Strona 1 z 1

PRZEŁOŻENIA POSZCZEGÓLNYCH BIEGÓW NASZYCH NISMO

: 2009-12-09, 23:07
autor: bodek
Wrzucam skan z manuala dotyczący Sunny N14 i 100NX B13.

Obrazek

by xTomek:

Standard GT jaki mam P10 z motorem VE i wszystkie P10 GT z SR 20 ...


SR16VE
1st 3.333
2nd 1.955
3rd 1.333
4th 0.975
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.444



SR20DE
Estate Type Manual 5-speed
1st 3.063
2nd 1.826
3rd 1.207
4th 0.927
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.177



SR20Di/De
Type Manual 5-speed / 4-speed automat
1st 3.063 / 2.861
2nd 1.826 / 1.562
3rd 1.270 / 1.000
4th 0.927 / 0.698
5th 0.733 / -
Rev 3.154 / 2.310
Final gear ratio 4.056 / 4.072



1,6 SLX GA16DS
Type Manual 5-speed
1st 3.333(same)
2nd 1.955(same)
3rd 1.286(same)
4th 0.927(same)
5th 0.756 (0.733)
Rev 3.417(same)
Final gear ratio 4.056

by Coobcio:

No i coś jeszcze fajnego dorwałem III i IV nie znacznie krósza jak w P10GT/Sunny GTi... a mianowicie skrzynka z Almery N15 GTi:

Five speed manual
1. 3.063 m
2. 1.826 m
3. 1.286 m
4. 0.975 m
5. 0.756 m
W 3.417 m
Gł 4.177 m

różnice pomiędzy skrzyniami z P10GT i P11GT dodam niebawem

: 2009-12-10, 00:12
autor: Quattro
Apropos skanu z manuala - empirycznie stwierdziłem, że zmiana choinek w skrzyni DE, na te z DS zamiast wydłużyć biegi - skróciła je. Poprawiło się przyspieszenie, natomiast predkość natychmiast po tej operacji opadła ze 185 do 175km/h przy 5700obr/min.

: 2009-12-10, 16:37
autor: FiliX
W ramach troski o nowe forum

Skrzynie micra -> link K11 Wiki

;)

: 2009-12-10, 18:24
autor: Luzak
Wie ktos moze czy przelozenia GA16DE roznia sie miedzy wersja 90KM a wersja na dwoch walkach 102KM?

Pzdr

: 2009-12-10, 20:41
autor: bodek
Quattro pisze:Apropos skanu z manuala - empirycznie stwierdziłem, że zmiana choinek w skrzyni DE, na te z DS zamiast wydłużyć biegi - skróciła je. Poprawiło się przyspieszenie, natomiast predkość natychmiast po tej operacji opadła ze 185 do 175km/h przy 5700obr/min.
Ciekawa sprawa bo różnica jest znaczna (w manualu jest zupełnie inaczej). Piszesz, że 5 bieg jest na pewno krótszy a co z pozostałymi biegami? Jeżeli są tak samo krótsze to jest to całkiem niezły mod.

Na pewno choinki były z DSa? z jakiego auta była ta skrzynia?

: 2009-12-10, 21:01
autor: Quattro
Z Nissana 100NX Spezial z roku 1993, który był moim pierwszym Nissanem, rozbitego przeze mnie osobiście a następnie przez mojego ojca, pociętego i przeznaczonego na części przeze mnie osobiście :) Włożone do poliftowego Nissana 100NX 1.6 GA16DE z 1993 roku. Rownież osobiście ;)

: 2009-12-11, 08:38
autor: Coobcio
Kombi 1,6 ma krótszą skrzynie jak sedan i 5d... Rozróżnia się to po rozruszniku - te krótsze skrzynie mają go od zewnątrz a te o dłuższych przełorzeniach montowany od strony kolektora ssącego...

: 2009-12-11, 08:45
autor: Quattro
Ale mówisz o Primerze, czy o Sunny?

: 2009-12-11, 08:50
autor: Coobcio
o jednym i o drogim :) ale w budach P10 i N14... P11 2.0 130 konne w kombi i w zwykłych budach już takie same przełożenia mają.

: 2009-12-11, 09:08
autor: Quattro
Jeśli chodzi o Y10 to nic dziwnego - posiadają one te same skrzynie biegów co 100NX, półosie różnią się średnicą wieloklinu i ilością zębów na nim, maja po prostu wzmocniony względem N14 układ przeniesienia napędu.

: 2010-01-06, 15:55
autor: Coobcio
Ja dodam jeszcze od siebie rodzynaska skrzynia NISMO siedząca w wyścigowych 200 konnych odmianach almery VZR N1 (były dwie pierwsza skrzynia to taka sam jaka siedziała w zwykłej 175 konnej VZR ale z dodamym wysprzęglikiem hydraulicznym no i ta Nismo):

Obrazek

: 2010-01-10, 12:41
autor: bodek
Panowie, dyskusje o różnicy w mocach DS-DE itd. prowadzimy tu
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=1066

dotychczasowe posty na ten temat już tam przeniosłem

: 2010-01-10, 22:01
autor: romano
Dorzucę przełożenia z P11

Obrazek