Strona 1 z 2
Koło zamachowe
: 2011-01-09, 00:52
autor: Maniek-ol
Próbował ktoś manewru odchudzania seryjnego koła zamachowego w SR20 ? Jestem ciekaw na ile taki zabieg można zrobić i co by to dało.
: 2011-01-09, 00:56
autor: Ryba
Powiem tak takie koło już jest

Reszta niebawem

: 2011-01-09, 01:08
autor: Maniek-ol
Skoro jest , to jestem ciekaw jak zachowuje się furmanka na biegu jałowym , przy ruszaniu i w zakresie wyższych obrotów.
: 2011-01-09, 01:28
autor: Ryba
Cierpliwości
Również chciałbym znać odpowiedzi na te pytania

: 2011-01-09, 02:13
autor: MacGayver
leży i czeka kółko po stoczeniu. Odchudzane było na podstawie oryginalnie produkowanego lekkiego koła które mam aktualnie do sprzedania. Było odchudzane na jego wzór
: 2011-01-09, 09:20
autor: bombel
Podobno zajefajnie się auto wkręca, tylko, że skrzynia i sprzęgło dostaje po d***
: 2011-01-09, 09:45
autor: Pawel18PL
Wkręcać tak lepiej się wkręca ale też w trasie czuć wcześniej jakieś pagórki itp.
: 2011-01-15, 22:51
autor: Ryba
Jeśli ktoś by miał ochotę poczytać, zapraszam do lektury w linku:
http://www.sr20-forum.com/howtos/8164-sr-flywheels.html
Polecam stronę 3 i 6
Wnioskując - najważniejsza jest waga końcowa owego koła zamachowego.. Są różne firmy i różne metody wykonania. Wszystko to składa się na zużycie podzespołów które wymienił bombel.
: 2011-01-16, 09:29
autor: Neptune
Zabawa z kołem (bynajmniej kupno oryginalnego) to dość droga impreza. Nie wiem ile kosztuje wytoczenie czegoś takiego (ważna jakość wykonania) plus robocizna. Trzeba by sprawdzić co owe koło daje.
W ramach tej kasy jest kilka rzeczy które można zrobić z SR20DE i za koło zabrał bym się na końcu. Tak czy inaczej sprawdzajcie... będzie dla potomnych

Na pewno do streeta i zakrętów na plus.
: 2011-01-16, 09:55
autor: Pawel18PL
Zjechanie, wyważenie oraz nowe kołeczki na kole kosztowały mnie 120zł.
: 2011-01-16, 12:39
autor: Ryba
Jeśli masz już to na aucie mógłbyś zmontować filmik z obrotomierza..
A jeśli masz to na zewnątrz to pochwal się ile jaką koło ma wagę i jak to wygląda w całości u Ciebie.
pozdr.
: 2011-01-16, 14:07
autor: Pawel18PL
Koło już mam z pół roku w aucie

teraz auto jest na zabiegach serwisowych ale w poniedziałek mogę coś skręcić. Dodam tylko, że koło mam niewiele odchudzone- w granicach 10-15% max20% coś mi chodzi po głowie, nie wiem czy dobrze, że tam było ok 1kg zjechane.
Przed:
Po mam tylko miniaturkę ale znajdę zdjęcie w pełnym rozmiarze tylko musze do kielc pojechać:

: 2011-01-16, 20:45
autor: foo
U mnie siedzi delikatnie zjechane w okolicach 20%, wyszła waga 7.1 z czymś tam po przecinku, a wkręca się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc
Pan z hamowni stwierdził, że saxo vts gorzej się wkręca

: 2011-01-16, 20:51
autor: Ryba
Ok... super
Ktoś może na szybko określić dokładnie wagę ori zamachu z sr20

: 2011-01-16, 21:05
autor: bonzo
: 2011-01-16, 21:05
autor: foo
Przedliftowe nx gti 8.74kg, a przynajmniej taką wartość pamiętam.
: 2011-01-16, 21:08
autor: Ryba
Oki.. dzieki bo własnie chciałem sie upewnić czy u mnie w zapiskach nie ma jakiegoś błędu

: 2011-01-16, 21:30
autor: Pawel18PL
Mi też przypomina się coś w granicach 7, a dokładniej 7,4 czy 7,6...
: 2011-01-16, 22:04
autor: Neptune
NXy tak mają czy coś nie tak z niutami? Chyba ze lekkie koło aż tak wpływa

Przy takich niutach na wyższym biegu Prima chodziła by jak seryjna

: 2011-01-16, 22:11
autor: Pawel18PL
Nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi. Niższy niuton wynika podobno z krótszego układu wydechowego...Sunny/100nx po tych samych modach przy których prima ma ~200nm osiąga jakieś 195nm...
: 2011-01-16, 22:26
autor: Neptune
Tylko że tu foo wyszło 157 koni i 177 nm. Jeszcze daleko do 195. Przy tych kucach nawet zaniżając 185-190 nm powinno być. Dlatego zastanowił mnie fakt czy może niski niuton nie jest spowodowany odelżonym kołem.
Wiadomo że są różnice pomiędzy hamkami i momenty się lubią różnić. Dyskusja może trochę nie w temacie także koniec OT.
: 2011-01-16, 23:25
autor: Ryba
Czy to wynik seria + koło..

: 2011-01-17, 00:23
autor: Pawel18PL
foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.
Ewentualnie możesz zobaczyć mój wykres bo koło potraktowane ponoć podobnie, ssac 2,5" wydech przelot 2,5" dolot, szeroka przepływka, mod rozrządu i smt6 przy czym u mnie zapłon był ustawiony w czasie pomiaru na 95.
: 2011-01-17, 19:19
autor: foo
Pawel18PL pisze:foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.
Tak po ścisłości to ssac 2.5' > tłumik środkowy 2.25' > reszta do końca 2.5' > końcowy replikant Rs-Type (a'la Apexi n1) zdławiony masakrycznym silencerem - zwężka w okolicach 48~50mm.
Tak, że środkowy i ten silencer prawdopodobnie znacznie odbił się na Nm. Niebawem to się zmieni, bo środkowy 2.5' czeka na montaż, a na koniec wleci twin-loop.
: 2011-01-17, 20:34
autor: Neptune
Zależnie od modyfikacji ja miałem jakieś tam pomiary robione z silencerem. Wychodziło 3-5 kucy mniej w piku i 2-3 niuty (długość auta w startach). Co do 2.25'' to na tym etapie wątpię żeby zabierał coś. Ja mam cały wydech wew mniej jak 2.25" i daje radę. Uwolniony wydech potrafi zabrać niuty.
foo, to na hamowni nie wyjąłeś silencera?

Twin loop dobry wybór

: 2011-01-17, 21:45
autor: foo
@Neptune
taaa silencer zaspawałem bo go już raz zgubiłem, pomijam że brzęczało to gówno niemiłosiernie na tej jednej śrubeczce xD A ten drugi wynalazek to jedyny w miarę estetyczny sposób by sprawdzić na ile dodatkowa moc bierze się z długości wydechu.
: 2011-01-21, 20:25
autor: Pawel18PL
: 2011-01-21, 20:31
autor: Ryba
Ładnie ładnie...

Moje koło które wsadzam to 6,4 KG

: 2011-01-21, 20:34
autor: Pawel18PL
Będzie super na wszelkiego typu podjeżdżawkach ale tak na co dzień to trzeba się będzie troszkę przestawić:)
: 2011-01-21, 20:53
autor: Jarzyn
Pawel18PL, robiłeś zamach u Otoczaka może?
Jest spora różnica przy dobrej trakcji jak się wkręca?