Strona 1 z 1

Mod rozrządu GA14/16DE inaczej (?)

: 2011-04-12, 08:09
autor: Kejk
może zamiast rozpiłowywać wycięcie na zębatce wałka ssącego przeskoczyć o jeden ząb? :)
Tak "na oko" to kilka stopni. Nie ma precyzji ustawiania na hamowni, ale jest prostota.
Czy ktoś wie ile zębów ma kółko?

: 2011-04-12, 09:17
autor: bonzo
Według mnie jeden ząb to za dużo, przynajmniej mój silnik w serenie nie chodził tak jak powinien
W GA będzie pewnie tak samo

: 2011-04-12, 13:21
autor: Kejk
znalazłem jakąś fotę - 26 zębów, czyli prawie 14 stopni. Rzeczywiście za dużo...

Zastanawiałem się przy okazji tąpnięcia na moim wykresie o kilka % w mocy i momencie po wymianie wałków na DSowe. Zacząłem się zastanawiać, czy czasem przy podmianie rozrząd "nie przestawił się" o jeden ząb. Ale silniczek oprócz pałeru pracuje kulturalnie - zbyt dobrze jak na taką zmianę.

: 2011-04-12, 15:32
autor: bonzo
Na moje to mod jest musowy do tych wałków :)

: 2011-04-12, 22:17
autor: bodek
Zmierz kompresję to będziesz mniej więcej wiedział czy rozrząd jest na miejscu. poza tym to po zdjęciu pokrywy będzie widać czy kąty są zachowane. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej.

: 2011-04-14, 17:49
autor: Kejk
Spoko, przejrzę wszystko co mogę przed zdjęciem klapy zaworów - cały dolot, zapłon itd. Potem sprawdzę co się dzieje pod nią. Pomierzę krzywki, luzy, sprawdzę czy kąty się zgadzają. Podczas wymiany łańcuch był spięty z kółkami opaskami zaciskowymi, więc raczej nic się nie ruszyło. Raczej.. Być może założę stare wałki (od DE) i znów zrobię pomiar na hamowni.

Dziwne jest to, że po wymianie wałków na "DSowe" wykres opadł prawie równo na całej długości o kilka %. Moc spadła o 3 KM, a moment o 6 Nm (prawie się nie przesunął). :razz:
Nie jest źle, bo jest git seria z kolektorem 73C - 102 KM i 139 Nm, ale z oryginalnymi wałkami było 105/145 i spodziewałem się kolejnych, fajnych wzrostów.

Przy okazji dumam nad regulowanymi zębatkami - jak dla silników SR. Wtedy można fajnie stroić na hamowni. Rozpiłowywanie to trochę metoda "a może się uda'.