzi mi głownie o łeb. A z uwagi na to, że i tak będę miał motór rozebrany to wymienię uszczelniacze, zobaczę w jakim stanie są pierścienie, łacuch rozrządu itd. Raz a porządnie. Niech się wypowie ktoś kompetentny. Coobcio w Czerwonej GTi chyba lał syntetyk po podobnych zabiegach i latała.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Pablo's
stały bywalec
Posty: 118
Rejestracja: 2009-12-08, 23:32
Lokalizacja: Sępólno Kr

Post autor: Pablo's » 2009-12-17, 22:39

jak wygląda sprawa z napinaczem po planowaniu ok 1.5 mm??
sprzedam silnik SR 20 DEH lub na części

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-17, 23:39

To ja powiem że moja primera P10 Jak miała Turbo i 318KM to uszczelka Erlinga dawała radę :)

Co du układu paliwowego to taniej i precyzyjniej się stroi regulatorem + mocniejsza pompa paliwa np. wallbro.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-18, 08:38

Coobcio a są jakieś przeciwwskazania do zalania auta syntetykiem po planowaniu łba i przynajmniej wymianie uszczelniaczy? NadiR miał jakieś obiekcje.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2009-12-18, 16:22

Ja jestem w trakcie Takiego zabiegu... auto jeździło na 10w40 po zakupie zalałem motul 10w40 6.5 tys przejechałem nie ubyło nawet grama teraz zalałem Valvoline VR1 Racing 5w50 plan jest taki żeby przelatać 1.5 tys km jeśli nie weźmie nic to zlewam i zalewam to zalewam jeszcze raz to samo na razie przelatałem 500km na bagnecie bez zmian zobaczymy co dalej... p'xxl ile silnik ma nalotu? jakieś zużycie na półsyntetyku?

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2009-12-18, 19:00

MRC pisze:p'xxl ile silnik ma nalotu?
jakieś 205 tyś. Nie wiem czy bierze olej. Muszę sprawdzić bagnet jutro. Możliwe, że trochę łyka. Stąd zanim zacznę jakiekolwiek mody muszę się zająć silnikiem. Ewentualnie zaleję syntetykiem i jak będzie ok to zostawię. Ale dopiero Luty/Marzec.

[ Dodano: 2009-12-18, 19:01 ]
MRC pisze:jakieś zużycie na półsyntetyku?
A co do zużycia na półsyntetyku to nie wiem. Jak odkręcą łeb będę wiedział więcej jak to wygląda.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
lukasgt
fanatyk nissana
Posty: 779
Rejestracja: 2009-12-20, 22:26
Lokalizacja: praga północ

Post autor: lukasgt » 2009-12-21, 19:43

hmm ciekawe ile by dało planowanie łba w mocno zrobionym SR20DEH?bez robienia głowy miałem juz 171km..ale tego juz nie dane mi bedzie sprawdzić bo graty z silnika już zmieniły właćicieli
Robimy PSSST,195km300nm program by Coobcio

Saab znajdzie nowego wasciciela,zapraszam na Pw

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-31, 11:01

Trzeba splanować i zmierzyć :) ale realnie pewnie z 5Nm i trochę mniej konia przyrostu by dało. Planowanie łba daje podobnie jak przestawienie rozrządu. I tu i tu zmienia się kompresja.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-02-10, 22:55

Teraz coś z zupełnie innej beczki. Sprawdzony i pewny regulator ciśnienia paliwa - jaki model zastosować ?? jakieś typy ??

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-02-11, 16:41

Ja po wymianie pompy na walbro pewnie zakręcę się wokół czegoś takiego http://www.allegro.pl/item903354393_reg ... uning.html
W sumie interesuje mnie głównie żeby pokazywał jakie jest ciśnienie poza tym łatwość instalacji ;-)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-02-11, 21:20

Ten do którego podałęś linka oraz tak samo wyglądający firmy F1Z mają problemy z membranami - pęka ona jak się za mocne ciśnienie ustawi i paliwo idzie rurką podciśnieniową do kolekotra ssacego co prowadzi do pogięcia korbowodów, miałem już 3 takie nie miłe niespodzianki na szczeście tylko w jednym wozie korbę zgięło...

Zdecydowanie polecam coś takiego: http://www.allegro.pl/item903910895_spo ... uning.html

Jest to podróbka SARDA...

[ Dodano: 2010-02-11, 21:24 ]
p'xxl pisze:Coobcio a są jakieś przeciwwskazania do zalania auta syntetykiem po planowaniu łba i przynajmniej wymianie uszczelniaczy? NadiR miał jakieś obiekcje.
Generalnie najlepiej latać na syntetyku, utrzymuje on silnik w czystości i nie dopuści do zatkania kanałów olejowych w rurkach od wałków... w N15 GTi tego nie ma :)

PS. do grzebanych silników proponuję syntetyka 5w50...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
p'xxl
fanatyk nissana
Posty: 593
Rejestracja: 2009-12-09, 17:42
Lokalizacja: Wrocław/Wałbrzych

Post autor: p'xxl » 2010-02-15, 17:45

Coobcio pisze:PS. do grzebanych silników proponuję syntetyka 5w50
http://www.allegro.pl/item919644901_val ... yczny.html

Cena nie zabija.
Primera P11 GT do kupienia w dobrych pieniądzach. Info na PW

Awatar użytkownika
Jastrząb
fanatyk nissana
Posty: 1053
Rejestracja: 2009-12-09, 17:19
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Jastrząb » 2010-02-21, 12:12

Panowie a słyszeliście może o HKS SR20DE 2,2l kit ??

znalazłem filmik i trochę danych, filmik pokazuje ciekawą hamownię ale i całkiem zacny wynik :
http://www.youtube.com/watch?v=jPkoa6lImt4

a tutaj trochę lektury (niestety po angielsku):
http://www.nengun.com/hks/stroker-kit-n ... r20det-22l

I teraz jeszcze jedno pytanie, czy ten kit dało by się włożyć w SR20VE (oczywiście robiąc z niego VET-a) ??
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-02-21, 12:21

Na ebay widziałem gotowe kity na 2,2l w sr20. Podobny projekt jest opisany tu viewtopic.php?t=1173
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”