Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Mod rozrządu GA14/16DE inaczej (?)

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Mod rozrządu GA14/16DE inaczej (?)

Post autor: Kejk » 2011-04-12, 08:09

może zamiast rozpiłowywać wycięcie na zębatce wałka ssącego przeskoczyć o jeden ząb? :)
Tak "na oko" to kilka stopni. Nie ma precyzji ustawiania na hamowni, ale jest prostota.
Czy ktoś wie ile zębów ma kółko?
--
K.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-12, 09:17

Według mnie jeden ząb to za dużo, przynajmniej mój silnik w serenie nie chodził tak jak powinien
W GA będzie pewnie tak samo
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-12, 13:21

znalazłem jakąś fotę - 26 zębów, czyli prawie 14 stopni. Rzeczywiście za dużo...

Zastanawiałem się przy okazji tąpnięcia na moim wykresie o kilka % w mocy i momencie po wymianie wałków na DSowe. Zacząłem się zastanawiać, czy czasem przy podmianie rozrząd "nie przestawił się" o jeden ząb. Ale silniczek oprócz pałeru pracuje kulturalnie - zbyt dobrze jak na taką zmianę.
--
K.

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2011-04-12, 15:32

Na moje to mod jest musowy do tych wałków :)
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2011-04-12, 22:17

Zmierz kompresję to będziesz mniej więcej wiedział czy rozrząd jest na miejscu. poza tym to po zdjęciu pokrywy będzie widać czy kąty są zachowane. Sprawdź ciśnienie na listwie wtryskowej.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Kejk
aktywny forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2009-12-28, 18:33
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kejk » 2011-04-14, 17:49

Spoko, przejrzę wszystko co mogę przed zdjęciem klapy zaworów - cały dolot, zapłon itd. Potem sprawdzę co się dzieje pod nią. Pomierzę krzywki, luzy, sprawdzę czy kąty się zgadzają. Podczas wymiany łańcuch był spięty z kółkami opaskami zaciskowymi, więc raczej nic się nie ruszyło. Raczej.. Być może założę stare wałki (od DE) i znów zrobię pomiar na hamowni.

Dziwne jest to, że po wymianie wałków na "DSowe" wykres opadł prawie równo na całej długości o kilka %. Moc spadła o 3 KM, a moment o 6 Nm (prawie się nie przesunął). :razz:
Nie jest źle, bo jest git seria z kolektorem 73C - 102 KM i 139 Nm, ale z oryginalnymi wałkami było 105/145 i spodziewałem się kolejnych, fajnych wzrostów.

Przy okazji dumam nad regulowanymi zębatkami - jak dla silników SR. Wtedy można fajnie stroić na hamowni. Rozpiłowywanie to trochę metoda "a może się uda'.
--
K.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”