Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

PRZEŁOŻENIA POSZCZEGÓLNYCH BIEGÓW NASZYCH NISMO

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

PRZEŁOŻENIA POSZCZEGÓLNYCH BIEGÓW NASZYCH NISMO

Post autor: bodek » 2009-12-09, 23:07

Wrzucam skan z manuala dotyczący Sunny N14 i 100NX B13.

Obrazek

by xTomek:

Standard GT jaki mam P10 z motorem VE i wszystkie P10 GT z SR 20 ...


SR16VE
1st 3.333
2nd 1.955
3rd 1.333
4th 0.975
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.444



SR20DE
Estate Type Manual 5-speed
1st 3.063
2nd 1.826
3rd 1.207
4th 0.927
5th 0.756
Rev 3.154
Final gear ratio 4.177



SR20Di/De
Type Manual 5-speed / 4-speed automat
1st 3.063 / 2.861
2nd 1.826 / 1.562
3rd 1.270 / 1.000
4th 0.927 / 0.698
5th 0.733 / -
Rev 3.154 / 2.310
Final gear ratio 4.056 / 4.072



1,6 SLX GA16DS
Type Manual 5-speed
1st 3.333(same)
2nd 1.955(same)
3rd 1.286(same)
4th 0.927(same)
5th 0.756 (0.733)
Rev 3.417(same)
Final gear ratio 4.056

by Coobcio:

No i coś jeszcze fajnego dorwałem III i IV nie znacznie krósza jak w P10GT/Sunny GTi... a mianowicie skrzynka z Almery N15 GTi:

Five speed manual
1. 3.063 m
2. 1.826 m
3. 1.286 m
4. 0.975 m
5. 0.756 m
W 3.417 m
Gł 4.177 m

różnice pomiędzy skrzyniami z P10GT i P11GT dodam niebawem
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 00:12

Apropos skanu z manuala - empirycznie stwierdziłem, że zmiana choinek w skrzyni DE, na te z DS zamiast wydłużyć biegi - skróciła je. Poprawiło się przyspieszenie, natomiast predkość natychmiast po tej operacji opadła ze 185 do 175km/h przy 5700obr/min.

Awatar użytkownika
FiliX
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2009-12-09, 06:40
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: FiliX » 2009-12-10, 16:37

W ramach troski o nowe forum

Skrzynie micra -> link K11 Wiki

;)
www.micra.go.pl - i wszystko jasne:)

Kubuś - viewtopic.php?p=4344

Jonny - viewtopic.php?t=394

Awatar użytkownika
Luzak
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2009-12-09, 23:18
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Luzak » 2009-12-10, 18:24

Wie ktos moze czy przelozenia GA16DE roznia sie miedzy wersja 90KM a wersja na dwoch walkach 102KM?

Pzdr
Obrazek
728979663 - ASSISTANCE Zielona Góra i okolice

Zdezelowane P10...Ale jezdzi 8)

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2009-12-10, 20:41

Quattro pisze:Apropos skanu z manuala - empirycznie stwierdziłem, że zmiana choinek w skrzyni DE, na te z DS zamiast wydłużyć biegi - skróciła je. Poprawiło się przyspieszenie, natomiast predkość natychmiast po tej operacji opadła ze 185 do 175km/h przy 5700obr/min.
Ciekawa sprawa bo różnica jest znaczna (w manualu jest zupełnie inaczej). Piszesz, że 5 bieg jest na pewno krótszy a co z pozostałymi biegami? Jeżeli są tak samo krótsze to jest to całkiem niezły mod.

Na pewno choinki były z DSa? z jakiego auta była ta skrzynia?
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-10, 21:01

Z Nissana 100NX Spezial z roku 1993, który był moim pierwszym Nissanem, rozbitego przeze mnie osobiście a następnie przez mojego ojca, pociętego i przeznaczonego na części przeze mnie osobiście :) Włożone do poliftowego Nissana 100NX 1.6 GA16DE z 1993 roku. Rownież osobiście ;)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-11, 08:38

Kombi 1,6 ma krótszą skrzynie jak sedan i 5d... Rozróżnia się to po rozruszniku - te krótsze skrzynie mają go od zewnątrz a te o dłuższych przełorzeniach montowany od strony kolektora ssącego...
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 08:45

Ale mówisz o Primerze, czy o Sunny?

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2009-12-11, 08:50

o jednym i o drogim :) ale w budach P10 i N14... P11 2.0 130 konne w kombi i w zwykłych budach już takie same przełożenia mają.
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2009-12-11, 09:08

Jeśli chodzi o Y10 to nic dziwnego - posiadają one te same skrzynie biegów co 100NX, półosie różnią się średnicą wieloklinu i ilością zębów na nim, maja po prostu wzmocniony względem N14 układ przeniesienia napędu.

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-01-06, 15:55

Ja dodam jeszcze od siebie rodzynaska skrzynia NISMO siedząca w wyścigowych 200 konnych odmianach almery VZR N1 (były dwie pierwsza skrzynia to taka sam jaka siedziała w zwykłej 175 konnej VZR ale z dodamym wysprzęglikiem hydraulicznym no i ta Nismo):

Obrazek
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
bodek
fanatyk nissana
Posty: 894
Rejestracja: 2009-12-06, 10:33
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Post autor: bodek » 2010-01-10, 12:41

Panowie, dyskusje o różnicy w mocach DS-DE itd. prowadzimy tu
http://www.nissanzone.pl/viewtopic.php?t=1066

dotychczasowe posty na ten temat już tam przeniosłem
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!

Awatar użytkownika
romano
wiem o czym pisze
Posty: 53
Rejestracja: 2009-12-09, 21:46
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: romano » 2010-01-10, 22:01

Dorzucę przełożenia z P11

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”