Strona 1 z 1

Poprawienie osiagow Primery P10/W10 !

: 2011-02-06, 01:13
autor: matek777
Witam, mam pytanie do tych, ktorzy sie naprawde znaja na samochodach, a bardziej na poprawianiu osiagow w roznych autach...
Otoz kumpel ma primerke P10 1.6 16V, zarobil troche kasy przez wakacje i wpakowal je w poprawienie osiagow auta, pozmienial sporo czesci i rzeczywiscie auto jakby zlapalo drugi oddech, nie hamowal go jeszcze, wiec nie wiem ile mu tam wyszlo, ale auto teraz naprawde sprawuje sie swietnie. Moja sytuacja jest taka, ze posiadam taki o to model http://picturepush.com/public/5005711 1.6 slx. Czy z tym silnikiem da rade popracowac i poprawic jego osiagi? Bardzo bym chcial, bo mam go juz troche czasu i bardzo sie do niego przywiazalem, jest w swietnym stanie jesli chodzi o wnetrze, na zewnatrz troche pracy i tez bedzie git, ale chcialem go troche usprawnic. Jak myslicie da rade i czy jest w ogole sens?

Mam nadzieje, ze temat w dobrym miejscu, pozdrawiam ;)

: 2011-02-06, 05:20
autor: bombel
Już jest w odpowiednim :)

Zacznijmy od tego który to rok? Rekord w tej chwili z silnika 1,6 na wtrysku to 126 KM, więc jest co grzebać

: 2011-02-06, 22:34
autor: matek777
To jest 91r. Stan ogolny mega dobry. Od czego musialbym zaczac i jakie byly by koszta?

: 2011-02-06, 23:58
autor: bodek
koszta licz w kilku tysiącach złotych. Wydech z kolektorem, dolot z kolektorem, większą przepustnicą i przepływką, wałek, pompa paliwowa, elektronika. 3-4 tys zł i wchodzisz :-) Będzie ze 120-125KM. Auto całkiem fajne więc zastanowił bym się raczej nad przekładką z GT.

: 2011-02-07, 07:08
autor: bombel
matek777 pisze:To jest 91r.
A więc gaźnik. Trzeba by było zacząć od wymiany silnika na co najmniej wtryskowe 1,6 i wtedy z 5k PLN aby te 120 KM mieć. Lepiej od razu wsadzić 2,0 150 KM

: 2011-02-07, 19:06
autor: bodek
Hehe, no faktycznie to GA16DS a więc słabo z konkretnym zwiększaniem mocy. Do tego co masz to kolektor wydechowy 4-2-1, wydech 50-55mm, jakiś dolocik, przestawienie rozrządu i zapłonu i okolice 105KM pewnie ugrasz. Nie ma jak wejść w elektronikę, gaźnik sterowany elektronicznie to też dla większości gaźnikowców twardy orzech. Ponoć są aftermarketowe wałki do DSa. Gdzieś na necie latał film z GA16DS o mocy ~160KM ale nie wiem co seryjnego zostało przy silniku ;-)

: 2011-02-09, 19:19
autor: MacGayver
rzeczywiście ładny egzemplarz. sprawę wydechu mogę Ci załatwić w mniejszych kosztach niż miałbyś robić to kwasu. Wrzucić wydech taki jak zrobiłem po całości u kolegi Kozy i już trochę auto odżyje :-D Resztę rzecz też można ogarnąć. Co do tego gaźnika to tak jak było u Cubusia, dobry zdrowy silnik i nawet 1.6 na wtrysku poganiał :-D jedyne co to grubsze wchodzenie przy gaźniku jest ciężkie, ale te podstawowe mody zmienią jej charakterystykę pracy ;-)