Traveller Y10 SR20DE GTI
: 2009-12-10, 22:57
Decyzja o swapie została podjęta w momencie kiedy okazało się, że fabryczny GA16DS doznał śmierci klinicznej głowicy, następnie podróż po dawcę do Bydgoszczy, skąd na holu przyturlany został granatowy szczur 100NX GTI, wyjęto z niego układ napędowy i przystąpiono do remontu. Smaczku moze dodać fakt, że ten silnik nie posiadał nigdy sondy lambda, za to 4-pinową przepustnicę z przypuszczalnie podgrzewaczem i 110kW według niemieckiego briefu. Auto datowane było na grudzień 1990 roku.
Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.
Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:

Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.

W końcu nadszedł czas

Wybebeszyliśmy wnętrze:

I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.
Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:

Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:

Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.
Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...
Pozdrawiam.
Q.
Wymieniono panewki, pierścienie, dokonano szlifu wału, zrobiono głowicę.

Wsparciem duchowym służył nam mój najlepszy przyjaciel:

Inna praca zresztą mnie nie opuszczała.

W końcu nadszedł czas

Wybebeszyliśmy wnętrze:

I tu nadszedł zonk, okazało się że instalacja el. z Y10 nijak ma się do tej z B13 GTI, mianowicie 100NX ma 3 częściową instalację (4 - jeśli liczyć ABS) na którą składa się wiązka sterowania silnikiem, wiązka komory silnikowej i wiązka przedziału pasażerskiego. Y10 posiada zaś wiązkę sterowania silnikiem oraz wiązkę silnikowo-pasażerską. Chwila oddechu, parę przekleństw po czym nóż i lutownica w dłoń i w efekcie w 9 popołudni powstała autorska wiązka do Y10 SR20DE.
Przy czym chcę zaznaczyć, że silnik odpalony został wieczorem trzeciego dnia:

Zaś auto opuściło warsztat po 13 dniach:

Dodam od siebie, że było to robione głównie popołudniami i wieczorami, a do godziny 17 warsztat pracował według normalnego rozkładu.
Umieściłbym to dużo wcześniej na NKP, ale administracja położyła na mnie lachę i nowego hasła do konta nie uzyskałem do dziś...
Pozdrawiam.
Q.