Strona 1 z 1

Traveller Y10 SR20DE GTI

: 2009-12-10, 22:57
autor: Quattro
Decyzja o swapie została podjęta w momencie kiedy okazało się, że fabryczny GA16DS doznał śmierci klinicznej głowicy, następnie podróż po dawcę do Bydgoszczy, skąd na holu przyturlany został granatowy szczur 100NX GTI, wyjęto z niego układ napędowy i przystąpiono do remontu. Smaczku moze dodać fakt, że ten silnik nie posiadał nigdy sondy lambda, za to 4-pinową przepustnicę z przypuszczalnie podgrzewaczem i 110kW według niemieckiego briefu. Auto datowane było na grudzień 1990 roku.

Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.
Obrazek

Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:
Obrazek

Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.
Obrazek


W końcu nadszedł czas
Obrazek

Wybebeszyliśmy wnętrze:
Obrazek

I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.

Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:
Obrazek

Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:
Obrazek

Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.

Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...


Pozdrawiam.
Q.

: 2009-12-11, 10:19
autor: Coobcio
Bardzo fajna sprawa, od dawna o czymś takim myślałem, Sunny kombi, na dużym kole glebie i pod maską zgrzebane na ok 220KM SR20VE... :)

Super mega nie pozorne auto by było no i jest :)

: 2009-12-11, 10:26
autor: Quattro
To wyobraź sobie, że ten egzemplarz na ogół śmiga z naklejkami Poczty Polskiej na drzwiach :D

: 2009-12-11, 10:42
autor: dylson
Byly y10 4x4? Bo wydaje mi sie, ze tak a wtedy mozna by sie bylo pokusic o przerzucenie wszystkiego od gti-r a :-)

: 2009-12-11, 11:01
autor: mimier
Quattro, tak sobie myślałem czemu jeszcze nikt się nie podjął zrobienia GTi z Y10 a tu takie miłe zaskoczenie. Zdaj relacje jak to jeździ i czy już uczyło kogoś pokory na mieście :-)

: 2009-12-11, 17:36
autor: mushroom
dylson pisze:Byly y10 4x4? Bo wydaje mi sie, ze tak a wtedy mozna by sie bylo pokusic o przerzucenie wszystkiego od gti-r a :-)
Z tym to może być ciężko. Y10 ma tylne zawieszenie inne od GTi-Ra. Warto byłoby sprawdzić czy wszystko podpasuje.

: 2009-12-11, 17:44
autor: Quattro
mushroom, zgadza się, z tyłu jest sztywna oś z drążkiem Panharda - nawet jesli wychodziły wersje 4x4 w co wątpię to układ napędowy obliczony do 90KM silnika GA mógłby nie wytrzymać 226KM oferowanych w SR20DET.

: 2009-12-11, 18:56
autor: bodek
Super niepozorny projekt. Czasami myślałem nad Sunny sedan z VE albo DETem. Oby więcej takich cichociemnych.

: 2009-12-11, 19:06
autor: dylson
Bardziej mi chodzilo zeby napedy z gtir-a tez przelozyc. Wtedy niepozorniak by byl konkret. A ile w tym sensu co pisze nie mam pojecia :-P

: 2009-12-11, 19:18
autor: Wieshaq
Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x

: 2009-12-11, 19:25
autor: mushroom
Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x
Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php

: 2009-12-11, 19:31
autor: Wieshaq
mushroom pisze:
Wieshaq pisze:Y10 i WP10 4x4 były tylko RHD z tego co kojarzę czyli kraj kwitnącej wiśni jako rynek docelowy :-x
Nie tylko, swego czasu były Y10 ofertyna autoscout właśnie wersji 4x4, tak samo jak były N14 1.6 4x4. Temat też był poruszany na NKP w dawnych czasach.
Kończąc dyskusję i dywagacje na temat napędu GTi-Ra w Y10 to Y10 ma tylną oś napędową jako całość.
http://www.jagy.jm-art.cz/nissan/Y10_awd/index.php
Tyle że teraz to jest unikat. :-|

: 2009-12-20, 22:34
autor: lukasgt
hahaha
ale to ciekawe reakcje musi robić u innych kierowców-taki gti tylko w kombiaczku.. :evil:

: 2010-01-06, 15:57
autor: mikey_one
Jak temat skrzyni, półosi, piast, poduch??

Co do 4x4 to może być problem z wytrzymałością tego napędu, kiedyś właśnie natknąłem się na taką wydumkę z 4x4 ale to na GA16DE+T, nie mogę teraz znaleźć tego tematu w sieci a sam jestem ciekaw jak to wytrzymało...

: 2010-01-08, 15:40
autor: Plawgo
Świetny projekt, do tego jeszcze zderzak od GTI (4 halogeny) i trochę większa felga i całkiem ciekawy śpioch:)A jak tam z osiągami tego kombiaka?

: 2010-01-08, 17:43
autor: xtomek
Rzadki gośc na tym forum. Tak jak bodek powiedział VE albo DET i robisz furorę :-o

: 2010-01-08, 18:14
autor: Quattro
Ten konkretny egzemplarz nie będzie już bardziej modyfikowany - właściciel auta postanowił, że będzie mułem roboczym. Za to przypuszczam, że w lato zbudujemy kolejne Y10 z SR pod maską, lepiej dopracowane, wyposażone i wiele lepiej wyglądające.

Co do osiągów to powtarzalne przyspieszenie na G-Techu to ok 7,9s; V-max nie jest jeszcze znana :D

: 2010-01-08, 18:34
autor: xtomek
U mnie Coobcio zamknął budzik, ja sam się nie odważyłem. Powodzenia z nowym projektem.
Y10 z takim powerem będzie mile widziane :mrgreen:

: 2010-01-08, 18:55
autor: Quattro
Jak na razie, w Travellera moc 150 koni to sensowne maximum, pewnie - można byłoby dać i 300KM, ale póki nie ogarnie się tematu zmiany tylnego układu hamulcowego z bębnowego na układ tarczowy z ABS-em z końcowego okresu produkcji Y10, upgradeowany do zacisków i tarcz z przynajmniej B13 GTI, oraz nie znajdzie się sensownych zamienników obniżajacych i utwardzających tylne zawieszenie... Bez tego dalsze podnoszenie mocy jest bezcelowe.

: 2010-01-08, 20:52
autor: BoluŚ
Bardzo dobry i przemyślany projekt ;-) Brawo :-)

: 2010-01-17, 00:53
autor: Plawgo
Tu masz filmik jak przerobiono Y10 na 1/4 mili

http://www.youtube.com/watch?v=P26b9-8k ... re=related

A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,

http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related

Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca

: 2010-02-04, 20:29
autor: koziro
Y10 with SR20DE ?tego w Polsce chyba jeszcze nie grali hehe.gratki za rewelacyjny pomysł :)

: 2010-02-04, 22:31
autor: Coobcio
Białe kombi z dużym spoilerkiem na tylnej klapie, do tego koła, gleba, maska z GTI-R i naprawdę interesujące auto się robi...
Do tego oczywiście swap na SR20DET...

: 2010-02-05, 18:02
autor: NadiR
Plawgo pisze:
A tu jak jaka skale tuningują Y10 w Malezji, maja nawet Nismo Wagon Club,

http://www.youtube.com/watch?v=Ka0hfvS7 ... re=related

Duzo tego jest, mam już nawet namiar na forum Y10, niestety przynajmniej dla mnie nieczytelne ale galeria interesująca
Ładne, piękne, wyglądają z przodu jak Subaraki :)

: 2011-03-08, 01:40
autor: mimier
Ale kotleta odgrzebałem...Jeździ jeszcze to Y10?

: 2014-01-11, 22:24
autor: Quattro
Kombi dojeżdża 4 skrzynię i trzeci silnik a po dzwonie ma czarny niemalowany zderzak z przodu i czerwoną maskę - prawdziwy rat-rod ;)

: 2014-01-12, 00:09
autor: mimier
Hehe...to latwego zycia nie ma